Na het bouwen van een micro magic deze winter heb ik ook een proboat impulse 17 aangeschaft met als doel om deze om te bouwen naar iets snellers. Standaard vaart hij nl ca 15-20 km /uur. Ik heb hem omgebouwd naar een brushless 4800kv motor met 2s lipo's.
Nieuwe specificaties:
motor: 2040SL 4800kv Brushless Inrunner (WaterCooled)
regelaar: Hobbywing Regelaar Seaking 35A
Accu: 2200mAh 2S Lipo Pack
Alle electronica heb ik extra ingespoten met plastidip. Vandaar de zwarte kleur.
Daarnaast heb ik nog twee stabilisatie vinnen toegepast voor extra stabiliteit.
En ik heb een grotere schroef erop gezet dan de standaard schroef.
Ik heb al een keer proef gevaren met de lipo achterin. Ging erg goed, maar stuiterde wel heel erg. Ontzettend leuk om te zien hoe hard zo een bootje kan. Snelheid is moeilijk in te schatten, maar ging nu hard genoeg
Om stuiteren tegen te gaan heb ik nu de lipo voorin geplaatst. De lipo kan nog net langs de motor er uit om te wisselen.
Ik ga maandag proef varen. Als jullie geïnteresseerd zijn zal ik een filmpje plaatsen.
Groet,
Jeroen
Nieuwe specificaties:
motor: 2040SL 4800kv Brushless Inrunner (WaterCooled)
regelaar: Hobbywing Regelaar Seaking 35A
Accu: 2200mAh 2S Lipo Pack
Alle electronica heb ik extra ingespoten met plastidip. Vandaar de zwarte kleur.
Daarnaast heb ik nog twee stabilisatie vinnen toegepast voor extra stabiliteit.
En ik heb een grotere schroef erop gezet dan de standaard schroef.
Ik heb al een keer proef gevaren met de lipo achterin. Ging erg goed, maar stuiterde wel heel erg. Ontzettend leuk om te zien hoe hard zo een bootje kan. Snelheid is moeilijk in te schatten, maar ging nu hard genoeg

Om stuiteren tegen te gaan heb ik nu de lipo voorin geplaatst. De lipo kan nog net langs de motor er uit om te wisselen.
Ik ga maandag proef varen. Als jullie geïnteresseerd zijn zal ik een filmpje plaatsen.
Groet,
Jeroen
Laatst bewerkt door een moderator: