Project AH-1S COBRA

Hei David ,

Ik vind dat ook , benzinegeur , motoren , sleutelen , cleanen .... enzoverder ...
Maar ik vlieg nu al geruime tijd op electro en ik was het bovenstaande snel vergeten ...
Maar het is en blijft tof , zowel brandstof als electro ...
Maar de PRO's van electro tov benzine blijven in mijn koppeke ronddartelen , wie krijgt de bovenhand , wie gaat er winnen , ELECTRO of BRANDSTOF .... Let The Games Begin ...... ;-)
Alle gekheid op een stokje ...
Ik hoop dat we eruit geraken .. :-)

Grtz
Ronny

Laatst bewerkt:
@stratus

Zoals je al wel zal gelezen hebben ben ik niet zo te vinden voor elektro.
Maar als ik je dan wel een tip mag geven om niet te besparen op goeie batterijen. Ik vind 74 euro toch wat laag.
Ik heb hier batt liggen die voor 4s 4600mh die al 56 euro kosten.
Ofwel ben ik int zak gedraaid en doe jij goeie deal ofwel zijn die batterijen toch mindere kwaliteit.
Pas op , ik wil het nu niet afbreken hé.

Groeten
David

Hei ,
Komt misschien nog he , dat je electro gaat vliegen he , ik dacht dat ook nooit te gaan doen , en zie nu , 2 helis FULL electro , 50 size en 90 size ... en het bevalt me prima ...
Ik vlieg nu al geruime tijd met deze helis en LIPO's , wel op 5000 mA 6S en deze kosten per stuk 66 euro , en ik ben er nog steeds zeer tevreden van ... ze doen het nog altijd prima na vele vluchten , daar we de COBRA niet zo fel gaan belasten , gene flip en rol toestanden , zijn deze lipos ook wel geschikt voor deze toepassingen ...
Indien ik voor electro kies zal ik zeker de nodige postings doen qua ervaringen die ik dan opdoe met deze LIPOS ..

Grtz
Ronny

Laatst bewerkt:
Work in Progress !!!

UPDATE werken ,
Na een zondagnamiddagje vliegen met het perfecte vliegweer en na het overleggen en brainstormen of we deze Cobra's wel dan niet gaan voorzien met een electro configuratie hebben we toch nog wat verder geknutseld .
De bobble voor het anticollision Light en de alu steunen voor de afneembare wielen en een of andere antenna waar ik niets van kan terug vinden wat de juiste naam is hebben hun plaats gekregen op het Doghouse en op het landingsgestel . Ook de graveerlijnen zijn verder getrokken op dit Doghouse .
Delen zijn gestratched van een ruitenreiniger en een fluomarker ( yep alweer een roze ) :-)
Dit zijn werkjes wat toch wel veel tijd in beslag nemen , maar we hebben een zaak en dat is tijd ... :-)

Enkele sfeerbeelden :
het landingsgestel , bijna klaar ..
DSC00470.jpg

DSC00471.jpg

DSC00472.jpg

DSC00475.jpg

DSC00476.jpg

DSC00477.jpg

DSC00478.jpg

DSC00480.jpg

Ben nu nog bezig met enkel revetjes te plaatsen rondom het landingsgestel , de bobble staat in de Putty te drogen en dan kan alles opgeschuurd en gelijmd worden ...

Grtz
Ronny

Laatst bewerkt:
Hey Ronny,

dat roze bultje, waar jij van denkt dat het een antenne is en waar je geen info kan van terugvinden, is eigenlijk een soort ventilatoropening voor een olietank die eronder zit. Een soort schoorsteentje dus...

Opnieuw een mooie vordering.

Over de dichtgeplamuurde foute paneellijnen zou ik voor alle zekerheid een laagje Humbrol nr. 1 sproeien. Dit om er zeker van te zijn dat ze volledig weggeplamuur zijn.
Bij mij doen de de foute paneellijnen op de romp momenteel enorm lastig. Ze willen precies persé blijven... maar we geven niet op!

Heligroeten,

Nick

Hei Nick ,

Hmmm een schoorsteentje , da wist ik echt niet ...ma ja , we leren iedere dag bij he ...

Ah ok , das goed om te weten , ik ga dat zeker doen met de Humbrol , indien ze zichtbaar blijven zal ook ik deze moeten laten verdwijnen ... :-)
Idd we geven niet op ...

Grtz

Ronny

Laatst bewerkt:
Landinggear

Als laatste werkzaamheid , voor de aanvang van de drukke werkweek ;-) , hebben we de revetjes rond de poten van het landingsgestel aangebracht ...
Deze zijn door en door geboord en houden zo ook het hele gebeuren op hun plaatst , dus geen extra schroefjes voor dit op zijn plaats te houden ..
Meten en aftekenen waren ook hier weer de boodschap :-)

De werkzaamheden in beeld :
DSC00481.jpg

DSC00482.jpg

DSC00483.jpg

Wordt vervolgd !!!

Grtz
Ronny

Laatst bewerkt:
Goed bezig, het loopt hier wel vlot moet ik eerlijk zeggen houden zo.

Dan zien we hem vliegen in Genk:D

Hebt ge eens tijd dat ik en Leslie kunnen langs komen om hem eens te bewonderen.

Hei de mannen ,

Ik ben er zeker van dat hij op de meeting in Zwartberg nog niet zal vliegen , het lijstje van werkzaamheden is nog veel te lang , en maar goed ook ... het plezier om deze helis te bouwen is te groot :-)
En natuurlijk mogen jullie komen kijken , ik kan elke dag van 14.00 uur tot 20.30 uur ..
Dus laat me even weten wanneer en dan komen jullie maar eens piepen ...

Grtz

Ronny

Ha electro collega (grapje!)..

Je maakt nogal vorderingen, telt u week 8 dagen of zo??? Nee, serieus, het ziet er mooi uit, ik schiet niet zo op, en het mooie weer doet er nu ook ni veel goed aan..deze week zal er ni veel gebeuren vrees ik..Blijf jij maar aan de gang, dat werkt inspirerend!

Hei Didier ,

Hmmm , de weegschaal neigt meer naar electro dan naar benzine ... wie weet .. ??
Neen , ik ben zondag ook gaan vliegen , maar ik bouw vooral smiddags door de week en snachts in de weekends .. :-)
Het schiet lekker op ja .. dat wel ... maar er is nog zeer veel te doen he ..

Grtz
Ronny

Wordt een echte Cif, Dobber en Dreft Heli :D

Neeje, mooi bezig ze.
Wordt het bouwen niet moeilijker met de mooie lente avonds in het verschiet....

Hei Claude ,

Ja , is wel zo he , alles gaat eraan voor deze heli , de bussen dreft en de fluostiften moeten eraan geloven ..
Ik probeer een uurtje te bouwen per dag , en dat lukt nog vrij goed ook nog ...
In de week is het makkelijker , in het weekend wordt het nog afwachten :-)

Grtz

Ronny

Work in Progress !!!

UPDATE werken ,

Vooral de afwerking van de 3 stukken , cockpit , doghouse en landingsgestel hebben het grootste deel van de tijd ingenomen in deze week .
Er moesten nog vele revetjes van de achterzijde van de cockpit verwijderd worden , en er moesten nog bobbels gemaakt worden aan de achterkant van het landingsgestel zoals de echte COBRA dit ook heeft en de unlocksystemen voor de deuren te openen aan het Doghouse zijn gegraveerd.

De bobbels , tja , hoe gaan we dat doen , ik wilde deze erop hebben voor het weekend , dus ergens bestellen kon niet meer ;-)
Even nadenken en plots ...... TJING .... schoot me iets te binnen ...
De bobbels van het landingsgestel zijn gemaakt van een stuk ABS , en een voorgeschuurd stuk balsa rondhout , dit is even verwarmd en rond de balsa getrokken , zo ben ik tot een prima resultaat gekomen .
De 2 ronde balsa stukjes heb ik afgezaagd en deze geven een extra steun voor de ABS bobbels ,
Dit alles is ingelijmd met UHU 300 endfest ... nooit meer los dus ... :-)

Er zijn nog enkele afwerkingen te gebeuren , ook aan deze bobbels , plamuur en schuur werken en dan zullen we in het weekend de airbrushwerken starten op deze 3 stukken ... :-)
Uiteraard eerst de grondlaag en dan de rest van de laagjes in de verschillende kleuren ..

Enkele sfeerbeelden .
DSC00484.jpg

DSC00485.jpg

DSC00486.jpg

DSC00487.jpg

DSC00488.jpg

DSC00489.jpg

DSC00490.jpg

De bouwtafel is volledig opgeruimd , alles gecleaned en proper gemaakt voor de spuitwerken ... tot maandag voor de AIRBRUSH fotos ...

Grtz

Ronny

Laatst bewerkt:
Hoi Ronny,

Ik weet niet of je een draaibank hebt of iemand kent die er een heeft maar dan draai je die afsluitkappen gewoon. Ik heb dit ook gedaan voor het trainings landinggestel van mijn HK500 zowel aan de voor alsook aan de achterkant. Gemaakt van Plexiglas. Voor een Hughe heli nog leuk ook want dan kun je er markeerlichten (LED's) achter plaatsen.

Suc6 met de verdere bouw van de COBRA. Hij wordt prachtig.

Grt,

Han
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hei Han ,

Ik ken niet direct iemand met een draaibank , zou inderdaad een nog betere oplossing geweest zijn voor deze " bobbles " ..

Ja merci , ik doe mijn best ;-)

Grtz

Ronny

Hei Han ,

Dat is prima , indien ik zo nog een iets nodig heb , laat ik het U weten ,

Alvast bedankt voor het voorstel ...

Grtz

Ronny

Airbrush fun !!!!!

Na een mooie vliegdag hebben we toch nog enkele zaken gedaan afgelopen dagen ,
Cockpit , Doghouse en Landingsgestel hebben de eerste vervjes aan ;-)
Na de HUMBROL als grondlaag gespoten te hebben op de drie stukken hebben we ook de cockpit en het Doghouse voorzien van een pre-shading ...
Morgen zal het Camouflage Black Green aan de beurt zijn , en hopelijk lukt dit ook zo goed als vandaag :-)

Humbrol enamel verf is verdund met REVELL Thinner , 2 delen verf 1 deel thinner .. dit is gespoten met 1.9 Bar en met een naald van 0.4 mm
NATO Black van Tamiya is verdund met TAMIYA Laquer Thinner en dit maar voor 10 % verdunner , dit is gespoten met 1.5 Bar en met een naald van 0.4 mm
De Preshading is gepoten met VALLEJO Camouflage Black .. dit is gewoon verdund met water ;-) 2 delen water en 1 deel verf .. dit is gespoten met 1.3 Bar en met een naald van 0.15 mm
uiteraard hebben we ook de nodige beschermingsmiddelen aan gehad voor geen verven in de longen te krijgen , dit van 3M ..

Dit even ter info ... :-)

Fotos zeggen meer dan woorden ,

DSC00491.jpg

De airbrushpistolen
DSC00492.jpg

DSC00493.jpg

DSC00494.jpg

DSC00495.jpg

Nato Black als cockpit binnenlaag ... XF69 van TAMIYA
DSC00496.jpg

Preshading op de revetten en de graveerbanen ... en op de bobbels ..
DSC00497.jpg

DSC00498.jpg

De teller van het aantal bouwuren staat op 116 uren ...

Grtz
Ronny

Laatst bewerkt:
Nu wordt het spannend. Na de vele, vele, vele uren met voorbereidende werkzaamheden knal je met subtiele laagjes lak leven in je onderdelen.
Succes met het spuitwerk.

Heligroeten,

Nick

Back