Problemen Magin one!!!!

Hallo,

Ik zou graag willen weten of het normaal is dat je zoveel problemen hebt met de magin one. :evil:
Want bij mij is inmiddels:
-de schroef gebroken
-regelaar verbrandt
-kantelkamer lek geweest
-een van de accu's kapot

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

P.S. ik vaar wel vaak (als hij het doet :wink: )

een aantal problemen hoeft niet perse aan de boot te liggen

-de schroef gebroken : je kan iets onder water geraakt hebben, heb ik ook welleens gehad, schroef was niet gebroken maar er was wel een stuk uit

-regelaar verbrandt : kan aan verschillende dingen liggen, te zware motor, te grote schroef, aandrijving loopt zwaar waardoor er te veel stroom wordt getrokken

-kantelkamer lek geweest : kan ik je niks over zeggen, heb geen boot waar er 1 inzit

-een van de accu's kapot : kan kortssluiting geweest zijn, ging hij gelijk met je regelaar kapot??

Hallo Roel

De accu ging niet tegelijke tijd kapot met de regelaar.
Maar op de kant kan hij op volle toeren draaien maar waneer hij in het water ligt draait de schroef slechts 1 keer rond en daarna valt hij uit terwijl de accu's vol zijn
En ik zelf weet verder ook niets van de regelaar van ik heb deze boot 2e hands gekocht.

Maar dat probleem zal niet meer zo snel komen(met de regelaar)want ik heb er maar meteen een Navy Control 570 erin gezet

net wat roel zegt

-de schroef gebroken.... je hebt iets geraakt tijdens het varen of je hebt ergens tegenaan gestoten.

-regelaar verbrandt....te veel stroom gehad verkeerde setup

-kantelkamer lek geweest.. als je hem zelf gemaakt hebt licht het aan jezelf

-een van de accu's kapot... kortsluiting, overbelasting en dat soort dingen

volgens mij allemaal dingen die niet zouden gebeuren als je anders met de boot was omgegaan :roll:

Groeten

afstelling is the magic key,,

prop groote moet niet te groot zijn ook moet alles soepel draaien,,

wat ik uit je verhaal opmaak loopt die gewoon veelste zwaar,, en dat kost je dus accus / regelaar motors enzo,,

zijn deze problemen sinds de nieuwe prop? van accu en regelaar

M'n schroef is al snel gebroken maar ik heb bij Krikke Modelbouw een standaard 36mm schroef gehaald.
Ik dacht toch echt dat dit de goede schroef is :roll:

Maar hoe komt het dan dat de boot op de kant op volle toeren komt en waneer hij in het water ligt en ik gas geef hij een halve meter vooruit komt en daarna stil valt en dan alleen nog maar op het roer reageerd :roll:

overbelasting,, je regelaar wrodt te warm en klikt de stroom deruit,, zoiezo weerstand is vele malen hoger in het water dan in de lucht,,

1L lucht weegt 4 gram
1L water weegt 1000gram

geef eens even door wat voor spullen je gebruikt..

dat je reg uitslaat ken maar op 1 ding lijden..
dat ie veelste zwak is .
dat ie verbrand is is ook dat ie dan veel ste zwak is..

je heb er als een goed is een speed700 of een 710 motor in liggen en daar zet je geen 36mm prop op.

een 700 motor wil een 42 a 45mm prop draaien.

je kantel kamer was lek dat is de rede dat 1 van je accu's is dood gegaan..
de accu's vinden water beslist niet lekker en de rest van de elektronica touwens ook niet.
..

dus kijk eerst alles weer na voor je gaat varen..
dus kantelkamer.
je regellaar.
je prop(42mm carbon propje van graupner)
en kijk of alles goed soepel loopt.

succus

greetz jaimy

Hallo,

Ik heb de standaard 710 motor er nog inzitten, een standaard 36mm prop en een Navy Control 570 70A terwijl de boot max 35A trekt (gemeten in de badkuip)dus de regelaar is beslist NIET te zwak.

Dus het lijkt me dat ik nog wel opzich de goede spullen gebruik.

BVD!!!!!!!!!!

ik snap nog steeds niet dat je een 36mm er op heb ..
elke 700 motor draaien met 42mm prop's

maar dat je kantelkamer lek is geweest ken heel veel stuk maken in de boot.

greetz jaimy

Elke Magin One heeft standaard de 36mm prop erop zitten volgens mij
Maar ik heb ook nog wel een 40 mm prop liggen en er een keer op gehad maar toen werd m'n (oude) regelaar erg warm die dus is vervangen voor een veel sterkere :?: :!:

P.S.vaart de standaard magin one echt wel 45 km/uur want volgens mij haalt de mijne dat niet :? :?:

de 45 km/h die de fabrikant opgeeft is onder ideale omstandig heden en met perfecte setup.

Groeten

Tsja hoe hard ie standaard loopt is moeilijk te zeggen omdat dit van een hoop dingen afhangt.

Maar heb je je aandrijflijn al nagekeken of alles soepel loopt want het lijkt erop dat je regelaar in het water op zijn beveiliging springt zodat hij niet doorbrandt of mogelijk maakt er iets door het water kortsluiting waardoor ook de beveiliging van de regelaar inspringt

Ik heb misschien(hoop ik) al het probleem gevonden.
Bij 1 van de accu's was de krimpkous gescheurd en ik denk dat er een kabeltje los is waardoor hij niet goed loopt.

Ik ga de accu's zo meteen solderen en dan kijken of hij het nu wel doet.

Hoi,
Ik heb ook een magin one staan en heb hem laatst eens geprobeerd. Dit met de standaard aandrijving en verschillende akku pakketten.
Ik heb nergens last van gehad. Ik draai zelfs met een 52 carbon schroef. (deze schroeven gebruik ik al jaren, door enkele jaren testen en setups uitproberen durf ik dit wel aan)
En ook dat gaat prima zonder alles te heet te laten worden. De paketten die ik gebruik heb zijn 10 cellen en 14 cellen.
De boot is in jou geval niet het mankement.

Ik zou toch eens kijken naar de afstelling en de inbouw. Even alles demonteren en kijken of het soepel loopt.

Mvg, Vincent
En een akku, soms ben je er gewoon een kwijt als die kapot is. (naja ik zie dat je de oplossing al hebt gevonden.. ik hoop dat het werkt)

Tevens nog even een tip. Die schroeven die je koopt.. Koop er gelijk een aantal meer van verschillende maten of merken. Zo kan je een beetje proberen waarmee je boot mooi vaart. Zo hebben de meeste plastic schroeven bij mij de neiging om de neus in het water te drukken.
Zelf gebruik ik het liefst de graupner 'carbon' schroeven, deze zijn er in genoeg maten en varianten.
Door het testen leer je vanzelf wat wel en niet werkt en hoe je je boot het beste sneller kan laten varen.

Groeten

Gisteren even gesoldeerd aan een van de accu's maar we zijn erachter gekomen dat er eentje ''dood'' is. :|

Opladen kan wel maar als je hem aansluit in de boot doet hij niets terwijl alles in de boot goed zit want we hebben hem gister op een 12V accu aangesloten.

Wat kan hiervan het probleem zijn want ik kan de accu's wel (met moeite) op laden. :?:

Back