Pro Boat Miss Geico 29 V2 RTR vs Pro Boat Blackjack 29 RTR

Hij zal een goeie 8 tot 10 min varen dan zijn ze leeg. Heb verder geen ervaring met de nieuwe Blackjack.

Groet Jeroen

Jan ik heb ondertussen ervaring met de Blackjack, is ook wel mijn enige ervaring met een een bootje.
Zo uit de doos vaart deze geweldig. Iemand welke hiervoor een Mystic had was helemaal onder de indruk van de vaar kwaliteit. Maar hij zal zich denk ik ook wel even melden.
Vaar ongeveer tot 10 minuten met mijn 2x 5800 2s Lipo's.

Ik weet niet of het een echt goed idee is om op 6S te gaan varen, heb er wat slechte ervaringen over gelezen.

Heb je verder ook een PB gestuurd.

Ik weet niet of het een echt goed idee is om op 6S te gaan varen, heb er wat slechte ervaringen over gelezen.
Met de 1800Kv motor zit je op 6S tegen de 36000 toeren onder last aan, dat is voor een Chinese cat van 74 cm behoorlijk veel, met name de hardware krijgt het voor z'n kiezen, goed blijven smeren!
Ik zou in ieder geval voor de eerste vaart kleiner proppen, zodat je zowel de boot, als de temperatuur van de componenten beter onder controle kunt houden.

Durf je na verloop van tijd zonder knikkende knieën 80% van de vaartijd vol gas te gaan en er wordt niks overmatig warm, dan zou je een grotere prop kunnen proberen.

Zorg er altijd voor, dat de trim van de boot klopt, op het filmpje op de Horizon site vaart de boot me lang niet los genoeg, het zwaartepunt ligt te ver achterlijk...

Groeten, Jan.

Wie kan mij vertellen welke stekkers er aan de Lipo's moeten zitten om ze in de Black Jack te kunnen gebruiken, zijn dit type de blauwe ec3 E-flite stekkers die ze ook bij hun vliegtuigen gebruiken?

Jan

Wie kan mij vertellen welke stekkers er aan de Lipo's moeten zitten om ze in de Black Jack te kunnen gebruiken, zijn dit type de blauwe ec3 E-flite stekkers die ze ook bij hun vliegtuigen gebruiken?

Jan

Dat zijn Dean's ( t-plug stekkers )
b_14963.jpg

Oke, dus bij het bestellen van de Lipo's kiezen voor de E-flite stekker;)

Ik blijf het toch vreemd vinden dat er zo veel afraden om op 2 x 3s te gaan varen, dit in tegenstelling dat deze Black Jack daar door de ontwerper wel geschikt voor wordt geacht, wat is de zwakke schakel dan in de praktijk?

Jan

Ik blijf het toch vreemd vinden dat er zo veel afraden om op 2 x 3s te gaan varen, dit in tegenstelling dat deze Black Jack daar door de ontwerper wel geschikt voor wordt geacht, wat is de zwakke schakel dan in de praktijk? Jan
Hallo Jan,

Afgaand op mijn ervaring met de montagekwaliteit van de Chinese boten, die ik in de loop der tijd in de handen heb gehad, denk ik dat een groot deel van de 'afraders' de uitdrukking 'RTR' letterlijk hebben genomen en de boot vanuit de doos op 6S hebben laten varen...

Op de Horizon site zie ik op de foto van het binnenwerk gelijk al een aantal zaken, die me niet bevallen:
- de inlaatslang op de regelaar is afgeklemd, als er flink gekoeld moet worden is dat hier op voorhand al mis, zowel regelaar als motor krijgen dan te weinig koelwater aangeboden.
- de uitlaat van de koelmantel op de motor zit niet op het hoogste punt, er zal dus lucht in de koelmantel blijven zitten, de koeling werkt niet optimaal.
- De motor zit op een steun met sleufgaten, als de uitlijning niet perfect is uitgevoerd kan die scheef staan met alle narigheid van dien.
- het is op de foto's niet te zien en het wordt ook niet vermeld, maar een stalen prop moet gebalanceerd en geslepen zijn voor het beste resultaat, een onbewerkte, ongebalanceerde prop maakt op 6S in no time gehakt van je aandrijftrein
- zoals bij veel RTR boten is de bekabeling op het randje, wat doorsnede betreft, de boel zal dus warm/heet worden, niet goed.
Lees de link hierboven maar eens na, op 6S laat de motorbekabeling het afweten, die is te dun.
5S is het maximum voor de standaard boot, 6S alleen met een 1500Kv motor.

Ook is het aan te raden om alle bouten en moeren na te lopen en te zekeren met nagellak of Loctite.

De huiddoorvoer van de koelwaterslang is een gat in de romp, vaak zijn die gaten niet afgebraamd en is de afdichting niet goed met lekkage als gevolg.
Een messing of aluminium pijpje in de romp gelijmd met epoxy, waar je aan weerskanten de koelslang op steekt lost dit op.

Het feit, dat er een aftapplug in de spiegel zit geeft aan dat de ontwerper niet zeker is dat er geen water binnen zal komen, hmmm, een lekkende electroboot...

Ik zeg het nog maar eens: "There's no such thing as RTR!"

De boot is geassembleerd in de fabriek, vaak niet eens erg goed.
Het vaarklaar maken moet je zelf (of door een ervaren vaarder laten) doen!

Bedenk daarbij dat beginners er geen been in zien een hele lipo lading leeg te tuffen op half gas, omdat ze nog niet gewend zijn aan de snelheid op 6S, maar zich niet realiseren (want dat staat niet in de manual) dat je een speedboot minimaal 80% van de vaartijd vol gas moet laten varen om te voorkomen dat je regelaar en motor opstookt.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Het valt mij op dat de koelwaterslangetje in de Miss Geico mooier liggen zonder scherpe bochten, of bijna dicht knik zoals ze wel in de Black Jack gepropt zijn:(
Zijn er al die deze slangetjes anders gelegd hebben bij de Black Jack?

Jan

Ik heb de boot nog niet binnen, dus de imperfectie zie ik nu alleen vanaf foto's, maar dit zal opgelost worden voor zijn eerste vaart:D
Ik zal hem varen op 2 x 2s , en de schroef wisselen voor een grauper uit de K serie.

Jan

Mijn ervaring tot nog toe met de BJ is dat hij minder stuitert dan de Mystic die ik had. Ik heb de stekkers allemaal vervangen door Traxxas omdat deze ook op mn accu's zitten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Sinds 2 weken ook eigenaar van blackjack 29. Natuurlijk uit de uk (232 euro rtr) alle tips uit dit topic ter harte genomen: moertjes met loctite, as flink smeren, motorkoeling tikje bijdraaien. Lipo's moeten toch flink naar voren voor een goede balans. Ik vaar hem op 2x 2s, snelheid zat, ik hoef geen wereldrecord te zetten. Nu een keer of 5 gevaren, temp esc en motor is prima. Na het varen, geen druppel water aan boord. Perfecte boot, mooie acceleratie. Als je deze boot met zorg behandeld (2x2s) kun je er lang plezier van hebben. 2x 3s zal best wel kunnen, maar ik denk dat je met de standaard setup aan de limiet zit. Gewoon verstandig gebruiken zo'n boot, tenzij repareren, sleutelen en vervangen van onderdelen meer je hobby is. Ik gebruik die investeringen meer voor lipo's, zodat ik lekker lang vrolijk kan varen

Laatst bewerkt:
Die plankjes waar de accu's op liggen zijn nog steeds een zwakke plek. Bij mn Mystic zaten ze ook al snel los. Vanmiddag is er weer 1 afgebroken. Voor de rest topapparaat.

Sinds 2 weken ook eigenaar van blackjack 29. Natuurlijk uit de uk (232 euro rtr) alle tips uit dit topic ter harte genomen: moertjes met loctite, as flink smeren, motorkoeling tikje bijdraaien. Lipo's moeten toch flink naar voren voor een goede balans. Ik vaar hem op 2x 2s, snelheid zat, ik hoef geen wereldrecord te zetten. Nu een keer of 5 gevaren, temp esc en motor is prima. Na het varen, geen druppel water aan boord. Perfecte boot, mooie acceleratie. Als je deze boot met zorg behandeld (2x2s) kun je er lang plezier van hebben. 2x 3s zal best wel kunnen, maar ik denk dat je met de standaard setup aan de limiet zit. Gewoon verstandig gebruiken zo'n boot, tenzij repareren, sleutelen en vervangen van onderdelen meer je hobby is. Ik gebruik die investeringen meer voor lipo's, zodat ik lekker lang vrolijk kan varen

Prijs van de Black Jack is inmiddels verhoogd van 175 naar 204 pond

Jan

Back