Project Gasser

Discussie in 'Classic RC' gestart door stunthenk, 9 mrt 2020.

  1. stunthenk

    stunthenk The First Aviators

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    997
    Locatie:
    Amersfoort
    Nu de LB Carrier Savage vrijwel af is en alleen wacht op de juiste stekkertjes en nog wat details om hem vliegklaar te maken, wordt het tijd voor Project Gasser! De basis is een gefreesd onderdelen pakket, gemaakt door RBC wat ik van Ton van Munster heb gekregen. Dit was een gul gebaar. Het ziet er allemaal mooi uit, en ik zal proberen om er een goede recensie van te geven.

    Onderdelen zijn mooi gefreesd, met kleine bruggetjes die makkelijk door te snijden zijn. Ribben komen uit 3 verschillende planken, die alle drie een andere hardheid hebben. Ze zijn pakweg 2,1 mm dik. Ik zet de hardste in het midden en werk naar buiten toe met steeds zachtere. De openingen in de ribben voor de liggers zijn 5 x 5 mm, terwijl de tekening 6 x 5 voorschrijft. De bijgeleverde plank balsa is ongeveer 5,3 á 5,4 mm dik; ik snij er met de latjessnijder vierkante latjes uit. Vier voor de vleugelliggers, 4 voor de rompliggers. De voorlijst, die 12,7 bij 11,1 mm zou moeten meten, is niet bijgeleverd maar als je 2 lagen van de 5,3 mm plank, 12,7 mm breed, aan elkaar lamineert, heb je ook een voorlijst. Achterlijsten zijn ook gefreesd, met uitsparingen voor de ribben alleen mist er één uitsparing. Dat is snel met een sleutelvijltje aangepast. Er zijn 10 stuks 5,3 mm vleugeltippen, om samen te lijmen tot blokken die dan weer in vorm moeten worden geschaafd en geschuurd.

    De rompzijkanten zijn uit plankjes van verschillende hardheid gefreesd, een harde en een medium. Dat geeft kans op een scheve romp. De rompschotten zijn uit een plank 5,3 mm gefreesd. Er zijn geen openingen in de rompschotten voor bedrading en stootstangen. De uitsparingen voor de rompliggers in de schotten zijn te klein, pakweg 4 x 5 mm, dus die moeten worden uitgesneden.

    Het stabilo is in twee delen gemaakt, vanwege de breedte van het hout. In het lijmvlak zit een zig-zag, dat maakt het gemakkelijk de delen correct tegen elkaar te lijmen. Stabilo en roer zijn uit medium 3 mm balsa gefreesd, hier was hard balsa beter geweest. (Ik had zelf, werkend vanaf tekening, voor het stabilo een medium tot zacht kwartiers gezaagd plankje 5 mm gebruikt. 3 mm balsa trekt te makkelijk krom bij dit onderdeel.) Het kielvlak is ook uit twee delen gefreesd, een verticaal deel en een horizontaal vloeistuk-achtig deel, die zijn ook met een zig-zag accuraat aan elkaar te lijmen.
    IMG_1197.JPG
    Ik ben maar begonnen met het stabilo in elkaar te lijmen en de langsliggers en de vleugeldragers tegen de rompzijkanten aan te lijmen. Het ribbenpakket en de vleugeltip blokken zijn ook op de foto te zien, evenals de Aeromodeller uit november 1959 waarin het ontwerp is gepubliceerd. Let ook op het vergrootglas om de tekst op de 6 keer verkleinde tekening te lezen! De gefreesde onderdelen zijn zo accuraat dat er geen tekening op ware grootte nodig is, verwacht ik.

    De triplex delen zijn uit 3 mm light ply gefreesd, voor de wortelribben is dat prima, voor het motorschot was multiplex beter geweest. Er is een U-vormig onderdeel in triplex gefreesd, dat is een motorplaat, die uit alu gemaakt dient te worden. Er zijn geen beuken latjes voor de motordragers bijgeleverd.
    IMG_1226.JPG

    Ik ben onder de indruk van het zeer nette freeswerk. De onderdelen zijn tamelijk gul uit plankjes gesneden; je houdt nogal wat balsa over. Het balsa is ook van goede kwaliteit. Helaas is er geen houtselectie toegepast (de rompzijkanten zijn van verschillende hardheid, de staartvlakken en de plank waar de liggers uit gesneden moeten worden zijn aan de zachte kant) en het is ook een beetje jammer dat de balsa plankjes geen standaard dikte hebben. Maar dit zal een kistje worden wat een genoegen is om te bouwen.
     
  2. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.105
    Locatie:
    Dordrecht
    Kijk dat noem ik nog eens een gedetailleerd verslag, hier ga ik eens goed voor zitten.
    Heb getracht zoveel mogelijk origineel te blijven maar dat is lastig want als ontwerper wil je er snel een eigendraai aan geven.
    Prachtig dat je met een schuifmaat alles nameet en zo kritisch naar het hout kijkt en beoordeeld.
    Dat zouden er meer moeten doen want dat maakt het bouwen nog leuker om te doen.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  3. stunthenk

    stunthenk The First Aviators

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    997
    Locatie:
    Amersfoort
    Tegen mijn gewoonte in, heb ik besloten om bij de Gasser eerst de romp te bouwen. Per slot van rekening is dat het meeste werk, die vleugel valt zo in elkaar met die voorgefreesde onderdelen. Dus eerst maar eens een neusje gemaakt. Het lite-ply brandschot vervangen door 3 mm multiplex, en 9x9 mm beuken motorbokjes gemaakt. Dit geheel vastgelijmd aan de neuswangen, die al uitsnedes hebben voor de uitlaat en de remote needle valve. De hele unit kan straks in de neus worden gelijmd. Op de tekening staat de motor overigens op de kop aangegeven; dat ziet er op papier mooi uit, maar op de foto's bij het artikel zie je dat alle drie modellen netjes de motortjes rechtop hebben staan! Dat leek mij ook praktischer. Dus heb ik de motorbokken naar onderen verplaatst...
    IMG_1227.JPG
    Vervolgens een motorplaatje gemaakt voor de OS 15 LA die er in komt. 2 graden rechter zijtrek gegeven. Het motorplaatje wordt als de kist af is met houtschroefjes op de motorbokken geschroefd. De gaatjes daarvoor zijn al geboord, inclusief ruimte voor de schroefkopjes.
    IMG_1229.JPG
    De gashevel moet natuurlijk ook bediend worden, dus heb ik even proefgepast om te kijken waar het gat in het brandschot moest komen.
    IMG_1218.JPG
    De tank komt natuurlijk in het compartiment achter de motor. Ik weet nog niet of het een 60 cc of een 100 cc gaat worden, beiden passen er wel in. Er komt een vloertje in dit compartiment om de tank op de juiste hoogte te zetten. De ontvangeraccu komt samen met de ontvanger in het compartiment daarachter.
    IMG_1225.JPG
    Ten slotte komen de servo's in het derde compartiment. De drosselservo is een licht 8 grams gevalletje, de richting- en hoogte servo's zijn 20 grams exemplaren. Ik heb ze ingebouwd in een vloertje van overgebleven lite-ply, maar wel met 3 mm multiplex versterkingen voor de schroefjes.
    IMG_1228.JPG
    De aan/uit schakelaar komt in de andere rompzijkant, dus die waar het uitlaatgas niet langs gaat, en is in een klempassing tussen houten latjes geplaatst.
    IMG_1219.JPG
    Dat lijken de voorbereidende werkzaamheden te zijn. Volgende stap is het in elkaar plakken van het geheel. Jullie horen er nog van!
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2020
  4. stunthenk

    stunthenk The First Aviators

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    997
    Locatie:
    Amersfoort
    De volgende stap was om de schotten en diverse vloertjes in de rechter rompzijkant te lijmen, te beginnen met de motordrager unit, met 5 minuten epoxy. Daarachter het vloertje van de tankruimte, uit overgebleven 2 mm balsa gesneden, gevolgd door het daar achter horende rompschot, de ondervloer van 5 mm balsa om de onderstelbevestiging te verstevigen, daarna weer een rompschot. Het lite ply vloertje met de servo's is wel pas gemaakt maar nog niet ingelijmd.
    IMG_1231.JPG
    Gister de voorkant van de romp in elkaar gelijmd. De motordragerunit met de 'wang' is weer met 5 minuten epoxy gelijmd, de balsa delen met witte houtlijm. Alles paste mooi in elkaar, en de rompzijkanten kwamen mooi parallel. Er moest een beetje geschuurd worden, vooral omdat de 5 x 5 balsa latjes wat onregelmatig gelijmd waren, en daarom zijn de servo's met keukenpapier afgedekt.
    IMG_1235.JPG
    Om de boel goed uit te lijnen had ik de romp boven een middellijn op de bouwtafel gezet, en met balsa driehoeken op z'n plaats gehouden. Dat maakte het ook gemakkelijk om, toen de voorkant droog was, de achterkanten precies in het midden naar elkaar toe te trekken en ook mooi uit te lijnen. En toen kon het stabilo er al op!
    IMG_1236.JPG
    Enig 'gewicht' gebruikt om de romp te stabiliseren, zodat het stabilo in 3 assen uitgelijnd kon worden. Zit mooi recht.
     
  5. stunthenk

    stunthenk The First Aviators

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    997
    Locatie:
    Amersfoort
    De onderkant van de romp kon nu zonder meer dicht worden gemaakt. Ik heb daarvoor het 2 mm hout gebruikt wat overgebleven was van de plankjes waar de ribben uitgefreesd waren. Omdat ik dit hout ook al voor een paar vloertjes in de romp had gebruikt, kwam ik tekort, wat ik uit mijn eigen voorraad heb aangevuld. Ter plaatse van het onderstel heb ik een plaatje 2 mm multiplex gelijmd, volgens tekening. Daarna kon de romp rechtop worden gezet, en was het de beurt aan de stootstangen naar de roeren, en naar de motor.
    IMG_1239.JPG
    Omdat er op de kleine gasservo een heveltje zit met maar liefst 0,8 mm gaatjes, heb ik een stukje 0,8 mm pianodraad met de kern van de Sullivan Gold'n-rod verbonden. Op het eind van het stukje staaldraad zit een Z bocht die door het heveltje steekt. De stootstangen naar de roeren zijn van rond balsa, met aan de servo kant een stukje 2 mm draadeind, en aan de roerkant een stuk fietsspaak, in de juiste vorm gebogen. Toen ik het idee had dat de spleten in de romp voor de stootstangen goed zaten, kon de rompbovenkant er op. Dit keer van een restant 1,5 mm balsa wat ik nog had. Met de nerf overdwars natuurlijk. Toen kon het kielvlak op z'n plaats gelijmd worden; deze lijmnaad gaat nog versterkt worden met driehoekslatjes, ook volgens tekening.
    IMG_1240.JPG
    Als volgende stap ga ik nu eerst maar eens de vleugel in elkaar lijmen, daarna kan ik de neus mooi afmaken.
     
  6. stunthenk

    stunthenk The First Aviators

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    997
    Locatie:
    Amersfoort
    De vleugel heeft een asymmetrisch profiel, maar wel met een gebolde onderkant. Het scheelt bijna 5 mm, aan de voor- en achterlijst.
    IMG_1242.JPG
    Ik heb, omdat ik zonder tekening werk, eerst een rechthoek gemaakt van de voorlijst, de achterlijsten (maar die heb ik niet aan elkaar gelijmd, de vleugel moet straks toch in twee delen) en de eerste laag van de tippen. Ik heb met de achterlijst als mal, spleetjes voor de ribben in de achterkant van de voorlijst gemaakt. Hier speelt als (heel klein) puntje dat het jammer is dat het hout geen standaardmaten heeft, want het sleutelvijltje waarmee ik de spleten maak is 1,5 mm dik, en de ribben rond de 2 mm. Maar ja. Gegeven paard?
    IMG_1241.JPG
    Vervolgens heb ik dit geheel 5 mm opgetild door onder de tippen een tweede laag te plaatsen, en onder de voor- en achterlijsten resten 5 mm hout wat overgebleven was. Vervolgens heb ik een lat van de hoofdligger binnen in deze rechthoek geplaatst maar niet vastgelijmd, omdat de hoogte niet precies klopte. De ribben zijn zo goed mogelijk aan elkaar gelijk gelegd, zodat het een blok werd, en de openingen voor de liggers zijn precies op maat gemaakt voor de liggers. Op de tekening staan balsa liggers aangegeven, maar ik vervang waar mogelijk bij een dergelijke vleugel de balsa liggers door vurenhout. Ik had al wel balsa liggers uit de bijgeleverde plank 5 mm gesneden, maar die waren na het uitsnijden met de latjessnijder tamelijk krom getrokken. Gelukkig had ik vorige week in Almere bij Haltronics vier stuks 5x5 mm latjes van lindehout gevonden! Ideaal voor deze toepassing, en je ziet ze zelden meer. Vervolgens stuitte ik op een ander punt: bij de bouwdoos waren 4 gedeelde ribben uit 4 mm lite ply geleverd, voor in het vleugelmidden, maar volgens de tekening horen dat twee extra 1,5 mm balsa ribben te zijn, gewoon op volle lengte, en twee 3 mm ribben voor in het midden. Ik heb daarom de hardste balsa rib als mal genomen, en daarvan voorzichtig met het scalpel 4 balsa exemplaren bijgemaakt. Afijn, daarna konden de ribben op hun plaats worden gezet, droog, waarbij ik goed heb opgelet dat ze op de juiste hoogte in de inkepingen van de voor- en achterlijst kwamen. De ribben zweefden dan iets boven de bouwplank.
    IMG_1243.JPG
    Toen ik tevreden was dat alle ribben precies goed zaten, kreeg elke verbinding een drup medium cyano, en toen dit alles hard was, kon de bovenste ligger op z'n plaats worden gezet en ook met cyano vastgelijmd. Daarna konden de spelden worden weggehaald, nog weer twee tipdelen op de bovenkant worden gelijmd, en de vleugel worden omgekeerd om de onderste ligger te plaatsen.
    IMG_1245.JPG
    Eigenlijk zou er nog een laag 5 mm op de tippen moeten, maar de ribben steken maar een mm boven de tipblokken uit, dus dat laat ik maar zitten. Het zal zo al genoeg geschaaf en geschuur worden om de boel in vorm te krijgen!
     
    Ton van Munsteren vindt dit leuk.
  7. stunthenk

    stunthenk The First Aviators

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    997
    Locatie:
    Amersfoort
    Een heel stel houtkrullen, spaanders, stof en genies later (ho! balsastof, geen virus!) was alles van de tipblokken dat geen vliegtuig was, verdwenen. Dank zij het Davidschaafje en het schuurblok met korrel 80 op de achtergrond. Bij een LB stunter had ik het blok ook nog eens losgesneden en uitgehold, maar bij zo'n eenvoudig toestel als de Gasser is het gewicht minder kritisch.
    IMG_1247.JPG
    Daarna kon de vleugel in tweeën worden gezaagd en de lite ply V-stelling verstevigers aan één kant worden vastgelijmd.
    IMG_1249.JPG
    Toen dat droog was heb ik de andere vleugel opgetild totdat de V-stelling precies goed was. Ik heb eerst de verstevigers aan de voor- en achterlijst vastgelijmd, en toen dat min of meer droog was heb ik de verstevigers aan de hoofdliggers vastgelijmd en de halve vleugel buiten de tafelrand gehangen omdat er ook een knijper aan de onderkant nodig was.
    IMG_1250.JPG
    Het enige wat nu nog ontbrak, was de center sectie. Ik heb eerst geprobeerd of ik de bijgeleverde lite ply halfribben kon gebruiken, maar die waren dunner dan de andere ribben; blijkbaar was Ton er van uit gegaan dat de middenindekking over de ribben heen gelijmd moest worden, maar volgens tekening moet dat tussen de ribben worden gelijmd, dus dat heb ik maar aangehouden. De vleugel is precies in evenwicht gebracht door ondersteuning met houten blokken, zodat ik de 3 mm balsa ribdelen die ik gemaakt had, verticaal in kon lijmen.
    IMG_1251.JPG
    Afijn, toen was het een kwestie van de indekking tussen de ribben lijmen, de hoeken van de romp afronden (weer veel genies; doordat de nerf van de romponder- en bovenkant overdwars loopt, kon ik niet een deel van het werk met een schaafje doen). De verbinding tussen het kielvlak en de romp is met driehoekslatjes verstevigd, en dan lijkt het al heel erg op een Gasser!
    IMG_1252.JPG
    Wat heeft dat ding een klein kielvlak, niet? Afijn, nu nog het tankcompartiment van een deksel voorzien, de roeren laten scharnieren en wat details afmaken, en dan kan ik gaan bekleden!
     
    Bruno van Hoek, wie1963 en Frans Bal vinden dit leuk.
  8. Énke Blériot

    Énke Blériot Moderator Moderator team Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.601
    Locatie:
    Zwolle
    Ik mis wat primaire info over de Gasser

    Waar heb je het uit gehaald ( dat tijdschrift)...wat voor een cat. kist was het....van wanneer.....plaatje gereed model ...span...etc
     
  9. jef

    jef The First Aviators

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.606
    Locatie:
    Hulshout België
    https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=1202

    Groeten Jef
     
  10. wie1963

    wie1963 The First Aviators

    Lid geworden:
    3 jun 2019
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Ridderkerk
    Ik heb recent een artikel/bouwverslag gelezen in een Duits Model tijdschrift, ik zoek hem vandaag even op.
     
  11. Énke Blériot

    Énke Blériot Moderator Moderator team Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.601
    Locatie:
    Zwolle
    Ja..daar was ik dus al bang voor ..zie opmerking in het Impuls topic.
     
  12. stunthenk

    stunthenk The First Aviators

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    997
    Locatie:
    Amersfoort
  13. wie1963

    wie1963 The First Aviators

    Lid geworden:
    3 jun 2019
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Ridderkerk
  14. stunthenk

    stunthenk The First Aviators

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    997
    Locatie:
    Amersfoort
    Oorspronkelijk had ik gedacht om het 60 cc Graupner tankje te gebruiken, wat op één van de eerdere foto's te zien is. Bij nader inzien leek me dat wat klein, dus toen ik een 4 oz. Sullivan Flex tankje op de kop kon tikken, moest dat hem maar worden. Ik had natuurlijk met het plaatsen van de rompschotten en -vloertjes rekening gehouden met het kleine tankje, en de nieuwe paste er niet in! Niet alleen was ie te lang (opgelost met het wegsnijden van een deel van het er achter liggende schot), maar hij was ook te hoog!
    IMG_1256.JPG
    Als de OS 15 LA nu een gewone sproeier had gehad, had ik een gat in het brandschot gemaakt, waar de tankbuisjes doorheen konden zodat ik ruimte had gewonnen, maar met zo'n remote ding was dat geen optie en moesten de buisjes omhoog. (Dit heeft weer als voordeel dat het tankruim niet zo vol gaat lopen met olie uit de uitlaatdemper) Vanwege de hoogte van de tank moest het oorspronkelijke vloertje er ook uit, en moest via de onderkant van de neus een nieuw, lager vloertje gefriemeld worden.
    IMG_1258.JPG
    Daarna moest er nog een uitgediept dekseltje tegen het rompschot worden gefabriekt, en paste de tank er in.
    IMG_1257.JPG
    Overblijvend probleempje blijft nog dat het rondhout wat door de romp gestoken hoort te worden niet meer kan, want dat zou door de tank heen steken....
     
  15. stunthenk

    stunthenk The First Aviators

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    997
    Locatie:
    Amersfoort
    Helaas is het momenteel niet alleen prima bouwtijd vanwege de coronacrisis, maar ook prima weer om in de tuin te werken, vandaar dat het even heeft geduurd voor dat ik verder kon rapporteren over de Gasser. We waren gebleven bij de neus, waar toch weer wat meer werk in ging zitten dan ik gedacht had.
    Om de vleugeldeuvels stevig genoeg te verankeren heb ik bedacht dat ik aan beide kanten van de tank extra balsa schotten kon maken. Dat heeft als bijkomend voordeel dat de tank netjes opgesloten zit. Aan de linkerkant kon dit gewoon een overgebleven stuk 5,4 mm balsa zijn, wat ook nog eens bovenaan stevig aan het vleugelzadel en de 5,5 versterkingslat gelijmd kon worden. Aan de rechterkant loopt ook de besturing van de motordrossel, dus heb ik daar een 3 mm schot gelijmd, met nog een extra 3 mm versterkingsplaatje waar de deuvel door loopt. Alle schotten zijn natuurlijk ook voor- achter- en onder vastgelijmd.
    IMG_1260.JPG
    Zo ontstaat een mooi tankcompartiment, en voldoende hout om twee halve deuvels in te lijmen, in plaats van één deuvel die dwars door de romp loopt. Het deksel van het tankcompartiment is eerst aan de vleugel gelijmd, daarna schuin doorgezaagd, en heeft een lip gekregen die precies tussen de wanden van het tankcompartiment past, en onder de vleugel steekt. Aan de voorkant is het deksel met een M3 boutje vastgemaakt aan een alu plaatje met een M3 gat.
    IMG_1261.JPG
    De voorste vleugeldeuvels worden vastgelijmd, de achterste en die voor het onderstel worden niet vastgelijmd, dat maakt het gemakkelijker ze te vervangen na een crash. Voor op de vleugel zit een deel van het deksel van het tankcompartiment, nu stroomlijnstuk geworden, met daarachter nog wat meer balsa wat in vorm is geschuurd. De schuine zaagsnede, op de foto net zo goed te zien, helaas, is bedoeld om de vleugel bij een harde landing naar voren te laten schuiven in plaats van de rompneus te kraken. Het toevoerpijpje van de tank is naar voren en opzij gebogen om gemakkelijk een slangetje naar de remote sproeier van de motor te leiden.
     
    Bruno van Hoek en HBZWEEF vinden dit leuk.
  16. stunthenk

    stunthenk The First Aviators

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    997
    Locatie:
    Amersfoort
    Tijd voor een nieuw bericht, hier op ons nieuwe honk van Vintage Radio. Ik heb de laatste loodjes van voor het bekleden gelegd: een oud alu onderstel gevonden wat ongeveer de juiste maten heeft; daar authentieke rubber Veco wielen op gezet; staartpootje gebogen, op een stukje 1,5 mm triplex genaaid en met epoxy tegen het stabilo gelijmd; staartpootje voorzien van een al even authentiek rubber Robbe wieltje en nog een balsa opvulstukje voor tegen de onderkant van het stabilo.
    IMG_1265.JPG
    Volgens tekening moet het stabilo ook met elastieken bevestigd worden, maar vastlijmen past ook in de 'vintage radio' praktijk en is praktischer. Daarna het hele model een fijnschuurbeurt gegeven, de roeren van scharnieren voorzien en als kers op de taart een soort cockpitkap van balsa gefabriekt. Zonder zoiets is de Gasser toch wat te plat, vind ik. En dan is het toch een leuk 'kissie' zoals onze onverschrokken voorzitter pleegt te zeggen.
    IMG_1264.JPG
    Nog even gebruik gemaakt van de zonneschijn voor een staatsieportret.
    IMG_1262.JPG
    En nu maar eens kijken wat ik nog aan bekledingsmateriaal heb liggen.
     
  17. wie1963

    wie1963 The First Aviators

    Lid geworden:
    3 jun 2019
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Ridderkerk
    Henk, wordt echt gaaf ik benieuwd hoe die vliegt.
     
  18. stunthenk

    stunthenk The First Aviators

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    997
    Locatie:
    Amersfoort
    De Gasser is inmiddels bekleed, en de verdere afwerking is in volle gang. Even een blik op hoe hij er nu bij ligt:
    IMG_1270.JPG
     
  19. Ecstacy

    Ecstacy

    Lid geworden:
    28 aug 2013
    Berichten:
    419
    Locatie:
    Groningen
    Beetje apart bekledingsmateriaal... :D
     
  20. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.105
    Locatie:
    Dordrecht
    Gaat lekker vlot zo en wordt toch wel een erg leuk modelletje.
     

Deel Deze Pagina