proefbankje

bankje

Ik lig er niet wakker van hoor.

Ik wil wel graag steun bij het bedenken van een eenvoudige toerenteller, die vast op de bank kan worden gemonteerd , met een uitlezing op afstand van de prop.

Ik bedoel: de opnemer vast aan het bankje, de uitlezing op afstand van het bankje.

Het zou kunnen met een Hall opnemer, dan heb ik b.v. een prop driver nodig met een magneetje erin verwerkt. Maar hoe moet het dan verder? Daar gaat het om.

Ik ben nog verre van dataloggers etc. Gewoon toerental meten is al voldoende.

Ik heb al het apparaatje van Conrad, dat werkt prima, alleen inderdaad niet in kunstlicht.

Ik heb een BnB datalogger met een usb aansluiting, dan kan je op de PC zien welk toerental de motor maakt, dat kun je door een magneetje op de meenemer te plaatsen.
Ik ga er van uit dat de data logger van eagle tree dat ook kan.

Bij Haltronics Electronica / Modelbouw / Cnc Freesmachines Graveermachines / Stappenmotoren / L297 / L298 L6203 /Stappenmotor /Axi brushless motoren de electronica zaak in Almere bij Bruno aan het einde van de straat verkopen ze bouwdoosjes van een toerenteller, op de site onder modules bouwpakketten kun je dat vinden.

Kunstlicht kan wel als je de lamp maar met gelijkstroom laat branden. Dus de toerenteller die je hebt met een zaklantaarn achter de prop is echt de makkelijkste oplossing.

Ik bedoel: de opnemer vast aan het bankje, de uitlezing op afstand van het bankje.

Het zou kunnen met een Hall opnemer, dan heb ik b.v. een prop driver nodig met een magneetje erin verwerkt. Maar hoe moet het dan verder? Daar gaat het om.

Ik heb al het apparaatje van Conrad, dat werkt prima, alleen inderdaad niet in kunstlicht.

Een paar meter draad tussen hallsensor en het apparaatje van Conrad is makkelijk te doen.
Laat de hallsensor een LED aansturen welke je tegen de opnemer van het Conrad apparaatje laat schijnen.
Om storing te voorkomen kan je zelfs de LED en opnemer van Conrad afdekken met tape oid zodat er geen kunstlicht bij kan komen.

Andere oplossing is om de uitlezing van de hall op de pc / laptop weer te geven, maar dan gaan we het hebben over een dynometer.
Volgens mij is dat ook wat je nu aan het doen bent of wilt gaan doen ?

Back