problemen met walkera lama 2

• Topicstarter Topicstarter marcelca
  • Startdatum Startdatum
even over garantiebepalingen:

garantieafhandeling heb je met de winkel waar je het koopt en niet met de fabrikant, dus je bent afhankelijk van de winkel of die goede service geeft.

hoe de winkel het met de fabrikant uitvecht heb je niks mee te maken

klopt, walkera geeft zelfs GEEN garantie!

bij mijn 5g6-1 via chinesejade zat er in barst in de antenne van de zender + de bovenste rotor functioneert niet naar behoren.

Na een mailtje naar chinesejade kreeg ik enkele uren later (wanneer het bij hun dag werd :p ) een mailtje terug dat er een nieuwe zender & ontvanger naar me verstuurd worden voor niets. aangezien het volgens mij ook de motor kon zijn heb ik er voor $7.5 2 extra motors bijbesteld, die gratis mee verzonden worden!

Ik heb afelopen zondag met mijn Lama 2 indoor gevlogen in een sporthal. Hij heeft nog nooit zoveel meters gemaakt op een middag als toen. Geen centje pijn gehad.Wel denk ik dat het goed is om de motortjes tussen de vluchten door even af te laten koelen. Maar 10 minuten vliegen per lading is geen enkel probleem :D:D
Misschien is de receiver enigzins aangepast. Je weet het maar nooit met die Aziaten...
Ik ben over de mijne heel erg tevreden.

Willem.
En hij is waarschijnlijk ook nooit zo hoog geweest :D.Lijkt me leuk dat kleine ding in zon grote ruimte.Ja het is altijd jammer als je problemen hebt met een nieuw toestel.Ik hoop dat de "nieuwe"electronica beter is want het blijft een super helitje.Het enigste wat me niet bevalt is dat knipperende ledje wat aangeeft dat je lipo leeg is.Je moet hem direct grounden anders is er geen controle meer op de lift.Ik zou dit liposavertje liever 30 sec eerder zien knipperen kun je nog even naar een veilige plaats vliegen en landen.Verder niets dan lof voor dit toestel.Gr jaap

Laatst bewerkt:
Lijkt me inderdaad te gek om in een grote ruimte een keer te vliegen, in huis moet je wel heel erg uitkijken als je een beetje snelheid maakt...

de liposaver is inderdaad wel een beetje laat, gister toevallig nog, had ik het niet in de gaten, vloog die in 1 x keer na het plafond en viel toen naar beneden, hij reageerde ook niet meer op de zender, denk dat de reciever dan ook gewoon te weinig stroom krijgt...

even af laten koelen , nieuwe lipo erin en vliegen maar weer, wat een leuk spelletje is het toch.

gister een hele tijd bezig geweest om een op een doosje te landen van 20 x 25 cm, dat valt niet mee, want je hebt nogal wat werveling om zo`n doosje heen, uiteindelijk wel een paar keer gelukt, geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen

Waaraan herken je nou precies de 5G6-1 met de betere servo's en dergelijke?
Is die alleen in die ranzige kleuren leverbaar?

chinesejade levert hem in de blauwe kleur van de originele 5g6, heb hem zelf en vind ik persoonlijk een pàk mooier dan die regenboogkleur...

Lijkt me inderdaad te gek om in een grote ruimte een keer te vliegen, in huis moet je wel heel erg uitkijken als je een beetje snelheid maakt...

Is inderdaad erg leuk om eens te vliegen in een grote ruimte. Bereik is meer dan genoeg. Tegen de tijd dat je uit het bereik van de zender bent is ie ook uit het zicht :D
Maar het vliegt erg goed. En ook het publiek kan het wel waarderen, zo'n nietig klein ding in zo'n grote hal.

De liposaver zou er iets eerder in mogen komen. Maar tot nu toe heb ik 'm altijd nog veilig aan de grond kunnen krijgen. Voor de rest niets dan logf over die kleine mug...

Willem.

nederlandse handleiding

weet iemand waar ik de nederlandse handleiding van de walkera lama 2-1 kan vinden
alvast bedankt

walkera lama 2-1

net voor het eerst wezen vliegen met lama 2-1 erg leuk , maar dat duurde niet lang . nu draaien alleen de onderste rotorbladen de bovenste dus niet meer kan iemand mij helpen ik weet nu dus niet wat ik moet doen :confused:

Lama 2-1 al defect

Waar ik voor vreesde is al gebeurd na een vluchtje of 15.(Panne)
Bovenste rotor slaat pas aan als de onderste bijna op volle toeren draait, het ding begint dan te schudden.Nogtans geen zware valpartij mee gedaan.Ik dach ook een brand luchtje te ruiken(printplaat geurtje??0
Wat nu(zucht)

Laatst bewerkt:
Waar ik voor vreesde is al gebeurd na een vluchtje of 15.(Panne)
Bovenste rotor slaat pas aan als de onderste bijna op volle toeren draait, het ding begint dan te schudden.Nogtans geen zware valpartij mee gedaan.Ik dach ook een brand luchtje te ruiken(printplaat geurtje??0
Wat nu(zucht)

Motoren omwisselen om te controleren of hetzelfde gebeurd?

Weet je iig of het de motor is of de regelaar.

Motoren omwisselen om te controleren of hetzelfde gebeurd?

Weet je iig of het de motor is of de regelaar.

Dus gewoon motortje los solderen en omwisselen?
Het motortje draait nog wel heb ik zojuist getest,maar start te laat,wordt warmer dan normaal en komt niet op evenhoog toerental.
Zal waarschijnlijk toch eens omwisselen.Zou niet zo erg zijn als een nieuwe ontvanger.;)
Wat bedoel je juist met de regelaar?Ik ken er niks van hoor.

Als deze heli je bevalt zou ik een nieuw motorsetje bestellen om te testen waar het aan ligt.
Overige onderdelen heb je wel op voorraad zoals tandwielen, bladen, landingsgestel, schroevenset en ...

Met een soldeerbout in the house zou ik zeker hier een paar zakjes van bestellen: Air Craft - Electric R/C Aircraft World Shop

Indoorvlieger zal nu wel over me heen vallen dat een heli out-off-the box 100% vliegklaar moet zijn. Helaas is dit slechts utopie.

3-kanaals IR bestuurde zwarte markt meuk is inderdaad RTF en leuk voor een eerste kennismaking met helicopterspul.

Voor het betere 4/6 kanaals Chinese heli-speelgoed moet ff dieper in de buidel getast worden, maar dan is er ook een goede onderdelenvoorziening.

Bestel mijn zakjes met Walkera dope hier: RCVliegshop.nl - Dé Goedkoopste RC Helicopter En RC Hydrofoam Webshop in NL!
en daar: RCVliegshop.nl - Dé Goedkoopste RC Helicopter En RC Hydrofoam Webshop in NL!

Beiden leveren binnen een werkdag mits voorradig.

Als deze heli je bevalt zou ik een nieuw motorsetje bestellen om te testen waar het aan ligt.
Overige onderdelen heb je wel op voorraad zoals tandwielen, bladen, landingsgestel, schroevenset en ...

Met een soldeerbout in the house zou ik zeker hier een paar zakjes van bestellen: Air Craft - Electric R/C Aircraft World Shop

Indoorvlieger zal nu wel over me heen vallen dat een heli out-off-the box 100% vliegklaar moet zijn. Helaas is dit slechts utopie.

3-kanaals IR bestuurde zwarte markt meuk is inderdaad RTF en leuk voor een eerste kennismaking met helicopterspul.

Voor het betere 4/6 kanaals Chinese heli-speelgoed moet ff dieper in de buidel getast worden, maar dan is er ook een goede onderdelenvoorziening.

Bestel mijn zakjes met Walkera dope hier: RCVliegshop.nl - Dé Goedkoopste RC Helicopter En RC Hydrofoam Webshop in NL!
en daar: RCVliegshop.nl - Dé Goedkoopste RC Helicopter En RC Hydrofoam Webshop in NL!

Beiden leveren binnen een werkdag mits voorradig.

Ik hoop niet dat ik nu over je heen val, want ik ben een beetje aan de zware kant, dat ga je dan niet leuk vinden... ;)

Met reserve onderdelen is niets mis trouwens, ik heb ook een paar setjes linkjes, een flybar en nog wat ander klein spul wat kapot kan gaan. Het vliegt gewoon relaxter als je weet dat je thuis voldoende hebt liggen om meest voorkomende schades te kunnen fixen.

Trouwens, dit probleem van raymond 2 heeft niets met "out of the box vliegklaar" te maken, de heli heeft gevlogen, en er is na een aantal vluchten een probleem opgetreden. Andere situatie dus. Maar nu je het toch aanhaalt, het feit dat bepaalde merken meer problemen lijken te hebben met een vliegklaar product leveren zegt niets over of het wel of niet haalbaar is. De Quark is daar een goed voorbeeld van, helaas wat duurder dan gemiddeld, maar afwerking is perfect, en het blijft lang goed. Wat goedkoper, en dus meer in de gevarenzone als het om kwaliteit gaat, de Solo Pro. Zelf nog geen eentje meegemaakt die meer dan hooguit een beetje trim nodig had om goed te kunnen vliegen. Dus het kan blijkbaar wel, of ik heb gewoon mazzel gehad met de heli's die ik heb aangeschaft. Daarom verwonder ik me zo over de inspanningen die soms al nodig zijn voordat een heli maar een tel heeft gevlogen. Zou je het van je nieuwe mobieltje accepteren als je bijv. eerst de batterijcontacten moet nasolderen om te kunnen bellen? :rolleyes:

Heb ongeveer het zelfde. Heb hem opgestuurd voor reparatie. Kreeg het zelf niet voor elkaar. Dacht dat het de gear was die steeds zakte als je gas gaf. Heb dus geen idee

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb gewoon de stekkertjes eens met elkaar geruild en nu had de andere motor het zelfde probleem zodat ik zeker ben dat het aan de ontvanger ligt.
Mag hem versturen naar de verkoper en krijg een nieuwe onder garantie.Prima.:yes:

Ik hoop niet dat ik nu over je heen val, want ik ben een beetje aan de zware kant, dat ga je dan niet leuk vinden... ;)

Daarom verwonder ik me zo over de inspanningen die soms al nodig zijn voordat een heli maar een tel heeft gevlogen. Zou je het van je nieuwe mobieltje accepteren als je bijv. eerst de batterijcontacten moet nasolderen om te kunnen bellen? :rolleyes:

Vliegen deed de heli wel, maar aan de lader info kon ik zien dat dit beter kon. En dan ga je zoeken en verbeteren tot het gewenste resultaat bereikt is.

Wat betreft de vergelijking met mobieltje: aan heli's sleutel je fysiek en aan een nieuw mobieltje sleutel je softwarematig. Mijn goedkoop Chinees Android toestel was ook pas naar wens na een rom-update.

Vliegen deed de heli wel, maar aan de lader info kon ik zien dat dit beter kon. En dan ga je zoeken en verbeteren tot het gewenste resultaat bereikt is.

Wat betreft de vergelijking met mobieltje: aan heli's sleutel je fysiek en aan een nieuw mobieltje sleutel je softwarematig. Mijn goedkoop Chinees Android toestel was ook pas naar wens na een rom-update.

Je verhaal geeft goed aan wat je bij veel producten tegenwoordig aantreft, je moet er wat aan (laten) sleutelen om echt te krijgen wat de fabrikant beloofd. En het wordt steeds meer gewoon gevonden, auto's die terug moeten vanwege een mogelijk defect in kritische systemen zoals de remmen. Met een beetje knutselen, hetzij aan de hardware of aan de software, komt het dan wel weer goed, maar niet iedereen is daar handig genoeg voor. Blijkt maar weer eens hoe handig het is om een beetje technisch te zijn, nietwaar?

@raymond2: En heb je de onderdelen al binnen?

Je verhaal geeft goed aan wat je bij veel producten tegenwoordig aantreft, je moet er wat aan (laten) sleutelen om echt te krijgen wat de fabrikant beloofd. En het wordt steeds meer gewoon gevonden, auto's die terug moeten vanwege een mogelijk defect in kritische systemen zoals de remmen. Met een beetje knutselen, hetzij aan de hardware of aan de software, komt het dan wel weer goed, maar niet iedereen is daar handig genoeg voor. Blijkt maar weer eens hoe handig het is om een beetje technisch te zijn, nietwaar?

Kwaliteit van Chinese "rommel" wordt wel steeds beter. Walkera 4#6S kan bijvoorbeeld veel beter klappers handelen dan de CB100 en 5#10. Blades en landingsgestel zijn flexibeler.

Om de echt goedkope 3 kanaals IR heli's kapot te maken moet je echt moeite doen. Hoop lol voor 2 tientjes, maar niet meer als je 4 kanaals gevlogen hebt.

Qua telefoons maakt een Europeesch merk als Nokia er ook een potje van, zelfs het topmodel N97 is rommel vergeleken met een goedkopere HTC Desire. Om over de E75 nog maar te zwijgen. Ook de alom geroemde Iphone4 laat steken vallen voor 900 per toestel (vastlopers) en is wat vaag qua netwerkinstellingen.

Is mijn prive Huawei toestel (1-jaars topper) toch een stuk klantvriendelijker. Komt wel goed met die Chinese rommel en kwaliteit.

Nog niet binnen,zal voor maandag of dinsdag zijn denk(hoop)ik.

Back