Profiel werkstuk; mini Segway maken

hallo
ander idee dan
had ergens een apperaatje gezien voor de drift autoos een gyro scoop
om je auto mooi driftent door de bochten te krijgen,
is zo ietss niet toe te passen op je prototype om dmv servo je model rechtop staand te houden ipv dat zoals het bij de autoos rechtdoor moet corrigeren bij jouw model rechtop omhoog is
het is maar een suggestie hoor,
daar is een forum voor om vragen te beantwoorden met wat sommige stomme antwoorden,nou misschien is dit het ook,
laatst was op tv interview met astronauten en de amerikanen hebben miljoenen dollars in een pen gestoken die in de ruimte kan schrijven,
die amerikaan vroeg het toen aan een rus en die pakte potlood erbij en zei in t russisch wij schrijven hiermee,
je had het gezicht van amerikaan moeten zien,
zo simpel kan het dus wezen,
mvg markioo

Dat zou inderdaad ook nog kunnen.
Dat we dus een gyro aansluiten op een servo en proberen dat de gyro dan het hele handeltje overeind houdt dmv te corrigeren met de servo.

-van die pen, idd heb ik ook gehoord, kvond het wel lachen!

Ik zou het helemaal in de overeenkomst met een helikopter met heading lock gyro (en een aparte staartrotor-motor) zoeken. Maar dan moet je niet een servo als aandrijving gebruiken, maar een motor met passende vertraging die de plaats van de staartrotor inneemt. In theorie zou dan het stuursignaal voor de hoofdrotorsnelheid de staartrotor (en in jouw geval dus de aandrijfmotor) proportioneel regelen, terwijl de gyro bij een standafwijking meer of minder "gas geeft", en dus het omvallen tegengaat. Of het allemaal werkt tot stilstand is de vraag, en ook het instellen van de gyro gevoeligheid zou een probleem kunnen zijn:???:

mvg.
Max.

ja, maar er zijn dan wel een paar probleempjes want het wordt dan tog wel weer een kostenplaatje en de gyro stuurt zn signaal toch door via de esc? Dat gaat em dan toch niet helemaal worden vrees ik.

Eerst en vooral: kijk naar de project triangle (good/fast/cheap).

Profiel werkstuk => goed
Twee weken => snel (Cheeta slaat nagels met koppen)
goed + snel => niet goedkoop

Mijn advies: bestel een BalBot, bouw 'm, laat 'm rijden, en als je dan nog tijd over hebt programmeer "eigen" robotgedrag.

Have fun @
Altitude 100

Op zich een heel mooi project, alleen snap ik niet waar Nederland mee bezig is.
Dit lijkt me meer iets voor een HTS project.
Hoe doen ze dat bij jou in de klas met degene die havo heeft gekozen omdat die alleen iets met biologie en talen kan met twee linker handen?
Bovendien schrijf je zelf al dat het niet erg is als het niet lukt. . . . . . Dat slaat toch ook nergens op, dat je niets hoeft af te leveren.
Strekte en vooral veel plezier.

Het is de bedoeling om samen met een klasgenoot over een onderwerp binnen een bepaald vak te kiezen. Deze vakken mag je zelf bepalen maar het moet natuurlijk wel iets zijn waar je wat mee kunt en wat je interessant vindt. Verder moet je het zien als een leerzame opdracht, alss het niet lukt moeten we ook beschrijven wat er niet lukt en moeten we laten zien tot hoever we gekomen zijn enzo. Die balbot lijkt me erg mooi! Heb ik iig in die 2 weken genoeg leesvoer.:D

Op de school van mijn dochter wordt veel met lego nxt gedaan.
Je kunt met lego nxt ook een segway maken.
google het maar eens.

Ik denk dat de tijd voor Roaldo,s project wel verstreken is.......

Gewoon een doorsnee MAVO/HAVO/VWO leerfabriek.
Mijn dochter (VWO) krijgt ook opdrachten als:
een app bouwen
website bouwen
videogame ontwerpen
filmpje maken met videobewerking
robotvoetbal met lego nxt
etc...

En dat is nog maar de brugklas.
Ik ben 30 jaar te vroeg geboren!

Back