K
Kerim
Guest
Hallo, Ik zit samen met Age en Daan op het vwo in Amersfoort. Voor ons profielwerkstuk hebben wij als onderwerp onderzeeers/duikboten gekozen. Na wat research hebben wij besloten om een balasttank na bouwen. Wat we inpricipe willen is een soort tank die kan zinken en stijgen in het water. We hebben al wat materiaal gehaalt bij de intratuin en formido. Zo hebben we nu 2x Oase Neptun 440-1.5 Kamerfonteinenpompen met een halve meter slang en een T-vormige PVC buis die aan alle 3 de kanten is afgesloten met een schroefdop. Ons idee is een pomp aan de buiten kan te bevestigen die het water naar binnen pompt. En een aan de binnen kant, die natuurlijk zorgt voor het naar buiten pompen van water. Daarom hebben we ook gekozen voor een T-vormige PVC buis, deze heeft 3 schroefdoppen die vlak zijn om het boren van gaten makkelijk te houden.
Echter hebben we ook nog een aantal vragen en hebben we ons daarom geregisteerd op dit forum.
Onze vragen:
Echter hebben we ook nog een aantal vragen en hebben we ons daarom geregisteerd op dit forum.
Onze vragen:
- Heb je een iets dergelijk nodig als een luchtzak of een pijp naar boven. Om het vacuum trekken van de buis tegen te gaan tijdens het leeg pompen?
- Is het mogelijk met de pompen die wij gebruiken (230 volt/ 5 watt) het ook nog een draadloos te krijgen? Of hebben we geen keuze en moeten we de electrische snoeren gewoon via het water naar boven laten komen?
- Hoe krijg je gaatjes waar bijvoorbeeld een snoer door heen gaat weer waterdicht? Zodat er niet wat druppels meeglepen.
- Heeft iemand nog een makkelijk oplossing tegen het draaien en kantelen van onze tank?
- Een V vormige ondergrond, Ik snap het systeem. Maar van welk materiaal is dat makkelijk te maken?
- Zijn er nog andere dingen waar we goed op moeten letten?
- Meer mensen die als profielwerkstuk Onderzeeers of duikboten heeft gehad?
- En tot slot weet iemand nog wat site over onderzeeers met een hoger leesniveau, daar bedoel ik dus geen wikipedia mee!
Laatst bewerkt door een moderator: