Project AH-1S COBRA

Dry fit ....

Hei Nick ,

Merci , :-) we blijven ons best doen he .... :-)
Ik zie de mail wel verschijnen , ............
Ik zou zeggen 'TEST' goed en amuseer U elk moment dat je met de 'DRONES' aan het vliegen zijt ...

Zoals eerder vermeld ben ik vandaag begonnen met de werktafel op te ruimen ...
Dit was nodig , alles weer netjes nu , werkt ook beter ....

We hebben alle "parts" eens samengevoegd en dat leidde tot volgende foto's ..

Snap_20111018091312_002.png

En zo ziet de COBRA er tot nu toe uit ...

DSC01894.jpg

DSC01895.jpg

DSC01897.jpg

DSC01898.jpg

DSC01901.jpg

Grtz

Ronny

Laatst bewerkt:
Ik mis precies veel van het vlieggebeuren in België.
Maar dat zal zo nog blijven voor 3maand en een half.

Ik zie nu wel elke dag veel echte helikopters en vliegtuigen dat is wel de toffe keerzijde.

Maar genoeg daarover.

Ronny je bent echt goed bezig niet normaal jong.
Ik kan bijna niet volgen met lezen elke keer als ik op internet kan zit je een pagina verder maar zoveel te beter voor jou é.

Ja ik zou zeggen breng hem mee naar genk naar de meeting.
Maar dat zal niet gaan aan gezien er geen helimeeting meer is in Genk in "2012". Maar meetings genoeg waar we kunnen bij praten.

@ Volunteer ..
Hei menne man ... daar is hem ... ja de build gaat goed he ... ;-)
En voorzichtig daar in .... de Dessert .... maak een paar foto's he .... vooral van de heli's ..
En wat geen MEETING ... dan STOP ik met de bouw he ... :-)
Allee als ge terug zijt , laat me maar iets weten ... dan kunnen we nog eens bijbabbelen ..

@ elrofotografie ..
Thanx .. voor de compliments ...

Grtz

Ronny

WAAAAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUUW WAAAAAAAuuuuuuW Waauuuw WaauuuW

Bij het aanschouwen van de voorbije reeksen foto's kwakte ik kwijlend achterover, krabbelde terug overeind, herkeek, herkeek en herkeek ik en toen keek ik nog eens opnieuw en nog ne keer...
Ronny, dit is kunst met de grote "K". Machtig is te simpel uitgedrukt. Hier zijn geen modelbouwwoorden meer voor. Je detaillering is geworden wat ik in mijn kopke had.
Mijn stoutste Cobrabouwdromen verschijnen hier gewoon live op mijn scherm... nie te doen... kwijl, kwijl, kwijl. En dan de lichtsnelheid waarmee je bouwt... onevenaarbaar...
Elke dag kijk ik uit naar je posting... en zeker naar de komende over de cockpit.

Man, awel, chapeau...

Heligroeten,

Nick

PS. 't moet wijs zijn om over al die rivetjes te wrijven...

Als genieter van mooie schaalprojecten, ben stille volger/genieter.

Wat is dit nice zeg. Een echte snakepit aan de binnenkant, maar van buiten heel mooi.

Compliment!

b

BTW ik zou voor de light tankdop gaan...

Coach !!!!!

WAAAAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUUW WAAAAAAAuuuuuuW Waauuuw WaauuuW

Bij het aanschouwen van de voorbije reeksen foto's kwakte ik kwijlend achterover, krabbelde terug overeind, herkeek, herkeek en herkeek ik en toen keek ik nog eens opnieuw en nog ne keer...
Ronny, dit is kunst met de grote "K". Machtig is te simpel uitgedrukt. Hier zijn geen modelbouwwoorden meer voor. Je detaillering is geworden wat ik in mijn kopke had.
Mijn stoutste Cobrabouwdromen verschijnen hier gewoon live op mijn scherm... nie te doen... kwijl, kwijl, kwijl. En dan de lichtsnelheid waarmee je bouwt... onevenaarbaar...
Elke dag kijk ik uit naar je posting... en zeker naar de komende over de cockpit.

Man, awel, chapeau...

Heligroeten,

Nick

PS. 't moet wijs zijn om over al die rivetjes te wrijven...

Beste Nick , collega's , liefhebbers van schaalmodelbouwprojecten ...

Nick , het doet me heel veel plezier wat je schrijft hierboven .... :-)
Zoveel lovende woorden had ik niet verwacht ...
De " COBRA " was voor mij een project waar ik mee begon zonder enige kennis van het schaal heli gebeuren ...
Mede dankzij U Nick , ik heb het al eens gezegd in mijn vorige postings , dankzij U "Coaching" en mede dankzij U uitleg en mede dankzij U eigenste draadje , ben ik tot nu toe tot dit resultaat gekomen ... ;-)
Dus U bijdrage Nick , al waren het "maar woorden" heeft er voor gezorgd dat ik tot hier al geraakt ben ...
Het doet me plezier dat je er van mee " geniet " ... :-)
Ik zal dan ook nog vele uren moeten doorbouwen om deze "SNAKE" af te werken ...
Er moet immers nog een heel deel gebeuren ...
De Cockpit en de turbineomkapseling zijn zo een iets grotere projecten ...
Maar zoals vermeld in mijn postings gaan we het spannend maken ...
Het gaan nog ( hopelijk ) mooie beelden opleveren ...
Maar dit gezegd zijnde .... gaan we morgen weer gewoon verder met de build en gaan we verder zoals we bezig waren .... oleeeeeeeeeeeeeee ;-)

Grtz

Ronny

Als genieter van mooie schaalprojecten, ben stille volger/genieter.

Wat is dit nice zeg. Een echte snakepit aan de binnenkant, maar van buiten heel mooi.

Compliment!

b

BTW ik zou voor de light tankdop gaan...

Hei ,

Merci voor de 'compliments' ...
Ja de binnenkant da is een festijn aan steeltjes van de revetten ... ( hier kijk ik nog het meeste naar ) ... man man .... 9000 revetten .... ;-)

En merci voor het meedenken ... ik vindt de LIGHT TANK DOP ook het meeste passen bij de rest ... ben eens benieuwd als de anderen ook iets gaan zeggen hierover ...

Grtz

Ronny

yup inderdaad , zoals bleu bird zegt kan ik alleen maar beamen.
word mega die cobra
doe zo voort , ook ik zit elke dag te wachten op nieuwe foto's om uw voortgang te zien.
en in verband met die tankstop ... ik zou de alu nemen , zal mooi uitkomen na het spuiten.

keep up the good work

greetz
david

Thx voor je wijze reactie Ronny. Maare de coaching mag nog zo goed zijn... het is uiteindelijk de uitvoerder die het moet doen en die doet het in dit geval 'meesterlijk'.
Nu, de kwaliteit van jouw werk inspireert mij dan weer om het minstens even goed te proberen doen. Maar 't zal veel langer duren...

Wat betreft je vraag tot meedenken over de tankdop.
Een Vario tankvuldop ligt hier al klaar van in de tijd dat we er nog aan dachten om de Cobra aan te drijven met een benzine motor. 'k Vind hem nog steeds mooi robuust. Dus zelf ben ik nog steeds van plan om hem in mijn eigenste Cobra in te bouwen...

Heligroeten en geniet van je helibouwverlof,

Nick

T' is weer niet normaal he Ronny.. mooi allemaal, zeer inspirerend..
Wat de tankdop betreft, maak hem zelf!! Ik heb bij mijn airwolf en jet ranger dat ook gedaan, op die manier kan je hem juist maken, die van vario komt nog niet in de buurt. Op de foto kun je al duidelijk zien dat de binnenring groter is dat bij de vario uitvoering. Ook zit er nog een klep in verwerkt, kan je met plasticard goed nabootsen. Waarschijnlijk heb ik m'n jet ranger zaterdag bij, kun je eens kijken en over nadenken..

Didier

Hei Didier ,

Ja merci he , we blijven ons focussen he ...

Ik ga zaterdag deze tankdop op U heli zeker eens bekijken ...
En dan kunnen we daar eens LIVE over brainstormen ..

Grtz en tot Saturday ....

Ronny

Heel mooi, vooral dat olieglas.

Wellicht domme vraag, maar je moet dat ding nog spuiten. Hoe ga je dat doen?
Wordt veel afplakwerk...

wel erg mooi.

@ Bramman :

Uiteraard gaan deze romp en staart nog de nodige laklaagjes krijgen ...
Afplakken en spuiten ... See Next Year 2012 ...
Alles gaat daar volledig uitgelegd worden in woord en in beeld ...
Maar kijk maar eens even terug in dit draadje , dan zie je hoe het spuitwerk er aan toe is gegaan voor de cockpit , doghouse en landinggear ...

Grtz

Ronny

Hei David ,

Merci he ... ;-)

Moest het kunnen , ik zou ze U lenen se ...

Maar ik bekijk de Cobra info nu bijna dagelijks ... en dan kom je iedere dag nieuwe dingen tegen ...
Maar dit was en stond al een tijdje in de planning , dat olie vensterke moest ik hebben ...;-)

Allee ... nu post gij maar eens wat foto's he .. van den Uwe ... ( HELI he )

Grtz

Ronny

Weerom een meesterlijk staaltje van detaillering Ronny.
Voor de tweede dag op rij ben ik kwijlend achterover geknald.
2 dikke builen hou ik er nu al aan over... en je hebt nog twee weken verlof.
Als je zo verder doet is mijn hoofd tegen het eind van je verlof compleet geblutst.

'k Had ook al zitten piekeren over de uitwerking van deze details, maar nu maak je het mij wel echt makkelijker. Een betere werkmethode had ik zelf niet kunnen bedenken.
Mercie, mercie...

Heligroeten en ik ben al benieuwd wat er morgen komt,

Nick

Back