Tja, en dan heb je een nekstrap, wil je je handen omhoog doen trek je bijv de th hold erop...

been there. done that. ik hou mn handen aan de zender zolang de heli in de lucht hangt.:-|
Hehehe, da's het voordeel van een pultzender: je handen liggen volledig vrij, en hoeven naast sturen en schakelaars bedienen, niet ook nog een zender vast te houden. Je blijft dus ook nooit ergens achter haken.
Ik durf dat daarom dus wel.... zelfs met zendertent er om heen (zat er ook om heen toen ik dat filmpje schoot). Nu doe ik dat ook niet iedere dag hoor, maar hoe laat je anders op een filmpje tegelijk de heli, EN het feit dat je niet stuurt, zien? Maar zo leer ik het mensen niet hoor.... Wees gerust!
Ik vind die moderne handzenders (bij ons op de klup liefkozend stekelvarkens of speldekussens genoemd) afschuwelijke ondingen. Krijg er kramp van in mijn handen, neckstrap of niet.
Met de pult kan ik (bewezen) 25 minuten non-stop doorsturen zonder kramp of wat dan ook....
Maar sinds een paar toppers er mee zijn gaan vliegen, vliegt nagenoeg iedereen er mee, en een fatsoenlijke pultzender voor een schappelijke prijs is niet meer te vinden....

Dat is weer zo'n "self-fulfilling prophecy"... De handzender word populair (want het goedkoopst), de fabrikant focust zich er op, daarna is er niks anders meer te koop, en nieuwe beginners weten niet beter....
Dan worden er weer slecht passende pults ontworpen om zo'n stekelvarken toch nog enigszins fatsoenlijk om je nek te hangen, en vervolgens is een pult "klote, want je kunt nergens meer goed bij...."
EDIT: maar ik wil best toegeven dat een pultzender niet echt 3D vriendelijk is (denk ik....)
Groet Bert