Pro Boat Miss Geico 29 V2 RTR vs Pro Boat Blackjack 29 RTR

Hoi,

Ik ben me aan het oriënteren voor een speedboot.
Nu is mijn oog gevallen op de Pro Boat Miss Geico 29 V2 RTR en de Pro Boat Blackjack 29 RTR.
Ik zie wel enkele verschillen, BJ heeft een 1800 Kv motor en 80-amp esc tov de Miss 1500 KV en 60-amp esc. Verder zie ik dat de BJ een Off-set rudder system heeft een de Miss een In-line rudder system.

Persoonlijk vind ik het vreemd de de BJ goedkoper is dan de Miss, is hier een verklaring voor?
En wat zijn de verschillen tussen de rudder systemen? Gezien mbt vaar eigenschappen.

Heeft iemand verder nog voor en tegens voor deze boten. Heb al behoorlijk wat over de Miss gelezen maar ik vind stukken minder info over de BJ.

Heeft iemand een idee waarom de AquaCraft Motley Crew in Europa zoveel duurder is dan de BJ of de Miss terwijl deze in de US bijna gelijk geprijsd zijn?

Bij voorbaat dank voor de antwoorden.

Mvg,

René

Persoonlijk vind ik het vreemd de de BJ goedkoper is dan de Miss, is hier een verklaring voor?

De Blackjack is een model van Proboat in een nieuw jasje... De miss Geico is een licentie-copy van een bestaande boot, waarschijnlijk betaal hier je voor ..

En wat zijn de verschillen tussen de rudder systemen?

De Black Jack en de Mystic hebben allebei een off-set roer. Dit heeft de voorkeur bij wedstrijd-vaarders die altijd rechtsom varen. Deze bocht kan zo strakker genomen worden. Voor recreatief varen vind ik het soms een beetje hinderlijk dat rechterbochten beter lukken dan linkerbochten.

Heeft iemand verder nog voor en tegens voor deze boten. Heb al behoorlijk wat over de Miss gelezen maar ik vind stukken minder info over de BJ.

Dit model Black Jack (gebaseerd op dezelfde romp als MG en Mystic) is net nieuw. De oude Black Jack was niet zo populair omdat deze eigenlijk alleen met forse aanpassingen goed vaarbaar was te krijgen.

De nieuwe modellen varen echter uit de doos al zeer goed ....

proboat's zijn uit de doos al zeer leuke modellen de beide rompen zijn identiek
enigste verschil zit hem in de regelaar/motor set up de blacckjack heeft een 1800kv tegenover de 1500kv motor van de miss geico en verder mag de regelaar ook zwaarder belast worden de miss geico gaat tot 4s lipo de blackjack mag zelfs tot 6s

hier een filmpje van mijn aangepaste geico hij vaart hier met een regelaar castle creations
een hydra hv 180
en op het filmpje met een 5s opstelling 3+2s
snelheid lag hier om en nabij de 70km/u (gps meting)
titel in filmpje klopt niet heb m nog nooit op 6s gehad wou ik vandaag nog eens gaan doen

[URL="
Miss Geico test run with new esc and prop2 - YouTube[/URL]

denk dat ik binnenkort ook maar eens naar de 1800kv motor ga
mvg nick

reden dat je weinig vind over de blackjack is dat deze net op nieuw is uitgebracht tenminste in zn huidige vorm
aantal tips zorg dat het hele zaakje door en door gesmeerd is
na elke run ff afdrogen en opnieuw invetten probeer bij deze boot ook niet voor een te extreme motor te gaan
heb hem 1 keer op castle motor gehad maar dit is teveel geweld voor de flexas

persoonlijk zou ik nu voor de bj gaan aangezien deze al voorzien is vd nieuwere regelaar en de 1800kv motor
en voor de rest ik denk dat de kosten idd in de merchandise zitten dus reclame van miss geico het is een officieel raceteam dus je zult extra betalen voor de licentiekosten

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie wel enkele verschillen, BJ heeft een 1800 Kv motor en 80-amp esc tov de Miss 1500 KV en 60-amp esc. Verder zie ik dat de BJ een Off-set rudder system heeft een de Miss een In-line rudder system.

Hoi René,

Jou lijstje verschillen klopt, de MG heeft inderdaad een inline roer. Ik heb de MG ook met offset roer geprobeert, persoonlijk vind ik inline strakker en betrouwbaarder sturen. Voor puur wedstrijdgebruik is offset beter, scheelt je weer een paar km/h. Maar ik maak me sterk dat je met een strakker sturende boot dit bij de boeien zo weer wegwerkt.

Laatste verschil is dat de MG een composiet (plastic) schroef heeft en de BJ een metalen. Maar Graupner carbon K-props (42-45mm) doen het in beide gevallen (veel) beter.

Reden dat er over de BJ niet veel te vinden is zal zijn omdat hij net uit is. Wil je er meer over weten zoek dan naar 'Mystic'. Dat is het vorige model met als enig verschil de kleurstelling. En een andere regelaar, maar dat zie je niet in het vaarbeeld. MG, BJ en Mystic hebben alle drie exact dezelfde romp.

Een Geico op 5S is qua prestaties bijna exact gelijk aan een BJ/Mystic op 4S. Top die ik gehaald heb op 5S met de Geico is 84 km/h. (Octura prop) Maar beide boten ga je gewoon veel lol aan beleven, het is een kwestie van smaak en op je wel of geen wedstrijden van plan bent.

Heren, bedankt voor de duidelijke antwoorden.

@Lex, ik ben niet van plan om wedstrijden te gaan varen.

met als enig verschil de kleurstelling. En een andere regelaar, maar dat zie je niet in het vaarbeeld. MG, BJ en Mystic hebben alle drie exact dezelfde romp.

en andere zender en standaard wordt het programeerkaartje meegeleverd en ander bullets aan de motor en zwaardere stekkers langs lipo kant

allemaal niet wereldschokkend natuurlijk , maar toch wordt de blackjack 29 net dat ietsje beter dan de mystic 29 vind ik

mvg

en andere zender en standaard wordt het programeerkaartje meegeleverd en ander bullets aan de motor en zwaardere stekkers langs lipo kant

allemaal niet wereldschokkend natuurlijk , maar toch wordt de blackjack 29 net dat ietsje beter dan de mystic 29 vind ik

mvg

O, dat had ik nog niet begrepen ... ! ;) Zwaardere bullets ipv die deans dingen is ook niet te versmaden, ze zijn goed bezig bij proboat1

Ik rij altijd met 4mm goldconnectors, hopelijk zijn deze ook bruikbaar voor de boot. Deans hebben me nooit kunnen bekoren.

In mijn Geico zitten nu 5,5mm bullet connectoren, maar 4mm zal ook voldoende zijn. De bottleneck zit hem in de bedrading, standaard is die eigenlijk te dun voor als je 50-60 ampere gaat trekken. Maar misschien is die in de ge-upgrade versies nu ook dikker uitgevoerd?

Ah, zo ongeveer hetzelfde dilemma als ik in jouw topic noem bestaat al blijkbaar, Lex :)

miss-geico-ombouw-van-4s-naar-5s

Ik ben me ook aan het oriënteren op een elektroboot, zonder dingen te willen overhaasten. Er is nog genoeg te leren over blueprinten, vlak en scherp maken van de drijvers, het scherpen en balanceren van props... Wil volgend voorjaar een varende boot hebben.

Bij mij gaat het nu ook nog eens tussen de BJ, MG en Mystic... Eigenlijk ging mijn voorkeur uit naar offset roer, vanwege een beeld dat ik op offshoreelectrics.com had gekregen. Namelijk dat een inline roer voer een soort torque steer, en daarmee instabiliteit, kan zorgen omdat het in het 'vuile' water direct achter de prop ligt... Maar als linksom zoveel slechter is dan rechtsom lijkt me een offset weer een nadeel inderdaad bij recreatief varen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Indien je het niet erg vind om ze in het buitenland te bestellen, kun je me een PB sturen er zijn 2 leveranciers in de UK welke wel een erg mooi aanbod hebben.

Welke sjops in de uk zijn dat dan ?

Ben aan het koekeloeren voor een MG erbij, liefs alleen de romp , incl motorspant, de geleverde esc/motor is mij wat te " tam", :wink:

Heeft iemand inmiddels al ervaring met de nieuwste Pro Boat Black Jack ?

Ik vind hem in het rood er best goed uitzien, en ik zie dat Toemen hem aanbied net boven de € 500,= met twee 3s 5000 LiPo's, hoe lang zal hij daar op varen ?

Jan

Back