.
Afgelopen zaterdag in Velp hadden Bernard, Roel en Erik zogenaamde "Profile Scale" modellen bij zich.
Wat vliegt dat mooi, leuk en zeer lang(zaam), het is overigens een duratie klasse.
Hier een verslag door Bernard van dit soort modellen met info en linkjes betreffende deze klasse.
.
Door Bernards aanstekelijk enthousiastme ben ik ook begonnen aan zo`n Profile Scale modelletje.
Mijn model wordt de Grumman TBM-1 Avenger
"Markings of VC-42 aboard the USS Bogue during September of 1944":
"To make sure the plan can be printed on all printers, it has been broken into three sheets. The first sheet is 14" x 8.5" (legal size) and the others are 8.5" x 11" (letter size). Printed tissue art work; one legal size sheet and one letter size sheet."
Ik heb de tissue print file in photoshop ingeladen en alles op één A3`tje gelayout:
En toen weer een nieuwtje voor me, tissue printen!
De tissue in A3 formaat gesneden en met plakband aan een rand van een vel 200g A3 papier (de drager) vast getaped.
Deze in de handinvoerlade van de laserprinter gelegd en afgedrukt:
De geprinte tissue delen weer los van de 200g drager.
Dit printen van het tissue ging opvallend eenvoudig!!
Een techniek welke ik nog wel vaker ga gebruiken
Groeten, Ramses
.
Afgelopen zaterdag in Velp hadden Bernard, Roel en Erik zogenaamde "Profile Scale" modellen bij zich.
Wat vliegt dat mooi, leuk en zeer lang(zaam), het is overigens een duratie klasse.
Hier een verslag door Bernard van dit soort modellen met info en linkjes betreffende deze klasse.
.
Door Bernards aanstekelijk enthousiastme ben ik ook begonnen aan zo`n Profile Scale modelletje.
Mijn model wordt de Grumman TBM-1 Avenger
"Markings of VC-42 aboard the USS Bogue during September of 1944":
"To make sure the plan can be printed on all printers, it has been broken into three sheets. The first sheet is 14" x 8.5" (legal size) and the others are 8.5" x 11" (letter size). Printed tissue art work; one legal size sheet and one letter size sheet."
Ik heb de tissue print file in photoshop ingeladen en alles op één A3`tje gelayout:
En toen weer een nieuwtje voor me, tissue printen!
De tissue in A3 formaat gesneden en met plakband aan een rand van een vel 200g A3 papier (de drager) vast getaped.
Deze in de handinvoerlade van de laserprinter gelegd en afgedrukt:
De geprinte tissue delen weer los van de 200g drager.
Dit printen van het tissue ging opvallend eenvoudig!!
Een techniek welke ik nog wel vaker ga gebruiken

Groeten, Ramses
.
Laatst bewerkt: