Probleem Solo Pro V1

Ja dan ga je misschien toch aan de stangetjes moeten klooien. Overleg even met Pheter. Hij is de Solo Pro stangetjes expert inmiddels ;)
 
Pas op dat goedkoop niet duurkoop gaat worden!
Gelijmde onderdelen in de rotorkop gelijk weggooien en nieuwe erop monteren!
Stel je voor dat er een rotorblad losschiet en richting je ogen vliegt, daar word je niet vrolijk van!

Groeten
 
Ik kreeg gisteren per ongeluk m'n Walkera tegen m'n pens.. Geen schade maar je voelt hem wel :) Gelukkig is mijn buikje redelijk stootbestendig.. Zou met een CP denk ik wel anders piepen. Maar goed. Die vlieg je ook niet in de woonkamer dus heb je meer afstand.
 
De meeste Quartel winkles hebben alles op voorraad, maar ook via de website is alles de andere dag binnen. Ook bij de andere genoemde shops zit je goed, ook bij RC flyfun gaat het snel.
Als je slim bent dan leg je een paar onderdelen op voorraad. Als je deze bij HK besteld ben je voor een paar centen klaar.
De main shaft kost ong. 5 eur. Als je hier aan gaat plakken of gaatjes boren, is mijn ervaring, dan heb je al heel snel onbalans.
 
Haha dank je:)

Pheeeeeeeeeteeeeeerrr Wheeeeeeeeellp!:D

Ik weet niet of het mogelijk is om een foto van je servo stangetje te maken. Dan weet ik zeker of dat het probleem is. Heb ik veel mee zitten knutselen:D

Wanneer je de heli aan hebt gezet en is gebonden met de zender, hoe staat het rechterservo? Gezien vanuit tailkant.
Met een fotootje is het iets makkelijker te zien maar wel lastig om daarvan een foto te maken.

In het alle ergste geval is je servo naar diggelen door de crash en moet je een nieuwe prinplaat bestellen.
In Nederland kosten ze gauw tegen de €50 en er is een webshop in Nederland kun je deze bestellen voor €30 maar weet niet zo welke webshop dit is.
Bij Hobby King heb je een printplaat voor €18. Dit klinkt al beter maar we gaan er nog niet vanuit dat het nu al zover is.

Ik zie wel een foto tegenmoet of hoor wel hoe het stangetje zit.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het mogelijk is om een foto van je servo stangetje te maken. Dan weet ik zeker of dat het probleem is. Heb ik veel mee zitten knutselen:D

Wanneer je de heli aan hebt gezet en is gebonden met de zender, hoe staat het rechterservo? Gezien vanuit tailkant.
Met een fotootje is het iets makkelijker te zien maar wel lastig om daarvan een foto te maken.

In het alle ergste geval is je servo naar diggelen door de crash en moet je een nieuwe prinplaat bestellen.
In Nederland kosten ze gauw tegen de €50 en er is een webshop in Nederland kun je deze bestellen voor €30 maar weet niet zo welke webshop dit is.
Bij Hobby King heb je een printplaat voor €18. Dit klinkt al beter maar we gaan er nog niet vanuit dat het nu al zover is.

Ik zie wel een foto tegenmoet of hoor wel hoe het stangetje zit.

Bij Quartel staat tie twee keer op de website: 1 keer voor 29,95 en 1 keer voor 50. Ik had hem voor 29,95 . MAin shaft kost 5,95
 
Gewoon uitboren en een Houtepen er doorheen, en hij vliegt weer als nieuw ! :p

Haha zalige comment ^^. Ik heb mijne ook uitgeboord en dan een nagel met de juiste dikte afgeknipt en gevijld zodat ie perfect paste, dan ook met een elastiekje heb ik dempers gemaakt. vliegt een beetje 'smoother'.

Je kan het ook met een tandenstoken doen (Houtepen ;)) dan heb je wel een zwak punt daar, maar in het begin is dat goed. als je dan weer ergens tegenaan vliegt zal dit breken en niet iets anders.
 
@ Pheter, dank je voor de uitleg, ga eerst even proberen een nieuwe main shaft er op te zetten en te kijken wat dat doet. Geloof niet dat de printplaat het probleem is die reageert gewoon nog goed.

@ All, jaloers he dat mijn naam een bouwmateriaal is haha:p

Als ik aan het vliegen ben kan ik wel naar links sliden (dus niet roteren) maar naar rechts doet hij bijna niks terwijl er niks getrimt is daar en het stangetje op de printplaat dus nog gewoon in het midden zit. Waar zou dat aan kunnen liggen?
 
@ Pheter, dank je voor de uitleg, ga eerst even proberen een nieuwe main shaft er op te zetten en te kijken wat dat doet. Geloof niet dat de printplaat het probleem is die reageert gewoon nog goed.

@ All, jaloers he dat mijn naam een bouwmateriaal is haha:p

Als ik aan het vliegen ben kan ik wel naar links sliden (dus niet roteren) maar naar rechts doet hij bijna niks terwijl er niks getrimt is daar en het stangetje op de printplaat dus nog gewoon in het midden zit. Waar zou dat aan kunnen liggen?

Je moet ook eerst alles stapje voor stapje proberen op te lossen. Inderdaad eerst de main shaft vervangen en dan verder kijken. Servo kan nog goed werken maar door de crash hoeft de servo niet meer optimaat te werken zoals het hoort en kan bij een volgende crash compleet dood liggen. Kan net zo goed niks mee aan de hand zijn end aarom is het belangrijk dat je alles stapje voor stapje oplost.

Het stangetje kan wel mooi in het midden staan maar hoeveel uitslag heb je op de betreffende servo. Hier zou je de EPO mode voor kunne gebruiken om te kijken hoever uitslag je hebt en kan deze eventueel aan passen.
Wanneer je hieraan begint wel eerst goed lezen en dat je begrijpt hoe het werkt zodat je niet alles naar de ........ helpt.

Succes en hoop dat je weer snel kan vliegen met je Pro:D
 
Oke helemaal duidelijk, ik ga een main shaft bestellen en kijken wat dat uithaalt. Zou dat ook invloed kunnen hebben op het niet naar rechts kunnen 'sliden' zeg maar??

Overigens kan ik gewoon nog vliegen met mn pro hoor, alleen beetje meer bijsturen enzo haha:p

Verzendkosten komen op 7 of 8 euro, die main shaft 4 of 5...beetje zonde om alleen dat te bestellen. Heb jullie een idee over wat ik nog meer (preventief) aan extra onderdelen mee zou kunnen bestellen? Of is dat te tricky en moet ik dat gewoon niet doen?
 
Als je toch gaat bestellen en de mainshaft vervangen bestel dan ook gelijk een setje linkages.. Die dingetjes die om die balletjes heen gaan.. Verder zou ik het niet weten.. De eerste crash is meestal het ergste. Dus na deze reparatie zul je met wat beleid de heli wel heel moeten houden. Ik heb ook na m'n mainshaft nooit meer schade gehad eigenlijk..
De skids schijnen veel voor te komen als schadegeval maar mijn skids lijken onbreekbaar.. Volgens mij die van Indoorvlieger ook..
 
wat zijn skids? haha ik moet nog een en ander leren om deze taal te kunnen spreken;)

Om welke balletjes bedoel je? ter hoogte van de main shaft?

Ow ja, en mn kapje is gescheurd. Die ook bestellen of heeft dat geen meerwaarde?
 
Skids is landingsgestel.. Op je swashplate zitten toch kogeltjes waar die linkjes op zitten? Die bedoel ik.. Canopy kun je natuurlijk ook mee bestellen. Tenzij het je verder niks uitmaakt. Ik vind een kapotte canopy nogal afdoen aan de looks dus bij schade vervang ik hem zelf wel.. Maar is niet verplicht natuurlijk :)
 
aah duidelijk. Over de skids heb ik al meer mensen horen klagen, maar lijkt me dat deze zo flexibel is dat hij niet echt kapot kan toch??;)

Canopy is inderdaad een beetje een optisch dingetje. Heb nu rood maar wil graag geel, wel lastig want eigenlijk moet je dan ook de tail vervangen denk ik...
 
bij klappen die zo hard zijn dat ze die pinnetjes van het centraalstuk af kunnen breken, kan ook het lager van de tuimelschijf wat van zijn plek geschoten zijn. Dan loopt hij ook niet helemaal neutraal meer.
Even voorzichting met een bekleed platbektangetje het stationaire deel en het rotoerende deel van de tuimelschijf op elkaar drukken op verschilende punten van de omtrek, en opletten of er iets "weer op zijn plek" klikt.

Goed kans dat de heli dan weer normaal stuurt.

Die afgebroken pinnetjes, het beste kun je die gelijk vervangen voor een heel klein stukje 2 mm rondstaal. Het centraalstukje doorboren en een mooi stukje rondstaf er door, gaat nooit weer stuk, en wat mooier is, je hebt ook geen last dat je een te sterk punt gecreëerd hebt waardoor er wat anders stuk gaat. Die pennetjes zijn origineel gewoon net niet sterk genoeg.
Gewichtstoename hooguit een paar honderdste gram.

Verder: de linkjes tussen swash en rotor, en tussen flybar en rotor lubberen vrij snel te ver uit. Gewoon andersom monteren nadat je eerst het gat licht geruimd hebt (heb ik gewoon met het bijgeleverde schroevendraaiertje gedaan). Met gepast geweld over de kogeltjes klikken, en gaat nooit meer van zijn plek.

Groet, Bert

PS: probeer in de Solo Pro eens de accu van de Bravo.... gaat als de brandweer....
 
Laatst bewerkt:
Bert,

Dank voor de tip, is de shaft niet te teer om in te gaan boren?? Zo dik is dat ding toch niet verder? in ieder geval het proberen waard. Moet je dat rond ijzer ook nog vastzetten met druppeltje lijm verder?

Kan de bravo accu gewoon in de solo pro past dat zeg maar en gaat er dan niets stuk?

Wat is het voordeel van die accu ten opzichte van de originele accu? Langer of sneller. En moet ik dan ook een lader voor de bravo kopen of passen die accus ook in de lader van de standaard solo pro lipo?
 
Bert,

Dank voor de tip, is de shaft niet te teer om in te gaan boren?? Zo dik is dat ding toch niet verder? in ieder geval het proberen waard. Moet je dat rond ijzer ook nog vastzetten met druppeltje lijm verder?

Kan de bravo accu gewoon in de solo pro past dat zeg maar en gaat er dan niets stuk?

Wat is het voordeel van die accu ten opzichte van de originele accu? Langer of sneller. En moet ik dan ook een lader voor de bravo kopen of passen die accus ook in de lader van de standaard solo pro lipo?

Als je voorzichtig bent kun je best een gat door de main shaft boren.

Ik neem aan dat brutus de accu's van de Bravo SX bedoelt, die 150 mAh zijn, en meer piekstromen aan kunnen dan de originele Nine Eagles 120 mAh lipo's. Deze kunnen prima met de standaard Nine Eagles lader worden geladen, als je de luxe versie van de SX koopt, zit er dezelfde lader bij als bij de luxe versie van de Solo Pro.
 
Back
Top