Ik heb zojuist een maiden van een zelf ontworpen delta gemaakt, althans geprobeerd. Ik heb al jaren vliegervaring, maar nog niet met elektro of edf.
Het is een delta van epp (zagi achtig) zonder profiel, wel de kanten afgerond.
De spanwijdte is 80cm
De aandrijving is een edf komstig uit een phase3-ef16.
Het toestel weegt 510gram vliegklaar.
Dit is inclusief de 35 gram lood in de neus, die nodig was om het zwaartepunt goed te krijgen (gegokt).
1e poging: Het vliegtuig dook na 5 meter naar beneden.
mijn gedachte was, hij krijgt de neus niet omhoog dus is ie neuslastig. en dus het lood verwijderd.
2e poging: Het vliegtuig dook nog steeds naar beneden maar met kleine stuurbewegingen was de neus ook wel weer omhoog te krijgen. Na een dansend en hobbelend half rondje maar aan de grond gezet.
mijn gedachte was, meer up trimmen en de uitslagen iets kleiner.
3e poging: nagenoeg gelijk aan de 2e poging
Dus het lood maar aan de achterkant gemaakt.
4e poging: bij een heel kleine stuurbeweging dook het vliegtuig omhoog en bij minimaal tegensturen weer omlaag. Deze op en neer beweging versterkte zich waardoor het vliegtuig op de grond klapte. (alleen de edf losgekomen, en is nu weer vliegklaar)
Wat zijn jullie gedachten hierover?
-kan het probleem zijn dat de tunnel van ca. 40cm nog aan de edf zit?
-Waren dit nog steeds allemaal problemen van staarlastigheid en moet er meer gewicht aan de voorkant?
-Zou het kunnen dat de edf te veel omhoog of omlaag staat? (volgens mij staat ie redelijk horizontaal)
Het is een delta van epp (zagi achtig) zonder profiel, wel de kanten afgerond.
De spanwijdte is 80cm
De aandrijving is een edf komstig uit een phase3-ef16.
Het toestel weegt 510gram vliegklaar.
Dit is inclusief de 35 gram lood in de neus, die nodig was om het zwaartepunt goed te krijgen (gegokt).
1e poging: Het vliegtuig dook na 5 meter naar beneden.
mijn gedachte was, hij krijgt de neus niet omhoog dus is ie neuslastig. en dus het lood verwijderd.
2e poging: Het vliegtuig dook nog steeds naar beneden maar met kleine stuurbewegingen was de neus ook wel weer omhoog te krijgen. Na een dansend en hobbelend half rondje maar aan de grond gezet.
mijn gedachte was, meer up trimmen en de uitslagen iets kleiner.
3e poging: nagenoeg gelijk aan de 2e poging
Dus het lood maar aan de achterkant gemaakt.
4e poging: bij een heel kleine stuurbeweging dook het vliegtuig omhoog en bij minimaal tegensturen weer omlaag. Deze op en neer beweging versterkte zich waardoor het vliegtuig op de grond klapte. (alleen de edf losgekomen, en is nu weer vliegklaar)
Wat zijn jullie gedachten hierover?
-kan het probleem zijn dat de tunnel van ca. 40cm nog aan de edf zit?
-Waren dit nog steeds allemaal problemen van staarlastigheid en moet er meer gewicht aan de voorkant?
-Zou het kunnen dat de edf te veel omhoog of omlaag staat? (volgens mij staat ie redelijk horizontaal)