Probleem met zending uit Duitsland (geen grote dozen meer naar Nederland!!!)

wij betalen toch gewoon om dat pakket aan de deur te krijgen potdomme ??:?

en maar zeuren dat tpg post dood gaat aan de email en mensen die geen papieren brieven willen versturen meer...................

zo trekken ze zichzelf nog omver.

> Hij heeft mijn tel nummer en belt of mailt als er nieuws is

En als je het draadje goed gelezen hebt kan dat volgens mij alleen maar
slecht nieuws zijn

> maar ik krijg hem niet verzonden, aangezien iedere transporteur die ik
> benader (TNT, GLS, UPS, etc) zegt dat het pakket te lang is (ca.
> 200x10x10 cm)

Dit ruikt naar "verboden" afspraken, toch ??????

Bart,

ik had 2 maanden geleden een extra gekocht bij gonav.de en heb deze zonder problemen ontvangen en ik heb maar 20 euro verzendingskosten moeten betalen.het vreemde hiervan is dat ik een trackingnummer gekregen had van matthias en de zéér grote doos is van berlijn naar zeeland(nederland), dan naar charleroi belgie en dan naar mij ca 5 min van maastricht en dit alles in 8 dagen

Niet om het een of ander, maar een week geleden heb ik nog een Proxima II (plus nog wat andere dingen) van Staufenbiel binnengekregen. Lengte doos bijna 1m50. Hoe is dit dan te rijmen met het voorgaande?

Groet Huib

En daarnaast gebruikt Staufenbiel DPD ;)

En daarnaast gebruikt Staufenbiel DPD ;)

TNT en DHL versturen tot 140 cm naar Nederland .
DHL binnen duitsland ook tot 2 meter (sperrgut)

DPD verstuurt tot 175 cm naar Nederland.

ILLOX vestuurt tot 240 cm naar Nederland , maar dan alleen voor zakelijke klanten betaalbaar .

Mvg Johan

even voor alle duidelijkheid daar ik zelf bij de gls werk

het is zo dat in nederland de prijzen aan de grootte of het gewicht zijn gebonden
ook is het zo dat je als particulier alleen maar gewone pakketten kan versturen en als bedrijf eigenlijk alles (maar zit wel een prijskaartje aan)

eigenlijk kennen we 4 stromen
1- mini pakketten --------onder de 3 kg en niet machine verwerkbaar
2-noco pakketten --------pakketten te groot of niet sorteerbaar voor het sorteersysteem maar niet groter dan een gordelomvang +hoogte van 2 meter en niet zwaarder dan 32 kg
3------------gewone pakketten tot 32 kg en sorteerbaar
4 cargo--------alles hier buiten (pallettarief )

per pakketdienst en land kan hier verschil in zitten daar heel veel landen 50 kg aanhouden voor pakketten enz

hoe krijg je nu iets bij jou in de bus
heel simpel je baas lief aankijken als deze verbonden is aan een pakketdienst want een klant kan niet alleen versturen maar ook laten ophalen.

groet john

Laatst bewerkt:
ik had 2 maanden geleden een extra gekocht bij gonav.de en heb deze zonder problemen ontvangen en ik heb maar 20 euro verzendingskosten moeten betalen.het vreemde hiervan is dat ik een trackingnummer gekregen had van matthias en de zéér grote doos is van berlijn naar zeeland(nederland), dan naar charleroi belgie en dan naar mij ca 5 min van maastricht en dit alles in 8 dagen

Belgie is ook geen probleem zei Martin van Gonav, het bizarre vind ik hieraan dat het wel via nederland verstuurd werd! (of hebben jullie in belgie ook een zeeland?)

btw welke extra heb je gekocht? ben je tevreden? heb je een draadje? Thanx!

Anders naar iemand in Belgie laten versturen, er zijn zat Belgen op dit forum:) Die kan het dan weer doorsturen, of als je iemand vlakbij de grens zoekt, haal je hem gewoon op:D

Anders naar iemand in Belgie laten versturen, er zijn zat Belgen op dit forum:) Die kan het dan weer doorsturen, of als je iemand vlakbij de grens zoekt, haal je hem gewoon op:D

Ik heb al hulp aangeboden gekregen via het forum, echt super! Vandaag krijg ik te horen of Martin het zelf lukt, anders krijg ik een adresje bij de Duitse grens, een collega vlieger van het forum woont vier minuten hier vandaan, die pikt het op en stuurt het naar mij door, of als ik te ongeduldig ben, rij ik er zelf naar toe! Kost me ongeveer 4 a 5 uur rijden, maar dan hebbie ook wat!

Nogmaals voor de hulp: :worship::worship::worship::worship::worship::worship:

of als ik te ongeduldig ben, rij ik er zelf naar toe! Kost me ongeveer 4 a 5 uur rijden, maar dan hebbie ook wat!

Of iemand zoeken die dichterbij woont, in de regio Antwerpen zitten ook genoeg forummers. Das maar een uurtje rijden vanuit Rotjeknor:)

Of iemand zoeken die dichterbij woont, in de regio Antwerpen zitten ook genoeg forummers. Das maar een uurtje rijden vanuit Rotjeknor:)

Oproep aan alle vliegers die niet in Nederland, maar wel zo dicht mogelijk bij Rotterdam wonen;

Willen jullie een doosje voor mij aannemen? Hij is wel 180x50x50 en weegt 15 kilo :mrgreen:. Ik kom hem dan rap ophalen, kun je op rekenen, hij zal niet lang in de weg staan!

Ik ben benieuwd, was al erg tevree met de hulp van Paul uit Ootmarsum! Ootmarsum is net meer dan twee uur rijden, dus valt wel te overzien...

Die plotterwelt is niet van gisteren

zeker niet nee :mrgreen:, heb zelf plotters van 2,5 meter en 75 kg door de hele wereld verstuurt .

Voor 110 € brengt een Spedition jou paket van Berlin naar Rotterdam . ;)

En dat als private klant .

Zou je meer versturen per maand als firma word het nog een stuk goedkoper.

Wacht nog even op de mail van Martin of hij wat bereikt heeft.

Mvg johan

Ik heb nog een goedkopere gevonden .

Die kan jou paketje voor zo,n 21 € naar rotterdam versturen . :mrgreen:

Via Belgien is dan toch duurder.

Heb al kontakt met martin opgenomen .

Mvg johan

ARBO

Het zou mij niet verbazen als die medewerkers van TPG of wie dan ook in het kader van de arbo aan de bel hebben getrokken. Ik heb laatst een pakket verzonden en toen kreeg ik zo iets te horen dat bijvoorbeeld te zware postpakketen om die reden worden geweigerd. Nou kan ik me zo iets bij een modelvliegtuig weer niet voorstellen maar het zou me niet verbazen m.b.t. afmetingen weer eens voorop gaat lopen binnen europa. :confused:

Vrij verkeer van personen en goederen binnen Europa, met uitzondering van alle goederen die naar Nederland toe gaan :rolleyes:

Back