Project Gasser

Discussie in 'Bouwverslagen' gestart door stunthenk, 9 mrt 2020.

  1. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.236
    Locatie:
    Amersfoort
    Welnu, de Gasser is af! Zo goed als, dan, want er moet nog een ontvanger in maar daar zou Bruno voor zorgen. Maar hij kan toch pas worden ingevlogen als de huidige heersende ellende weer voorbij is. Het model is bekleed met geel Solartex, wat ik nog had liggen. Erg prettig materiaal om mee te werken, veel fijner dan die Oracover zooi. Ziet er ook nog eens vintage uit. Jammer dat het niet meer gemaakt wordt.
    IMG_1276.JPG
    IMG_1278.JPG
    Het blauw is enamel verf van Guild Materials Chroma, van een blikje bij Hobby In vandaan. Het is gespoten, verdund met wasbenzine. Zou na een week drogen brandstofbestendig moeten zijn. De rode trim is ook van Solartex. En vanzelfsprekend zit er een TFA sticker op de vleugel! Het motortje is een OS 15 LA. Nogal veel voor zo'n model, maar hij hoeft niet voluit, toch? Het zwaartepunt ligt precies op de hoofdligger, zonder ballast. Ik neem aan dat dat goed is, want er staat geen zwaartepunt op de tekening aangegeven, en wordt ook niet in de bouwbeschrijving genoemd. Afijn, we zullen wel zien.
    Het was een leuk project, met een prima onderdelenpakket, op een paar kleine punten na die ik genoemd heb. Ton, hartelijk dank! Maar nu maar weer eens een Vrije Vlucht model....
     
    GeeW, jef, Ecstacy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    Henk , graag gedaan en dank voor het leuke bouwverslag de Gasser is heel leuk geworden en ja de uitstraling is 100% vintage

    Ben reuze benieuwd hoe het vliegt en dat het genieten wordt is zeker.
     
  3. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.236
    Locatie:
    Amersfoort
    Vandaag heeft de Gasser eindelijk gevlogen. Had best eerder gemogen, maar er waren vele andere projecten die mijn aandacht opeisten, en met de corona beperkingen op de club en het veelal winderige weer van de laatste maanden kun je niet altijd terecht. Maar nu is het er eindelijk van gekomen! Met invlieg-hulp van Bruno, en ik mocht zelf - onder instructie- ook nog wat vliegen. En de Gasser vloog meteen al prima!
    IMG_1771.JPG
    Stuurt stabiel en makkelijk maar is ook best wendbaar. Moet alleen nog een kleine verdraaiing uit de linker vleugel halen, dan is ie ook goed met losse handen te vliegen. Nu moet je er toch steeds bij blijven.
     
  4. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    Ziet er super uit en gefeliciteerd met de maiden.
     
    Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  5. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.867
    Locatie:
    Hulshout Belgiƫ
    Nog altijd verkrijgbaar Henk https://solarfilm.co.uk/collections/all

    Groeten Jef
     

Deel Deze Pagina