probleem/issu 2!! 250 beastX v2 heli gaat links af na los komen van de grond

ik heb een probleem met de 250 als k hem optoer trekt hij zij staat rechts.waardoor ik hem nog niet van de grond af durf te laten komen.:confused:

ik zou niet weten waar ik dit in moet zoeken,iemand tips ? de instellings draaischijfjes op de beaat X staan allemaal nog in het het midden fabrieks instelling ?
wil hem nu toch wel eens in de lucht krijgen......

Laatst bewerkt:
uhm, heb je tussen aanzetten en opstijgen ermee gelopen?
Bij HH moet je tijdens optoeren even sturen totdat je de goede orientatie te pakken hebt.

Of heb je misschien trim aanstaan?

uhm, heb je tussen aanzetten en opstijgen ermee gelopen?
Bij HH moet je tijdens optoeren even sturen totdat je de goede orientatie te pakken hebt.

Of heb je misschien trim aanstaan?

geen trim aanstaan,hij doet het eigenlijk pas als hij goed optoerd om los te komen dan trekt de staat weg naar rechts..

Kunnen een aantal dingen zijn: heeft hij het altijd goed gedaan en is hij ineens begonnen zo te doen? Uit je verhaal maak ik op dat je er nog nooit mee gevlogen hebt? De servo moet normalerwijs in het midden staan, met de horn haaks op de stuurstang. En de rudderslider bij je tail op zo'n beetje 1/3 van de rechterkant af.
Dan inderdaad zoals DannvG opmerkte, na het aanzetten moet je de gyro even laten initialiseren, en daarna niet meer verplaatsen. Anders wil de gyro weer terug naar de stand waarin deze zich bevond.

Kunnen een aantal dingen zijn: heeft hij het altijd goed gedaan en is hij ineens begonnen zo te doen? Uit je verhaal maak ik op dat je er nog nooit mee gevlogen hebt? De servo moet normalerwijs in het midden staan, met de horn haaks op de stuurstang. En de rudderslider bij je tail op zo'n beetje 1/3 van de rechterkant af.
Dan inderdaad zoals DannvG opmerkte, na het aanzetten moet je de gyro even laten initialiseren, en daarna niet meer verplaatsen. Anders wil de gyro weer terug naar de stand waarin deze zich bevond.

idd nog niet mee gevlogen.is nog allemaal nieuw voor mij.dus niet mooi in het midden?.dan zal het daar wel aanliggen.

Mogelijk dat ik je een tip mag geven.

Om schade te voorkomen moet uiteraard de technische staat goed en gecontroleerd zijn. Een heli afstellen is toch een nauwkeurig stukje werk dat je even in de vingers moet krijgen.
In de tijd dat ik veel sleutelde aan de 450 heli's gebruikte ik een soort test tafel. Als je zoiets maakt kan je nauwelijks schade oplopen en veilig de boel testen.

Ik hoop dat je hier iets mee kan. (zie toegevoegd filmpje voor een indruk van zo'n test tafel).

suIx8EPFXmE[/media] KDS-s RC-H schade - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
Laat me raden: geen rubbertjes om de landingsskids en optoeren op een glad oppervlak? Gas nog op normalmode, niet Idle up?

Want het is natuurlijk logisch dat tijdens het optoeren de hekrotor nog niet voldoende effect heeft om de staart in bedwang te houden. Als het goed is moet dat vanzelf weer goed komen zodra het toerental zich gestabiliseerd heeft.

Rubberen voetjes, of een ruwer start oppervlak zouden ook al eens goed kunnen helpen. Regelaar met goede softstart doet ook een hoop, en optoeren in idle up zodat de rotor negatief blijft en dus wat extra druk op de skids zet, doen de rest.

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
Laat me raden: geen rubbertjes om de landingsskids en optoeren op een glad oppervlak? Gas nog op normalmode, niet Idle up?

Want het is natuurlijk logisch dat tijdens het optoeren de hekrotor nog niet voldoende effect heeft om de staart in bedwang te houden. Als het goed is moet dat vanzelf weer goed komen zodra het toerental zich gestabiliseerd heeft.

Rubberen voetjes, of een ruwer start oppervlak zouden ook al eens goed kunnen helpen. Regelaar met goede softstart doet ook een hoop, en optoeren in idle up zodat de rotor negatief blijft en dus wat extra druk op de skids zet, doen de rest.

Groet, Bert

idd een glad oppervlak. rubbers er wel onder.

Vriend

waarschijnlijk je gyro niet goed ingesteld, ik vermoed dus de correctierichting verkeerdom
snaar verkeerdom
te laag toerental
etc etc

een 250 is verschrikkelijk kritisch op de staart
in de handleiding staat dan ook dat het geen beginnersheli is..

Je kan er wel mee verder, maar je moet hem wel even echt goed af (laten) stellen
Zeker omdat je er een beast x op geplakt hebt, die hebben niet veel instellen nodig, maar ze MOETEN wel ingesteld worden..

lees je in, weet wat je doet
stel ook de regelaar in, zorg dat de governor uitstaat, en de soft start aan..

Vriend

waarschijnlijk je gyro niet goed ingesteld, ik vermoed dus de correctierichting verkeerdom
snaar verkeerdom
te laag toerental
etc etc

een 250 is verschrikkelijk kritisch op de staart
in de handleiding staat dan ook dat het geen beginnersheli is..

Je kan er wel mee verder, maar je moet hem wel even echt goed af (laten) stellen
Zeker omdat je er een beast x op geplakt hebt, die hebben niet veel instellen nodig, maar ze MOETEN wel ingesteld worden..

lees je in, weet wat je doet
stel ook de regelaar in, zorg dat de governor uitstaat, en de soft start aan..

okay het probleem van de staat naar rechts trekken is weg.zat hem in de tail zelf die zat niet hellemaal lekker in elkaar.
alleen nu als hij los komt waggelt de staat van links naar rechts.ik neem aan dat een kwestie van de juiste instellingen uitproberen is ..
dus we zijn alweer een stap verder. regelaar was al goed ingeleerdt.
tips zijn nog steeds welkom.

Als hij wachelt staat je gyro gain niet goed. Even de gain iets lager op ongeveer 60% in je zender zetten en vanaf daar verder gaan proberen.

Als hij wachelt staat je gyro gain niet goed. Even de gain iets lager op ongeveer 60% in je zender zetten en vanaf daar verder gaan proberen.

en hoe stel ik dat in ?? heb een 10CG
in vind wel een kopje giro sense

daar onder staat

MIX>keuze tussen ACT of INH
MODE> keuze tussen STD of GY
SW> keuze tussen A,B,C,D,E,F,G,H,COND

en dan rate up waar je % kan in vullen. >up,center en down.

Even de handleiding erbij, om "ff" te vertellen wat alles doet ben je drie pagina's tekst verder...

die Swh is welke switch je de gyro op zet.
Dus bv switch naar boven is 30% gain, naar onder is 20% (kun je tijdens het vliegen wissleen)

% is je gain, dus de gevoeligheid. Snel heen en weer slaan van de staart is vaak teveel gain, langzaam is vaak te weinig.

De rest moet je echt ff de handleiding erbij pakken..

Ik heb zelf die zender ook, zelf heb ik de gain afhankelijk gemaakt van mn vliegmodus..
Dus normal = een %, idle 1 = ander % etc

en hoe stel ik dat in ?? heb een 10CG
in vind wel een kopje giro sense

daar onder staat

MIX>keuze tussen ACT of INH
MODE> keuze tussen STD of GY
SW> keuze tussen A,B,C,D,E,F,G,H,COND

en dan rate up waar je % kan in vullen. >up,center en down.

Ik heb zelf een DX7, maar heb ook menuutjes die hier op lijken. Ik weet dus niet zeker of we het over hetzelfde hebben, maar die menu onderdelen bij mij gaan over het activeren (eerst dus act kiezen) en dan instellen van de mix van je staartservo kanaal, met je throttle kanaal. Dan moet je een paar keer op een neer bewegen met de heli en de % instellingen aanpassen op het gedrag wat de staart vertoond. Zodat je -zonder het gebruik van een gyro- wat ondersteund word in het stabiel houden van de staart. dwz, dit is wat ik uit de handleiding begreep, ik gebruik het zelf niet.

Het lijkt mij verstandiger om iemand op te zoeken met meer ervaring met iig de zender.. Zoals ik het lees moet jij je zender nog leren kennen en kunnen instellen is de basis van een strak vliegende heli....

Het lijkt mij verstandiger om iemand op te zoeken met meer ervaring met iig de zender.. Zoals ik het lees moet jij je zender nog leren kennen en kunnen instellen is de basis van een strak vliegende heli....

ik weet idd nog niet alles maar zo leer ik het wel.zo langzaam kom ik er wel uit hoor :) ik laat wel weten of het gelukt is.

Wees niet bang om iemand hulp te vragen...

Ik heb die zender ook, en ik ben standaard bij ieder nieuw model mezelf de krampen aan het zoeken hoe je de onderste twee draai/schuifknoppen buiten werking zet (die twee bijna op de achterkant)
Die zijn standaard ingesteld om het gas/pitch aan te passen in normal.

Ook de gyro kun je op 3 of 4 verschillende manieren instellen

Ben je eenmaal gewend, is het een geweldig ding
maar ik kan me voorstellen, als je nieuw bent en je moet er mee beginnen dat je hem liever door het raam gooit
En waar jij misschien een week over doet voor het nog niet goed is, kan een bekend iemand in een uur alles goed hebben staan (en dat is inclusief een paar testvluchten..)

Als dit je eerste heli is: succes.
Na je eerste vlucht zal hij weer maanden stil staan.
Zoals iemand al zij dit is geen beginners heli.

Redenen:

• Klein. Even vooruit en hij is weg. Je hebt er geen zicht op. (Ik heb soms al problemen met mijn 450) Je moet hem dichtbij houden.
  • Klein. Als er iets kapot gaat. Het is een priegelwerk om het weer te repareren.
  • Klein. Hierdoor heel erg nerveus op zowel pich als roll.
  • Staartproblemen: Er is nog geen echt goede oplossing voor de onstabiele staart. Ik heb er nu een micro-heli staart rotor op en een Spartan Quark gyro dat helpt iets maar nog steeds af en toe problemen.

Back