[Probleem] Auto rijd achteruit.

Ik heb het weten op te lossen:D!
Ik heb de voorkant opengemaakt, waar me vriend op had gestaan.
Er was niks kapot of wat dan ook.
Er zat een tandwiel die de voorwielen aandrijft.
Die heb ik omgedraait en sindsdien rij hij weer vooruit.
Alleen zit ik met een ander probleempje.
Als ie aanstaat, wilt hij meteen gasgeven.
Nou staat de carbarateur bijna dicht.
Hij gaat moeizaam aan.
Ook de brandstof toevoer is een hele poos geleden goed afgesteld.
Hoe zou ik dit op kunnen lossen?
 
Dus heb je voor dat je vriend er op ging staan de auto uitelkaar gehaald. Anders klopt je verhaal niet helemaal.....


Of je had je kap verkeerd om.. :p:D
 
Ik heb hem voor dat hij erop stond heel vaak uit elkaar gehaald.
Onderhand wist ik niet meer hoe/wat/waar zat.
Ik heb hem vanochtend op de plek waar hij heeft gestaan open gemaakt.
Ik zag de centrale tandwiel de de voorwielen aandreef.
Met mijn verstand zag ik dat hij naar achteren draaide, dus heb ik die omgedraaid.
Toen reed hij weer vooruit.
Maar nu zit ik weer met een ander probleem.
Als ik hem aanzet, schiet hij bijna vooruit.
Terwijl de carberateur een paar millimeter openstaat.
Volgens mij ligt het aan de rem, maar toch hoor je de toeren heel erg oplopen.
Woont er iemand in Arnhem, waar ik misschien vandaag ff kan langskomen?:)
 
Hij zit voorin, net achter je bumper in een blokje.
Dat blokje schroef je open, en zie j een vrij groot tandwiel.
Die zat met de grote vlakke kant tegen de rechterkant.
Die heb ik omgedraaid, en toen weer met de grote vlakke kant tegen de linkerkant dit keer.
 
hoe draai je een tandwiel om, zodat hij de andere kant opgaat????

De voor- en achter differentielen kun je andersom er in doen, dan wordt het diff verkeerd om aangedreven, zoals ik eerder aan gaf aan de TS :p

Als de motor hoog in toeren loopt terwijl de carburateur vrijwel gesloten is dan gok ik dat je motor te arm staat; of je moet ergens een lek hebben.
 
Zou ik dan de grote schroef naast de caberateur waar een brandstofslangetje aanhangt, verder opendraaien? Naar buiten toe?

Draai het schroefje welke IN de gasschuif zit eens een halve slag open (uitdraaien). Dit is de low-speed needle en regelt de brandstoftoevoer in de motor bij lage toeren. Als hij hier te arm staat dan gaat hij hoog stationair lopen.
Het is jammer dat ik vandaag niet op school ben, ik zit namelijk op school in Arnhem en had je met alle plezier geholpen.
 
Haha nee dat gaat niet echt lukken, ik kan vandaag niet gratis reizen met het openbaar vervoer en ook al kon dat wel dan is het bijna 2 uur reizen. De eerst volgende dag dat ik weer in Arnhem ben is aanstaande dinsdag.

Probeer eerst de low-speed needle eens een halve slag open te draaien om te kijken of dat je probleem oplost. Mocht dat het probleem niet oplossen dan kan ik er aankomende week wel even naar kijken als je dat graag hebt. Maar dan moet het wel ergens in de buurt van de HAN zijn anders word mijn reistijd wel langer :p
 
Anders kom ik naar Nijmegen centraal?
Want heb hier toch nog een treinkaartje liggen.
Dan kunnen we misschien afspreken bij centraal?
 
Anders kom ik naar Nijmegen centraal?
Want heb hier toch nog een treinkaartje liggen.
Dan kunnen we misschien afspreken bij centraal?

Ook dat gaat niet werken, Nijmegen centraal is voor mij alsnog bijna een uur in het openbaar vervoer.:rolleyes: Ik woon ongeveer 25Km van Nijmegen. Probeer eerst maar of het probleem opgelost is met de low-speed needle. Die kans is vrij groot.
 
Oke, ga ik dat even proberen.
Dus kort samen gevat:
Er gaat een brandstof slang naar de carberateur, die eerst langs een schroefje gaat.
En dat schroefje (die regelt hoeveel benzine de motor mag trekken) moet ik dus een half rondje opendraaien?
 
robin,

zo zie je maar dat er altijd wel iets verkeerd kan gaan, dus is het heel belangrijk dat je de vragen goed beantwoord en uitlegt wat je precies gedaan hebt en wanneer, iets gaat niet vanzelf raar doen.

veel suc6 er mee

ps het kan zijn dat je koppelingsveer kapot is en hij daarom weg wil rijden..

mvg Hans
 
Dankje wel.
Daarom probeer ik alles te laten bevestigen.
Het lijkt me vreemd dat de koppelingsveer kapot is.
Want soms staat hij wel een paar seconden stationair.
En hij gaat gewoon steeds harder zonder dat de caberateur verder opengaat.
Maar als ik op de rem ga staan, dan staat hij stil, maar zodra ik rem loslaat, rijd hij steeds harder weg.
 
Back
Top