probleem met autorotatietandwiel

ik heb een knight 50 sport (raptor kloon)met een os hyper 50 erop. Iedere keer als ik gevlogen heb zit het vrijlooptandwiel vast aan het hoofdaandrijf tandwiel. Ik moet dan steeds met vrij veel kracht handmatig het onderste tandwiel iets terugdraaien en dan doet heij het weer normaal. Ik heb alles al uit elkaar gehaald maar het ziet er goed uit verder. het is een vrij nieuwe heli.
Je merkt het gelijk als je geland ben want hij draait niet na omdat hij natuurlijk de koppeling nog steeds blijft aandrijven. Iemand een idee? Ik vindt het een beetje eng vliegen want autoroteren gaat niet meer denk ik.

Haal het lager er uit.
Neem een glazen groenten potje en prop deze vol met wasbenzine.
Stop het lager hier een avond in.
De dag er na even nog wat roeren en schudden zodat het laatste vuil en vet er uit gaat.
Dan droogmaken, NIET SMEREN, en er weer in.

Door vet en vuil blijven de rollagers namelijk plakken.
Door deze procedure zou dit opgelost (letterlijk) moeten zijn.
Succes.

Als het dan blijft gebeuren Triflow olie erin. Het kan ook zijn dat dit lager ondertussen gaar is.

Dan zou hij al snel gaar zijn. Ik denk een paar draaiuren. Wel begon het toen mijn asbout afbrak door een op hol geslagen governer. Steeds gas geven en gas wegnemen.

Nou ik heb het lager schoongemaakt maar het heeft helaas niet geholpen, het probleem is onverandert aanwezig. na een vlucht zit het tandwiel vast en moet ik hem weer met de hand losmaken.

Als je hem hebt schoongemaakt zoals ik heb gezegd.
NIET HEBT GESMEERD en ingebouwd.

Dan issie dood :(
Dit was de best werken methode voor revival die ik weet.

Zou ook nog een optie kunnen zijn,
Zit het vrijlooplager op de bus waar de jezusbout doorheen gaat?

Zoja, mogelijk dat je deze dan te vast draait en daardoor de bus iets vervormd.
Dit kan wel eens gebeuren bij een Trex bijvoorbeeld.

nico , en als je het busje erin drukt en met de hand heen en weer gaat , werkt hij dan naar behoren ? is het oppervlak van het busje helemaal gaaf ?

nico , ik keek net even op rr en las wel dat meerdere mensen een probleem met de hoofdlagers hebben , dit ivm het uitlijnen ervan .
dus mss dat daar je probleem vandaan komt ? als je as 'klemt' dan zal het one way moeite hebben te unlokken .
overegens kost een one way maar 6,99 dollar bij heliproz .

Ik zie geen enkele beschadiging en het voelt allemaal ook goed aan.
Ik zal ook een kijken mbt de uitlijning, bedankt in ieder geval.
Het is een beetje gevaarlijk als je niet kan autoroteren.

Ik zou hem zowiezo ook vervangen voor dat geld Nico. Dit verkleint ook de kans dat het nog een keer gebeurt.

Dan ga ik dat maar doen misschien wel bij die nieuwe zaak van jouw in Engeland, die hebben ook compass onderdelen misschien gelijk meebestellen met de tail servo

Ondertussen bij Cyberheli toch maar een nieuw vrijlooplager bestelt voor 4 dollar. Rondvliegen zonder autorotatiiemogelijkheid is toch wel een beetje link.
Ik heb het lager nu met vet ingesmeerd, kijken of dat helpt helemaal droog werkt in ieder geval ook niet.

Dit was vroeger ook een bekend probleem bij de Heim mechanieken, oplossing was een geharde en geslepen as. Is de as niet ingeslagen door het lager ?

inderdaad dat zou het ook heel goed kunnen zijn dan heb ik voor niets een nieuw vrijlooplager besteld. Ik kan de as w.s. gewoon omdraaien. Ik had al gemerkt dat de gebruikte metalen bij compass niet altijd goed hard zijn de vrijloop op de startas was ook al ingeslagen.

Had hier ook altijd last van met mijn Raptor 50, na het lager ingesmeerd te hebben met Titan vet van Vario nooit meer last gehad;)

Back