Project AH-1S COBRA

man wat een detail !! ik heb vroeger ook véél "gemodelbouwd" en uw oog voor detail en afwerking is voor de vingers vanaf te likken !

zwaar onder de indruk ben ik van u Ronny ! :yes::worship:

Doe zo lekker door, Ron. Zo te zien heb jij geen karnaval gevierd :D. (ik ben deze week nog niet in m'n hobbykelder geraakt)
Ik vind jouw experimenteer uitermatig handig, je bent voor mij het pad aan't effenen hé.
Ziet er allemaal méér dan netjes uit !!!!

Groetjes,
Ronny (met nog ne zware kop van't haringhappen :D)

Hei Ron ,

Neen , geen karnaval gevierd dit jaar , enkel een beetje door gebouwd :-)
Ja , het spuiten gaat lekker vlot , komt zeker goed , de test met de meng verhoudingen is zeer positief bevonden , dus we gaan vandaag nog wat verder testen en ook een vernis laag aanbrengen en kijken wat het resultaat is ...
Vandaag die 900 achterkantjes eventjes verwijderen en al aan het landingsgestel beginnen ....
We gaan door , door , door tot aan ...... :-) ( voor de karnavelsfeer er nog even in te houden ) ..

Grtz

Ronny

Work in Progress !!!

UPDATE werken ,

We hebben de aerodynamische bobbel die de rechterhand van de gunner de plaats moet geven om de stick te bedienen geplaatst op de cockpit ...
Met dank aan mijn mede collega Stefan Zito voor de levering van het juiste materiaal hiervoor :-)

Ook hebben we de 7 window cleaners geplaatst op de voorruit ...

Enkele sfeerbeelden :
DSC00446.jpg

DSC00447.jpg

DSC00448.jpg

DSC00449.jpg

Nu nog even op zoek naar de antenna op de bovenkant van de cockpit ... :-)

Grtz

Ronny

Weerom heel mooi gedaan Ronny.
Wij zullen de enige heli's hebben met vliegende dobbers aan boord.
Morgen ga ik zelf opnieuw naar de viswinkel om een groot exemplaar te zoeken die als windgedleider moet dienst doen in de motoraanzuig op de linkerflank.
Deze bobbel is ontstaan omdat erachter een wisselstroomgenerator zit, die teveel plaats innam. De Cobra's waren blijkbaar zo smal dat ze er bij upgrades niet alle extra onderdelen inkregen...

Heligroeten en ik ga verder paneellijnen aftekenen,

Nick

Hei Nick ,

Ja merci , ik doe mijn best he .... :-)
Yep , en inderdaad ik had deze bobbel ook al opgemerkt , we zullen weer beroep moeten doen op "ARCA" , de maker van deze dobbers ... enkel deze gaat ietsje groter worden ..

Veel succes met je paneellijnen en het verdere meet en aftekenwerk ...
Mijn latje is haast versleten ... ik heb het al zoveel geplooid , metaalmoeheid is hier reeds opgetreden ... :-)

Grtz

Ronny

Hey Ronny,

Ik heb de Humbrol nr1 gehaald (bij shamrock hadden ze hem), deze mag ik toch vedunnen met gewone thinner hé ? 1 deel verf / 2 delen thinner. Is dit juist ?

Groeten,
Ronny

Hei Ron ,

Daar hebben ze de ook de thinner voor deze HUMBROL , is van REVELL , deze gebruik ik , maar met gewone thinner moet het ook lukken , misschien even testen op een stukje ..

Grtz
Ronny

Cockpit COBRA

Update werken ,

Vandaag de Countermeasures transmitter antenna geplaatst , deze is gestratched van een STABILO marker , en een stukje ABS .. :-)
De laatste revetten geplaatst en de werken aan de cockpit zijn gedaan ...
Ik heb ze voor de eerste keer ontvet met een Dreft oplossing ...
Deze is nu klaar voor de grondlaag ... :-)

Ook nog enkele testen gedaan met de airbrush ...

Enkel sfeerbeelden en Walkaround ...
Dopje van een STABILO MARKER :
DSC00450.jpg

Even checken
DSC00451.jpg

DSC00452.jpg

DSC00453.jpg

DSC00454.jpg

Airbrush test
DSC00455.jpg

Walkaround ..
DSC00456.jpg

DSC00457.jpg

DSC00458.jpg

DSC00459.jpg

DSC00460.jpg

DSC00461.jpg

Een kleine 80 uren hebben we aan deze cockpit gehobbyt :-)
Ongeveer 1630 revetten hebben we nodig gehad ..
En nu ... op naar de lakafdeling ...

Grtz
Ronny

Knap werk Ronny, werkt wel fijn als je dingen zo ziet vorderen, ik ben nog steeds met de basiszaken bezig, de afwerking zal voor veel later zijn vrees ik..

Hei Didier ,

Merci , ja de tijd vliegt als je er aan bezig zijt , het is ook zo plezant he .. Ge gaat daar helemaal in op he ... :-)
Nu ga ik de komende dagen het landingsgestel en het Doghouse aanpakken , dan de mechaniek bouwen en de " stoel " voor de mechaniek ..
Dit al eens even in de romp plaatsen en zien waar we gaan uitkomen ...
En dan de romp opschuren ... oleeee ...

Grtz
Ronny

Landingsgestel en airbrush test

UPDATE werken ,

Vandaag het landingsgestel opgeschuurd en gelijmd op de plastic houders ..
Het landingsgestel wordt nog verder bewerkt dit na de droging van de epoxy ..
Ook nog enkele spuitwerken gedaan en ik moet zeggen dat het goed ging ..
De kleur is veel lichter en OK in real life ..de foto geeft deze nog te donker weer // ;-)
Enkel de MATTE vernis van GUNZE gaf me een niet zo goed gevoel , deze komt korrelig , stofferig over na het spuiten .. ik verdun deze met TAMIYA Laquer Thinner , misschien is daar iets niet goed aan en moet ik een andere verdunner aankopen .. mengverhouding is 1/2 ..1 deel verdunning 2 delen lak .. :-)

Enkele sfeerbeelden :
DSC00462.jpg

DSC00463.jpg

DSC00464.jpg

DSC00465.jpg

Grtz

Ronny

Laatst bewerkt:
Landingsgestel ...

UPDATE werken ,

Het landingsgestel is op de bouwtafel geraakt ,
Het is van uit de kit helemaal niet schaalgetrouw ... :-)
DUS :
We hebben deze vanachter licht gebogen en van voor zijn er haken voorzien voor de rotorblades te verankeren , ook hebben we de steunen voorzien voor de afneembare wielen en als laatste de steunen gemaakt op de traversen ..
Het Doghouse is nu volledig in orde voor verdere revet en graveer werken .. wordt vervolgd :-)

Enkele sfeerbeelden :
DSC00466.jpg

DSC00467.jpg

DSC00468.jpg

Grtz
Ronny

Laatst bewerkt:
Prachtig werk Ronny, ook al heb ik enige tijd geleden hetzelfde traject doorsparteld, ik zit te genieten van je foto's.

Heligroeten,

Nick

Hei Nick ,

Merci , het is plezant werken , ook aan de iets ruwere delen , zoals het bewerken van aluminium voor de afneembare wielen en de opstapjes .... ik heb ook nog verdere tests gedaan met de verven en de verdunning , en daar heb ik zeer goede resultaten mee geboekt , de GUNZE matte vernis verdun ik nu met de GUNZE verdunner , en dit is dag en nacht verschil met de eerste tests , alle verven laten zich nu prima verwerken ... :-) ik ben een tevreden man op dat gebied ... het is tijdrovend geweest maar ik ben eruit nu ... :-) dus hier kunnen we nu met een gerust hart aan beginnen , ik zal er nog eens op terug komen in dit draadje en de verven en verdunners eens mooi op een rijtje zetten zodat dit ook een info kan zijn voor de andere schaalbouwende forum vrienden ..
Dit weekend nog het landingsgestel afwerken en het DOGHOUSE , en dan kunnen we deze al " luchtverven " ..
Ik heb ook even stilgestaan bij U spijtig incident met de Alouette , het heeft me enkele dagen in het hoofd gezeten , en het heeft me tot nadenken gezet over iets , maar ik hoop dat je de oorzaak alsnog op je draadje zal posten ... dan zal ik definitief mijn beslissing nemen ...
Maar alles zonder " RUSH " .... het bouwen en het airbrushen is een plezier op zich ... :-)

En afgelopen donderdag heb ik de eerste vlucht gemaakt na lange tijd op ons vliegveldje met de COMPAS , oleee .. da was ook nog eens plezant ...
Mijn neef heeft het gefilmd met zijn GSM , :-) , wel geluid stiller zetten want het is van slechte kwaliteit ..
zie de link .. let op , je moet aangemeld zijn bij Facebook om te kunnen kijken . ;-)
http://www.facebook.com/video/video.php?v=1753257684325&comments
Eigenlijk is dit helemaal geen schaalvliegen ( het is dan ook geen schaalheli he ) , maar vergeef het mij , ik ben nog jong he :-)

Met mijn COBRA zal deze iets luchtigere vliegstijl niet van toepassing zijn .... :-)

Grtz

Ronny

Laatst bewerkt:
Hey Ronny,

je schreef in je vorige posting dat je aan het nadenken bent over iets, en dat je je definitieve beslissing zal nemen als je de precieze oorzaak kent van de uitval van mijn motor...
Ik heb een sterk vermoeden da'k weet wat er in je kopke omgaat want ik speel (vermoedelijk) met dezelfde gedachten...
Heel binnenkort meer daarover in mijn eigenste draadje.

Heligroeten,

Nick

Ja , ik ben aan het nadenken over de motorisatie ,

Maar ik wacht geduldig af op je antwoord van de reden van de uitval van je motor ,

Grtz
Ronny

Laatst bewerkt:
Mooi werk allemaal, het landingstel staat ook als volgende op mijn lijst, 'k ga er flink wat trachten aan te veranderen om het naar mijn zin te krijgen.
En wat julle aan't bedenken zijn ivm motorisatie...'k ben benieuwd!

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat jullie overwegen om elektrische motoren in jullie Cobra's te plaatsen.
Ik vind het héél erg wat met de Allouette van Blue Bird is gebeurt maar als ik denk dat er duizenden tevreden vliegers met benzinemotoren zijn lijkt het me een beetje voorbarig om, afgaande op dit ene spijtige voorval, dadelijk benzinemotoren te verbannen.
Ik vind nog altijd dat een benzinemotor, samen met een schaalheli, een extra dementie aan het geheel geeft. Een electromotor vind ik persoonlijk iets minder "schaal" dan de benzinemotor. Alleszins succes met jullie keuze.:D

Back