Probleem met zending uit Duitsland (geen grote dozen meer naar Nederland!!!)

verzenden duitsland

Super! Thanx! :worship:
hey roel het is echt kl##te als dit zo is maar we kunnen altijd nog mijn bus voltanken met diesel en een roadtrip naar germania maken toch.
nemen we gelijk wat braadworsten mee en bier..
grtz eric

Laatst bewerkt door een moderator:
Mmh... ik denk dat mijn oom in aurich erg handig gaat worden ;)

Maar waarom nu in vredesnaam.... Grensen gaan toch steeds meer open? Niet dichter......

Huifkar heb ik ook een aantal keren gebruikt met Ebay aankopen, werkt super. Vooral als je meerdere zendingen kunt combineren, kun je ook nog aardig op de verzendkosten besparen.

Succes!

LINDINGER OOK NIET ARGGGGG :help:
Laten we met zijn allen naar het binnenhof gaan morgen!

Dat is de " Gebiedsschutz " . ;)

Lindinger mag niet in landen sturen waar ook een handelaar zit voor dat merk .
En dat is met veel duitse firma's ook zo .

Dat heeft niks te maken met dat ze niet kunnen , ze mogen niet .
En er staan hoge boetes op als ze het toch doen (wettbewerbszentrale)

Lindingers eigene Import (modell-expert) stuurt hij jou gewoon , ook de hele groten . :mrgreen:

Mvg Johan

Maar waarom nu in vredesnaam.... Grensen gaan toch steeds meer open? Niet dichter......

Ik snap niet dat mensen het niet kunnen/willen verzenden van grote dozen associeeren met grenzen en douane?
Binnen de EU heb je vrij handelsverkeer dus verzendingsperikelen is totaal niet gekoppeld aan grensoverschrijdingen.
Heel kort door de bocht zou dat betekenen dat ik wel een vrachtwagen over de grens mag doen maar geen grote doos? :rolleyes:
Nou, dat slaat nergens op. :mrgreen:

Dus net zoals Plotterwelt schrijft zal er een andere reden voor zijn.

Niet om het een of ander, maar een week geleden heb ik nog een Proxima II (plus nog wat andere dingen) van Staufenbiel binnengekregen. Lengte doos bijna 1m50. Hoe is dit dan te rijmen met het voorgaande?

Groet Huib

Transport is een marginale sector, financieel gesproken. Het kan zijn dat er een partij was die dat formaat vervoerde tegen een prijs waarbij het nog interessant was, maar die partij merkte dat ze er geld op toe moesten leggen.

Het kan sowieso nog; al wil je een doos van 10x10 versturen, natuurlijk kan dat. Alleen hangt er dan een kostenplaatje aan. Het kostenplaatje zal voor bv. lindinger dermate veranderd zijn, dat het niet interessant meer is.

Het kostenplaatje zal voor bv. lindinger dermate veranderd zijn, dat het niet interessant meer is.

Lindinger mag gewoon bepaalde merken niet naar Nederland versturen .

Bijvoorbeeld ook de Saito motoren mag hij niet buiten Oosterrijk verkopen .

Hun eigen merk versturen ze toch gewoon , ook in dozen die groter zijn als 1,8 meter .

Zouden de kosten te hoog worden gaan ze hun verzendprijzen wel aanpassen . :mrgreen:

Mvg Johan

Hoe het voor lindinger is, weet ik niet. Uit dit topic begreep ik dat lindinger geheel niet meer zulke grote dozen verstuurde.

Dat is de " Gebiedsschutz " . ;)

Lindinger mag niet in landen sturen waar ook een handelaar zit voor dat merk .
En dat is met veel duitse firma's ook zo .

Dat heeft niks te maken met dat ze niet kunnen , ze mogen niet .
En er staan hoge boetes op als ze het toch doen (wettbewerbszentrale)

Lindingers eigene Import (modell-expert) stuurt hij jou gewoon , ook de hele groten . :mrgreen:

Mvg Johan

Ik denk niet dat dit het probleem is met Gonav, hij zegt dat het vorige maand nog geen probleem was, maar nu ineens wel. DHL wil de doos niet verzenden, zij zeggen omdat de Nederlandse partij deze niet wil overnemen. Ik kan me niet voorstellen dat DHL zich druk maakt om welk merk kist het gaat?! :confused:

Er is echt iets veranderd met grote dozen ontvangen in Nederland verwacht ik...

Mijn 3.30 meter Yak werd ook gewoon verzonden vanuit Duitsland naar NL, die doos was nog een poepie groter:)

Ik heb jaren met ILLOX gewerkt en die verzend in heel Europa tot 2000 kg.

Heb Martin een mail gestuurt en gevraagt wie en waarom. :cool:

Mvg Johan

Ik heb jaren met ILLOX gewerkt en die verzend in heel Europa tot 2000 kg.

Heb Martin een mail gestuurt en gevraagt wie en waarom. :cool:

Mvg Johan

Martin van Gonav? Hij heeft geen idee zegt hij! Hij zou vandaag mensen van DHL op bezoek gehad moeten hebben... Maar ik heb nog niks van hem gehoord vandaag....

IK WIL VLIEGEN GRRRR&^%$^$$#%$#!!!!!!!!!!!!!!!!

Mijn 3.30 meter Yak werd ook gewoon verzonden vanuit Duitsland naar NL, die doos was nog een poepie groter:)

Inderdaad! Wie heeft recentelijk nog grote dozen ontvangen?!

Hebben meer mensen het probleem wat ik heb nu?

Die van Lindinger, weet je zeker dat het om de grote van de doos ging?

Martin van Gonav? Hij heeft geen idee zegt hij! Hij zou vandaag mensen van DHL op bezoek gehad moeten hebben... Maar ik heb nog niks van hem gehoord vandaag....

IK WIL VLIEGEN GRRRR&^%$^$$#%$#!!!!!!!!!!!!!!!!

Hij heeft een mail in zijn box van mij en hij moet maar snel overstappen naar ILLOX

DHL is goed voor brieven en kleine doosjes . :mrgreen:

Mvg Johan

Mail van Martin terug .

Wir sind dabei diese Problem zu lösen.

Ich hoffe morgen wissen wir mehr.

Das Problem ist die Niederländische Post, die handeln die Grossen Pakete nicht.

Wir geben sofort bescheid wenn wir neuigkeiten haben.

Könnten Sie das So auch im Forum schreiben?

---mit freundlichen Grüßen----

Martin Deland

RC Import

Hij heeft mijn tel nummer en belt of mailt als er nieuws is .;)

Mvg Johan

Back