Probleem Solo Pro V1

Ik heb trouwens 3 x een solo pro lipo. Kan ik die van de solo pro en die van de bravo wisselend in mijn heli gebruiken of levert dat problemen op voor het toestel/onderdelen?

Kan ik ook zeg maar 1x solo pro en 1x bravo tegelijk naast elkaar in die lader stoppen of heb je dan ook een probleem gezien het verschil in Mah?

@ Houtepen: Luister goed naar Indoor, dat is de enige echte world wide NESP goeroe!
Als hij het niet weet, kun je het wel schudden!

Ik heb trouwens 3 x een solo pro lipo. Kan ik die van de solo pro en die van de bravo wisselend in mijn heli gebruiken of levert dat problemen op voor het toestel/onderdelen?

Kan ik ook zeg maar 1x solo pro en 1x bravo tegelijk naast elkaar in die lader stoppen of heb je dan ook een probleem gezien het verschil in Mah?

Accu's door elkaar gebruiken in de heli is geen probleem. Ik heb de Hobby King OEM 150, OEM 120, standaard Nine Eagles 120 en 110, Nanotech 130 (omgebouwd naar NE connector), Thunder Power 160 en 120 (beide omgebouwd naar NE connector), Hyperion 130 (standaar al voorzien van NE connector) en de Intellect 130 (omgebouwd naar NE connector) in mijn heli's gebruikt. Je merkt verschillen in prestatie maar het kan zeker geen kwaad. Het enige nadeel is dat ze niet allemaal even zwaar zijn, en je dus verschillen in trim zult merken. Dus met de ene accu blijft de heli netjes op zijn plek, en als je een andere, zwaardere gebruikt, zal hij wat naar voren driften.

Wat betreft het laden, elke uitgang wordt apart door de lader "bestuurd" dus het mengen van verschillende accu's met opladen kan ook prima.

Jaaa:) ik zal indoor als mijn goeroe beschouwen!!!!

Indoor heeft ook mijn hobby heli vliegen gered. Als hij er niet was, was ik allang van het toneel verdwenen. alle advies heb ik van hem gekregen en ben daarmee aan het werk gegaan, ook van de stangetjes:D

Indoor zelf vind het allemaal wel meevallen maar hij komt altijd met advies, hoe vaak de vraag ook gesteld wordt, Indoor is.

Dus; inderdaad, goed luisteren en zijn advies opvolgen en dan kom je nog een eind.:D

Indoor heeft ook mijn hobby heli vliegen gered. Als hij er niet was, was ik allang van het toneel verdwenen. alle advies heb ik van hem gekregen en ben daarmee aan het werk gegaan, ook van de stangetjes:D

Indoor zelf vind het allemaal wel meevallen maar hij komt altijd met advies, hoe vaak de vraag ook gesteld wordt, Indoor is.

Dus; inderdaad, goed luisteren en zijn advies opvolgen en dan kom je nog een eind.:D

Wanneer komt dat standbeeld? ;)

Maar let op, ik kan er ook wel eens naast zitten, en vooral op het terrein van modificaties weet ik zeker niet alles. Maar als ik denk dat ik kan helpen, zal ik het zeker niet laten, en ik vind het fijn te horen dat hierdoor mensen deze hobby niet voortijdig vaarwel zeggen, en daardoor meer plezier van hun heli hebben. Dat maakt het de investering in tijd en energie meer dan waard. :yes:

Heeft indoor het nog niet goed begrepen. Voordat de ster af is moeten we wel weten hoe en wat we gaan doen om indoor te vereeuwigen:D

Mensen hartelijk dank zeker indoor heeft weer duidelijke en heldere adviezen gegeven waar je echt iets mee kunt! Dank je wel:)

Haha oke een update dan mensen;)

Deze week nog niet kunnen vliegen omdat mijn gelijmde onderdeel maandag weer is gebroken. Enorm balen want gaat steeds beter.

Heb een paar keer buiten kunnen vliegen en daar kunnen ervaren wat de factor snelheid betekend, best lekker om het gas eens open te zetten op een gecontroleerde manier. Best lastig ook!

Binnen gaat het steeds beter, veel obstakels maar heb hem beter onder controle. Hoogte en rotatie gaan steeds beter ook bij nose in. Sliden blijf ik op een of andere manier consequent verkeerd doen als ik nose in vlieg. Raar want roteren gaat wel goed!!:P

Heeeel wat accu's leeggevlogen al en het wordt steeds leuker, puur omdat je meer controle begint te krijgen! Leuk toestel!

Lijkt me erg leuk om ook vaker buiten te kunnen vliegen, gaat alleen met deze heli niet lukken denk ik haha:p

Haha zo zou je het wel kunnen zeggen:) die zoete vulling is dan denk ik het gevoel van controle hebben op iets. Als dat ding precies doet wat jij wilt is echt super tof!

Jawel hoor, nieuwe main shaft erop en hij gaat weer als de brandweer:)

Alleen af en toe lijkt hij in de lucht te gaan "trillen" enig idee wat dit kan zijn?

kan gebeuren als er ergens speling op staat of als er iets krom is ofzo...

bij die kleine ragbol van een solo pro zeg ik gewoon altijd, als ik door de lucht kan scheuren is het goed.

Back