Welnu, de Gasser is af! Zo goed als, dan, want er moet nog een ontvanger in maar daar zou Bruno voor zorgen. Maar hij kan toch pas worden ingevlogen als de huidige heersende ellende weer voorbij is. Het model is bekleed met geel Solartex, wat ik nog had liggen. Erg prettig materiaal om mee te werken, veel fijner dan die Oracover zooi. Ziet er ook nog eens vintage uit. Jammer dat het niet meer gemaakt wordt. Het blauw is enamel verf van Guild Materials Chroma, van een blikje bij Hobby In vandaan. Het is gespoten, verdund met wasbenzine. Zou na een week drogen brandstofbestendig moeten zijn. De rode trim is ook van Solartex. En vanzelfsprekend zit er een TFA sticker op de vleugel! Het motortje is een OS 15 LA. Nogal veel voor zo'n model, maar hij hoeft niet voluit, toch? Het zwaartepunt ligt precies op de hoofdligger, zonder ballast. Ik neem aan dat dat goed is, want er staat geen zwaartepunt op de tekening aangegeven, en wordt ook niet in de bouwbeschrijving genoemd. Afijn, we zullen wel zien. Het was een leuk project, met een prima onderdelenpakket, op een paar kleine punten na die ik genoemd heb. Ton, hartelijk dank! Maar nu maar weer eens een Vrije Vlucht model....
Henk , graag gedaan en dank voor het leuke bouwverslag de Gasser is heel leuk geworden en ja de uitstraling is 100% vintage Ben reuze benieuwd hoe het vliegt en dat het genieten wordt is zeker.
Vandaag heeft de Gasser eindelijk gevlogen. Had best eerder gemogen, maar er waren vele andere projecten die mijn aandacht opeisten, en met de corona beperkingen op de club en het veelal winderige weer van de laatste maanden kun je niet altijd terecht. Maar nu is het er eindelijk van gekomen! Met invlieg-hulp van Bruno, en ik mocht zelf - onder instructie- ook nog wat vliegen. En de Gasser vloog meteen al prima! Stuurt stabiel en makkelijk maar is ook best wendbaar. Moet alleen nog een kleine verdraaiing uit de linker vleugel halen, dan is ie ook goed met losse handen te vliegen. Nu moet je er toch steeds bij blijven.