Profiel brandstof 3D funvliegtuig

APC 12.25x3.75 is de ultieme 3D prop voor 7.5'jes.
Ja?Misschien ga ik dit eens proberen.
Waarschijnlijk ga ik het van de hogere toeren moeten hebben als ik het zo zie.
Want mijn prop die ik nu heb is ook een 12.
Dus minder spoed zal ik waarschijnlijk meer toeren maken.
Ga er zo eentje moeten gaan kopen.
Alvast bedankt.
Mvg Wes.

Het blad is ook breder, maar hij zal waarschijnlijk wel meer toeren gaan maken, maar dat is ideaal voor de gasresponse:cool:

ben benieuwd hoe het vliegt.
Zit ook aan een profile te denken.
Ben zelf ook benieuwd.Moet nog n eerste vlucht doen.
Staat eigenlijk vliegklaar nu maar moet eigenlijk nog de ontvangeraccu vernieuwen.
Deze zat erin en is eigenlijk al wat oud.
Ik post zeker de resultaten van hoe hi vliegt.
Mvg Wes.

Hallo.
Intussen gevonden welk vliegtuig dit is.Het zou een carl goldberg Ex-treme 330 3D moeten zijn.
Zou toch een goede kist moeten zijn.
Heb nog een nieuwe ontvangerbatterij nodig.
Weet iemand of deze van HK duurzaam zijn en betrouwbaar?HobbyKing Online R/C Hobby Store : JR AA 1500mah Receiver Battery Ni-MH 4.8V (New Version)

Mijn eerste keuze waren deze maar als je het prijs verschil met HK zie begon ik te twijfelen. Empfänger Pack Sanyo Eneloop AAA 4er Reihe 4,8/800 Graupner - AkkuShop.de

Wie heeft ervaring met deze batterijen?
Alvast bedankt.
Mvg Wes.

Laatst bewerkt:
Als je de comments leest schijnt 'ie nooit op vooraad te zijn, en nu ook niet.
Ik heb de laatste tijd vaak lipo's met een UBEC, bevalt me prima.
Voor een kist als deze is 5A al wel genoeg.

Als je de comments leest schijnt 'ie nooit op vooraad te zijn, en nu ook niet.
Ik heb de laatste tijd vaak lipo's met een UBEC, bevalt me prima.
Voor een kist als deze is 5A al wel genoeg.
Inderdaad zie nu ook dat ze nooit op voorraad zijn.
Jammer want dit was anders lekker goedkoop.
Misschien best dan voor eneloop gaan of als er nog iemand nog alternatieven weet.
Laat maar komen.
Mvg Wes.

Heeft iemand ervaring met een os46 sf motor?
Ik heb moeite met afregelen.Heb er ook geen handleiding bij.
Al mijn methanol motoren moet ik enkel met de grote regelnaald afregelen en draaien perfect.
Nu bij deze 46sf gaat het goed en gaat mooi in toeren maar pakt niet zo goed op.
Als ik de regelnaald wat open draai dan pakt hij beter op maar dan haalt hij z'n max toeren niet meer.
Ik zie dat er nog een klein vijsje zit in de gashevel wat mijn andere os motoren niet hebben.Moet ik hier ook nog aan regelen?
Er zit ook nog een klein vijsje langs de buitenzijde van de carb.Normaal moet ik niet aan deze komen denk ik.
Wie kan me helpen?
Mvg Wes.

Ik heb geen ervaring met de OS46sf maar wel met een OS40 LA, OS 55AX en OS160
Uit jouw verhaal kan ik opmaken dat de stationairnaald te arm staat.
Te rijk is veel sputteren bij oppakken en te arm is gewoon heel moeilijk op gang komen en soms afslaan.
Je moet de naald die in het tonnetje van de gasregeling zit (bij de hendel) iets uitdraaien.
Succes

Ik heb geen ervaring met de OS46sf maar wel met een OS40 LA, OS 55AX en OS160
Uit jouw verhaal kan ik opmaken dat de stationairnaald te arm staat.
Te rijk is veel sputteren bij oppakken en te arm is gewoon heel moeilijk op gang komen en soms afslaan.
Je moet de naald die in het tonnetje van de gasregeling zit (bij de hendel) iets uitdraaien.
Succes
Ok bedankt.Zal dat morgen eens proberen.
Mvg Wes.

zijn de zelfde, maar ik zou toch graag wat meer MAh willen, minstens 1500 tis niet direct nodig, maar toch...

zijn de zelfde, maar ik zou toch graag wat meer MAh willen, minstens 1500 tis niet direct nodig, maar toch...
Ok als dit dezelfde zijn dan bestel ik hiervandaan dan.
Zou dom moeten zijn.
Aangezien de prijs amper scheelt tussen te 800mah en de 2000mah.
Neem ik dan deze: Empfänger Pack Sanyo Eneloop AA 4er Reihe 4,8/2000 Graupner - AkkuShop.de
Het gewicht is dan wel het dubbele maar dit zal ik niet merken denk ik.
Hopelijk zijn deze batterijen een beetje betrouwbaar.
Mvg Wes.

Laatst bewerkt:
ze zijn betrouwbaar, lopen haast niet leeg, maar kunnen minder goed tegen piek belasting.

maar daar zul je geen last van hebben in een calmato

ze zijn betrouwbaar, lopen haast niet leeg, maar kunnen minder goed tegen piek belasting.

maar daar zul je geen last van hebben in een calmato
Ok bedankt.
De batterij komt niet in een calmato hoor.
Maar in mijn vliegtuig zal deze inderdaad geen hoge stromen vragen.
Zou ik eventueel ook zo'n batterij kunnen gebruiken in mijn Giant supersportster met zenoah 38? Met 5 hitec 645mg servo's en 1 gewone servo.
Nu zit er een zo ene in maar van 2700mah: Power Pack 4 NiMH 2500 Quadratisch Robbe R-4586
Als ik deze vervang zou ik er ook eventueel een eneloop insteken.
Mvg Wes.

Ok bedankt.
De batterij komt niet in een calmato hoor.
Maar in mijn vliegtuig zal deze inderdaad geen hoge stromen vragen.
Zou ik eventueel ook zo'n batterij kunnen gebruiken in mijn Giant supersportster met zenoah 38? Met 5 hitec 645mg servo's en 1 gewone servo.
Nu zit er een zo ene in maar van 2700mah: Power Pack 4 NiMH 2500 Quadratisch Robbe R-4586
Als ik deze vervang zou ik er ook eventueel een eneloop insteken.
Mvg Wes.
Niemand die weet of ik zo'n 2000mah eneloop kan steken in mn giant supersportster i.p.v. deze robbe 2700mah?Of is 2000mah te weinig?
Mvg Wesley.

ik krijg morgen de extremeflight yak 55sp thuis van lindinger.
ga er ook een 7,5 OS op knallen en een 1000mha 2s lipo met bec voor de voeding .
verder heb ik 5 DS821 spektrum servo`s die 6 kilo doen op 6V .
als hij binnen is zal ik mijn bevindingen even delen in dit draadje .

suc6 met de maiden

wikmmt.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
In de kleine kistjes heb ik 1800mAh 4cell NiMH's, Hitec 645's trekken niet veel dus dat gaat prima. Normaalgesproken gebruik je zo'n 80-120mAh per vlucht. Met mijn Yak zit het echter anders: 5x Hitec 7955TG trekken aardig wat stroom. 380mAh in 8 minuten, daarom zit er ook twee 2s2200mAh lipo's in met 2x 15A Bec's. Maar zo zie je dat ik ''theoretisch'' nog 2 volle vluchten kan maken met een 800mAh NiCd accu. Die kan alleen de piek niet aan.

In de kleine kistjes heb ik 1800mAh 4cell NiMH's, Hitec 645's trekken niet veel dus dat gaat prima. Normaalgesproken gebruik je zo'n 80-120mAh per vlucht. Met mijn Yak zit het echter anders: 5x Hitec 7955TG trekken aardig wat stroom. 380mAh in 8 minuten, daarom zit er ook twee 2s2200mAh lipo's in met 2x 15A Bec's. Maar zo zie je dat ik ''theoretisch'' nog 2 volle vluchten kan maken met een 800mAh NiCd accu. Die kan alleen de piek niet aan.
Ok bedankt.Zal dan ook zo een eneloop pak 2000mah in mijn giant supersportster steken na deze die er nu in zit.
Mvg Wes.

Back