[Probleem] Auto rijd achteruit.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Robin026, 21 apr 2011.

  1. Jawsma

    Jawsma

    Lid geworden:
    12 dec 2010
    Berichten:
    274
    Locatie:
    Groningen
    Je wilt dat we alles voor jou bevestigen. Misschien moet je eerst eens kijken naar de dingen die hier genoemd worden. Dan kun je namelijk dingen uitsluiten.
     
  2. Robin026

    Robin026

    Lid geworden:
    20 apr 2011
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Arnhem
    Ik begrijp het.
    Maar ik wil ook nie dat ik door een verkeerde afstelling me motor sloop. :p
    Weet iemand van de FS12SS wat de standaard afstelling van stationair (onder de carberateur) en brandstoftoevoer (naast de carberateur) zijn?
     
  3. Jawsma

    Jawsma

    Lid geworden:
    12 dec 2010
    Berichten:
    274
    Locatie:
    Groningen
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  4. boedha74

    boedha74 Guest

    he robin je hebt pb
     
  5. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    Ik denk dat het een samenloop is van verkeerde afstelling en het niet goed starten van de auto zodat ie verkeerd om aanslaat. Omdat deze verkeerd aangetrokken word gaat deze net niet door de compressie en wordt de zuiger door de druk terug geslingert en slaat ie op dat moment aan omdat de afstelling weer helemaal verkeert staat. Dan loopt ie achteruit. Dit verklaart ook dat ie moeilijk aanslaat omdat de motoren niet gemaakt zijn om achteruit te lopen, maar dat neemt niet weg dat het wel kan.
    Een goed afgestelde motor zal al helemaal moeilijk achteruit lopen, daarom denk ik een combi van slecht afgesteld en het niet goed aantrekken van de motor.
    Als je aan het startkoord trekt doe je dat met snelle korte rukjes, dus niet 1 kort rukje maar een rukje of 4, 5.

    Het lijkt mij in ieder geval bijna uitgesloten dat als er niet aan de auto is gesleuteld en je vriend heeft er alleen opgestaan zonder iets stuk te maken dat het het diff in eens omgedraaid is. Als de auto achteruit rijdt zouden in mijn ogen allebei de diffs zijn omgedraaid zowel voor als achter en niet alleen voor of alleen achter.

    Heb nog wel een vraag, je vriend heet niet toevallig Hans K...... als dit wel zo is vergeet het hele verhaal hierboven.

    Succes en we horen graag hoe dit afloopt.
     
  6. Robin026

    Robin026

    Lid geworden:
    20 apr 2011
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Arnhem
    Hallo,
    Daar was ik weer na zo'n lange dag :D!
    Ik heb bij onze vriend Marc (Boedha74) geweest.
    Aardige gozer, ff kennis gemaakt.
    Hij heeft mij supergoed geholpen met afstellen enzovoort.
    Goed testen, laten rijden, noem maar op.
    We zijn er zeker 2 uur mee bezig geweest.
    goed stationair laten lopen, gassen, aanpassen.
    Ik ben super tevreden naar huis gegaan, ben vervolgens gaan rijden, reed als een zonnetje 8).
    Marc, Hartstikke bedankt! :D
     
  7. boedha74

    boedha74 Guest

    na ben ik ben blij dat ik iemand weer heb kunnen helpen
    daarvoor zijn we denk ik ook op dit forum aanwezig.

    veel plezier ermee en als je in de toekomst nog eens hulp of info nodig heb dan hoor ik het wel
     

Deel Deze Pagina