probleempje met de tail..

Hoi,

Onderstaand beschrijft mijn probleem met de tail.. het is in het Engels (copy/paste), anders moet ik alles opnieuw typen :confused::p:cool:

Hello,

I've just finished setting up my new (second hand) HK450.
When i throttle up strange things happen to my tail...

I've made a little movie; check it out and could somebody give help?
(listen good to the sound the tail blade's make...it's sometimes strange..)

Here is the video:

Uu9SCO8u3m0[/media] Tail

Somebody have a clue?; could it be the gyro?, or servo?
It notice me that my tail blades are REVERSE to what i see in the video (build HK450 from Marc), but spinning in the right direction (I mean in what the shape of the blades are), so the main rotor is moving clockwise (seen from above tail facing towards you), and when i move the tail clockwise to the left seen from above and looking from the side to the heli: the tail blades are rotating: ALSO clockwise... (i have a feeling that's not right?)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
probleem met de tail,

Hello,

Thanx voor de snelle hulp!: ik had in de zender al de rudder reversed, nu dus de gyro nog.. ik heb wel in 1e instantie de tail blades 'omgedraaid' omdat die verkeerd omdraaiden (hoe ik dat over het hoofd heb gezien!?..):

De tail blades draaien nu dus vanaf de zijkant gezien (met de tail naar links) klokwise.. correct toch?

Greetz,
Inny (Indro)

je moet het gyro reverse schakelaartje omzetten en je in zender ook rudder reversen
 
het kan ook zijn dat je kleine tandwiel slipt op het asje die de belt aandrijft.

vervangen voor een align type, probleem op gelost, heb dit zelf ook al mee gemaakt met een HK
 
Als je rotor met de klok mee draait, draait de staart tegen de klok in, vanaf de rechterkant gezien.
Als dat verkeerdom om zit, heeft de staart veel minder vermogen. Dit los je op door de belt even de andere kant op te draaien ( hier zit die 90' slag in)

Verder even een beetke inlezen op het onderwerp gyro's, je moet nl nog meer instellen op de gyro. Zoek even in google op 401 en westland
Danzou je op de site van club westland uit moeten komen, die hebben een prachtige uitleg voor de 401 staan, waarin de meeste belangrijke dingen aan bod komen
 
Post het maar in een nieuw topic als je wilt.
Is het echt goed opgesteld, en heb je toestemming van de auteur, dan heeft iedereen er wat aan ;)
 
Back
Top