Problemen bij me Kyosho AXXE

ik heb een kyosho axxe niet al te lange tijd geleden gekocht en aantal keer mee gereden.
Echt een geweldig auto'tje alleen heb nu al een probleem...

Ik ben nieuw in deze wereld dus weet niet alle benamingen precies mijn excusses daarvoor

Maar als ik gas wil geven dan komt hij niet vooruit en krijg ik een kleinpiepend geluidje (die je ook krijgt als de accu bijna leeg is)
Ik denk dat het probleem zit bij de tandwielen, krijg alleen het beschermkapje niet los... tewijl het een simpele sluiting is.
Het is tevens ook niet mogelijk om als alles uitstaat de 2 achterwielen de zelfde kant op te draaien, dan blokkeerd hij ook.

Kan iemand mij hierbij helpen, of weet wat het probleem is?
Alle hulp is zeer welkom, wil graag snel weer rijden!

Groeten RC-jeroen

ik geloof dat de eco8 rechtstreeks bij ikarus 600 euro kost, compleet met zender, ontvanger,gyro, servos.
het enigste wat je dan verder nog nodig hebt zijn 2 accupakketten, lader en veel geduld en iemand die je helpt.

ik weet niet hoe het beestje standaard vliegt, maar ik moet zeggen dat de kosten me meevallen.

Zit de pinion niet te strak op de spur?
Staat hij misschien in lipobeveiliging?

ik denk dat je op het goede spoor zit met de tandwielen. zeer zeker even nakijken. 't is of dat, of een steentje is in de motor gekomen, en houdt hem daar vast. Kun je hem wel een stukje de andere kant op draaien? (ook beide wielen tegelijkertijd)
als wel, houdt de auto eens scheef met de motor naar beneden wijzend. dan draai heen en weer met de wielen, als er iets in de motor zit, krijg je het er op die manier misschien weer uit.

Er moet iets blokkeren, of een steentje tussen de tandwielen, of in de motor, of tussen de as waar de wielen op zitten, en het blok waar deze as in vast wordt gehouden. Als je de wielen van de grond hebt en 1 wiel draait, gaat de andere dan wel de andere kant op draaien?

Klamath:
ik kan met beide wielen tegelijk geen kant op draaien niet vooruit als achteruit. uit het motortje heb ik niets gekregen op jouw manier helaas...

Indoorvlieger:
Ja ze draaien wel allebij de andere kant op als ik er aan 1 draai. alleen puur als ik ze allebij de zelfde kant op wil hebben blijft hij vast zitten.

ik zal zo even wat foto's posten zodat jullie kunnen zien tot waar ik zelf ben gekomen

Foto 1:
Hier op zie je de tandwielen, ik denk niet dat hier iets fout's zit, maar hou zou kunnen natuurlijk

Dx96SmoGwip6AAAAAElFTkSuQmCC

Foto 2:
Ik denk persoonlijk dat achter dit kapje het probleem zit. Alleen ik krijg hem dom genoeg er niet vanaf... is het mogelijk dat het probleem achter dit kapje zit en is het de moeite om het met alle geweld proberen eraf te krijgen?
Of is het verstandig om het motortje uit te blazen met een compressor?

w92gSd96gQNkwAAAABJRU5ErkJggg==

vind het op z'n minst vreemd dat je de wielen ook niet andersom kunt draaien.
Als je maar aan 1 wiel draait, draait het ander wiel wel de andere kant op?
Als wel, dan durf ik haast wel te beweren dat de motor vast zit.

Met kapje bedoel je denk ik de afdekkap die over het motortandwiel zit? (de motor zit normaal op een plaat gebout met de kopse kant, hier steekt de as doorheen van de motor en zitten er normaal 2 tandwielen achter verstopt.

KYOSHO | SUPPORT

hier is iig de 'exploded view' tekening van je auto. Als ik dat zo zie, zit de gear cover alleen maar vast geklikt. Moet je alleen even kijken of je de lipjes waarmee deze dus geklikt zit niet even samen moet drukken zodat deze zonder af te breken los komen.

Ik heb probleem gevonden! dankzij de je hulp Klamath mijn dank daarvoor! :)
Alleen het helaas hiermee nog niet de oplossing..
Misschien weten jullie het?

Op de foto kan je zien de motor en het zilveren pinnetje dat het eerste tandwiel moet laten draaien (de kleine tandwiel daarboven). Het pinnetje draait gelukkig dus het is geen motorisch probleem. Alleen het kleine tandwiel blokkeerd, is geen beweging in te krijgen... het grote tandwiel daarnaast draait wat zwaar maar werkt wel en als ik daar aan draai bewegen de wielen ook dus dat werkt allemaal.
Het probleem moet dus haast bij het kleine tandwiel zitten toch?

38yd0EOBmDJ8gAAAABJRU5ErkJggg==

nee de foto's staan bij me tekst als het goed is?
Had wel wat moeite met het op deze site te krijgen dus misschien is er iets fout gegaan... zal het even uitzoeken

Met zilveren pinnetje bedoel je denk ik de motor as. wat ik zo van de exploded view kan herleiden, zit het pinion (het tandwiel wat op de motor as zit) alleen op de motor as geklemd. het gat hierin zal conisch toe lopen, dus als je hem er ver genoeg op drukt, zal die zich vast klemmen op de motor as. (de mini-z auto's van kyosho hebben dit ook, werkt prima als je geen te snelle motor er in hebt. )
Kun je het kleine tandwiel wel van de motor as af schuiven?

In ieder geval super dat je het zelf aan het oplossen bent! dat is bij uitstek de manier om het onder de knie te krijgen. :)

het kleine tandwieltje zit vast aan het beschermplaatje en zit daar ook goed vast..
en het gat lijkt een klein beetje uitgesleten te zijn, maar dat lijkt me sterk want heb hem nog niet zo heel lang.

mijn excuses dat de foto's nog niet online staan maar krijg het niet gefixd..
Maar om onduidelijkheid te voorkomen zal ik de onderdelen benoemen met de cijfers die bij de exploded view staan

Kleine tandwiel (volgens mij het probleem) nmr: 9 (staat in het grote overzicht)
zilveren pinnetje: nmr 77 (bij de vergroting vd gearbox)

Ik denk dat je nu 2 dingen door elkaar haalt op de tekening. Op asje 77 zal het grote tandwiel zitten, dat is namelijk de ingaande as van de gearbox. Het kleine tandwiel zit direct op de motor as gestoken.

mijn excusses dat ik nog niet gereageerd heb. en dat de foto's niet online staan. maar ik ben er wel degelijk meebezig en doe het volgens de manier in het filmpje. maar nog steeds lukt het niet... erg fijn haha
maar komt goed!

Thx voor alle hulp in ieder geval!!

ik heb ook een kyosho axxe met het probleem dat de motor steeds verbrand.
Dan ben ik net even aan het rijden zachtjes en dan is hij al verbrand.
hoe kan dat?

Ik zou beginnen met de gehele aandrijflijn na te kijken.
Motor even demonteren en kijken of alles soepel loopt.
Echt alles goed nakijken van spurgear tot aan de wielmoeren die te strak kunnen zitten.

Bedankt voor de reactie

Ik Ga Hem Straks Nog Wel Even Nakijken.
Maar kan het niet liggen aan de regelaar of de achterwielen die iets naar binnen staan

We zouden eerst even wat meer info willen hebben. Het zou in ieder geval niet aan de achterwielen die iets naar binnen staan moeten liggen.

Back