project: holliday achtig balsa model

opletten dat je met de lipocharger 4 geen te lage stroombron hebt, ik had vroeger een bmi 10ampere voeding staan en heb zo 2 lipocharger4 naar de maan geholpen, daarna een graupner 20ampere voeding gekocht en geen enkel probleem meer met gehad.

groeten

@samuel

ok bedankt voor de tip/waarschuwing maar ik denk dat dit goed moet gaan zolang je in de gaten houd dat de voedings spanning niet onder de 11 Volt komt (heb onder het laden ook altijd een Volt/ampere metertje aan de 12V accu hangen voor de zekerheid :teacher: ).

groet,

Roy

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH :2gunfire: :onweer: :twisted: :showass:

ik mag het geknoei met die speed 300 en de regelaar niet meer zien vandaag dik 3,5 uur bezig geweest alleen al met dat!!!!!

de ene keer dat je hem aansluit doet ie het en als je m dan weer aansluit geeft ie geen krimp :evil: wat je ook probeerd of soldeerd ookal hang je er een andere motor aan het helpt allemaal niets.

weg met die ouwe zooi ik zal me er morgen nog een half uurtje wild om maken en doet ie het dan niet.....gaan ze rechtstreeks de prullenbak in :!:
(of zijn er dan mischien nog liefhebbers waar ik m naartoe kan sturen :?: je hebt natuurlijk mensen die bijna alles nog kunnen gebruiken)
wie t eerst komt eerst maalt :wink:

Zoek de oorzaak.. beter nu op de grond slecht, dan plotseling in de lucht.

Waarschijnlijk een rotte verbinding ergens

@Niek

''bet nu op de grond slecht, dan plotseling in de lucht.''

precies zo zat ik ook te denken en omdat ik alle verbindingen al heb nagekeken en gecontroleerd (ook door een 2e persoon) heb ik maar besloten om het niet te gebruiken.
hier komen we gelijk weer bij het ''doel'' wan dit projectje. ik wilde van de ouwe 'zooi' die ik nog had liggen een kistje maken om het eens een keer op te gebruiken.

nu zal de regelaar+motor wel gewoon echt zooi zijn geweest :wink:

maar dat geeft niet want ik heb vanuit meerdere hoeken al tehoren gekregen dat het zonde was om er een speed 300 voor te knopen.

maar vooralsnog bedankt dit soort commentaar weet ik wel te waarderen :thumbsup:

@MarcelB

het is toch een ander motorretje geworden dan die van rc-technics
namelijk de robbe "roxxy 2824-34" (wat een naam maarjah :? )
met regelaar ook van robbe de"BL-control-808"

normal_P6120315.JPG

motor alvast aan de steun geschroefd en de prop menemer er op gemaakt

ben nog niet veel meer opgeschoten omdat ik maar weinig tijd had vandaag en er ook nog geprepareerd moest worden :oops: jah.... jullie horen het goed.

:offtopic:
kwam vandaag op het leuke ide om met een shock flyer te gaan vliegen bij huis op een speel veldje (jaja ik weet het wildvliegen he...mag niet ben er zelf eigelijk ook tegen maarjah je moet af en toe toch wat :fadein: )

natuurlijk waaide het veel te hard om vatsoenlijk te kunnen vliegen maar het ging goed, tot dat..... final,motor uit,insturen (lekker agressief), oei windvlaaaaaaaag, wind duwd op het kistje en zo met de onderkant v/d romp (ik was in de bocht) tegen de boom aan......,frommel.

resultaat: romp geknikt van boven tot onder net voor de neuslijst en wat verdere barstjes er omheen.

voor de reparatie:
normal_P6120310.JPG

normal_P6120312.JPG

na de reparatie:
normal_P6120313.JPG

:ontopic:
zo... dat was dus mijn excusse voor het vandaag niet echt opschieten van het project. :P

bah bah bah.... had hem vandaag graah z'n maiden gegeven maar door het "zomerse weer" helaas niet gelukt en zoals het er nu uit ziet word het ook niet eerder dan zondag :( maarjah je doet er niets aan.

zal vandaag of morgen nog even wat foto's posten.
en heeft iemand al ontdekt hoe je filmpjes kunt plaatsen :?: ik neem aan dat jullie de 1e vlucht niet willen missen :P

groet,

Roy

@Roytjuh,... als je filmpje hebt, stuur me maar toe zal ik het wel plaatsen

enne eeeuh,... shockflyers zijn niet vet,.... maar altijd LIGHT :wink:

@ Vortex
haha bedankt maar iedereen kan zoiets bouwen hoor, zolang je maar wil natuurlijk.

voor iedereen die een hulp heeft aangeboden of een linkje heeft gestuurd om een filmpje te plaatsen:

bedankt nu kan het niet meer mis gaan ik heb nu zoveel manieren om te proberen :thumbsup:

binnenkort ook weer meer over het project waar dit draadje eigelijk over gaat...
ik heb namelijk al een handstartje gemaakt maar bij de 2e keer gooien bleef ie zo mooi hangen dat ik gelijk maar gas bij heb gegeven en zo 2 rondjes heb gevlogen (vliegt lekker voor zover ik kon zien) maar bij de landing ging het ietsje minder doordat ie met z'n neusje net ietsje te hard doorzakte en zo de grond een beetje vervelend raakte.
+puntje: het model is heel gebleven -puntje: de as van de motor is krom :evil: :onweer:

ik moet nu dus even kijken of ik een nieuwe as ga bestellen of dat ik toch voor een ander motorretje ga (alweer) dit alles is helaas niet gefilmd omdat het helemaal nog niet de bedoelling was om te gaan vliegen :?

groet,

Roy

zo....nu hebben we wel weer lang genoeg geld verdient (jaja ook ik moet ervoor werken :( :) ).

zal morgen eens even naar de modelbouw zaak gaan om een oplossing te bedenken voor die motor (denk in de vorm van een nieuw asje bestellen een een buigzamere prop)

ik houd jullie op de hoogte.

groet,

Roy

@ Airbus en @ Raymon:

haha klopt daar moet ik jullie allebij gelijk in geven maar het is wel een leuk motoretje om te kijken of je de vleugel stevig genoeg hebt gemaakt :wink:

groet,

Roy

Back