Project Thermiekplank: Plankie

Je ben er in ieder geval druk mee Dirk;)

Succes met de laatste meters snijwerk

we kunnnen niet wachten hoor

groet

Terence

Op z'n Hollands

Stiekum ging ik er van dat Wubbe als distributie-centrum zou kunnen fungeren, in ieder geval voor mij :-)
Scheelt weer in de kosten, ik ben tenslotte Hollander :-)
Hans, we kunnen best wat organiseren om de verzendkosten wat te drukken. Ik wil het atelier van onze kunstenaar wel een zien dus ik denk dat ik mij setje zelf ophaal. En dan kan ik ook die voor jou meenemen.

Ik zal binnenkort een nieuwe posting doen om de betaling en de distributie te regelen. Dat hoeft Dirk niet te doen. Hij heeft er al tijd genoeg ingestoken.

Komt goed :)

Hoi,

De hoge stapel op de tweede foto uit post #137 is het rechter paneel-3 (21 stuks). De kleine stapel zijn 4 stuks van het linker paneel-3.

Op dit moment zijn alle panelen-3 (re & li) klaar, paneel-4 (tip) rechts is ook klaar, en van paneel-4 links zijn er 14 van de 21 gesneden. De volgende 7 liggen al klaar (maar ik had een verjaardag vanavond).

Morgen beginnen met de panelen-1 en -2. Maar dat is meer werk, want daar moet niet alleen het profiel gesneden worden, maar ook de holte voor de koolstof buis. Dat zijn twee snedes per paneel, kost flink meer tijd. Maar ik verwacht wel morgen een set re & li af te hebben.
Kortom deze week is het klaar (als er niets geks gebeurt).

Gr. Dirk.

Vandaag niet het gevoel dat ik ben opgeschoten.
Onterecht, maar zo werkt dat gevoel.
Vooral veel stroken gesneden van de goede breedte om straks panelen uit te snijden.
Twee proef-paneeltjes gesneden (paneel- en -2). Dat zijn ook de paneeltjes waarin de holte voor de carbonbuis moet worden gesneden. Dus nu drie snij-fases per paneel:

- eerst blok shaping: het bovenaanzicht plus een beetje extra snijden. Dat kan slim. 7 stroken op elkaar en dan in één slag snijden.

De volgende 2 doe je dan achter elkaar op het bovenste paneel, dan dat paneel weghalen (voorzichtig, niet de onderliggende verschuiven, en verder met de volgende ...

- dan de holte snijden. Dat had ik eerst fout gedaan, begonnen met profiel, maar als je klaar bent zakt het profiel iets en komt de holte te hoog ... Grrrr ;-)
- tot slot profiel snijden.

Goed, morgen verder.
Dirk.

Je bent er maar goed druk mee Dirk, bedankt vast voor de inspanningen.

Maar ja houd je in ieder geval van de straat;)

groet

Terence

Hmmm. gisteren GEEN succes. GRRR. :mad:

Ik moet nu de panelen 1 en 2 gaan snijden (wortel en daarnaast).
Dat is dus de holte snijden voor de carbon buis, en daarna het profiel.
Dat kan niet in één slag, dus twee snij-fases per paneel.

De moeilijkheid zit hem in de exacte uitlijning van die holtes.

Dus had ik zondag eerst maar eens van beide panelen een aantal blokken gesneden, waaruit dan die panelen worden gesneden.
Ook had ik zondag (als laatste) paneel-1 en -2 met holtes gesneden.
De uitlijning was perfect, alleen de holte mocht 0,2 mm wijder zodat de carbon buis er niet de strak in past. De aanpassing van die definitie is peanuts (ergens diameter=8,000 veranderen in 8,200).

Gisteren begonnen met snijden. Toen ik even moest stoppen omdat we gingen eten (ik was al om 16:30 begonnen) effe gauw twee van die panelen aan elkaar gepast. en wat blijkt @#$%^&! Zit de holte in paneel-2 4-5 mm meer naar voren. :confused:
Kon dus 5 van die dingen weggooien. GRRRR. :vamp:

Wat me het meest dwars zit ik dat ik niet weet hoe het komt. Ik heb de snijdefinite nog eens goed bestudeerd, maar ik kon niets verkeerd ontdekken.
Gisteravond de snijdefinitie maar opnieuw gemaakt, en eerst alles nog eens goed (in CAD) uit- en nagemeten.

Straks zien of het verbeterd is ...

Dirk.

tja dat gaat mij eigenlijk al net zo, zet mij dan ook maar op de reservelijst, mooi thermiek zwevertje, heb ik zeker belang bij.

OK, gisteravond druk met andere dingen geweest.
Vanavond de draad weer opgepakt.

De nieuwe snij-definitie uitgeprobeerd.
Ook dat ging niet zonder slag of stoot.
Ook nu weer een paar dingen die ik niet begreep.
Ik wijd het maar aan een omgevallen bitje op de PC.

Uiteindelijk (na veel droog snijden om te kijken of er geen rare dingen gebeuren) één paneel-1 en één paneel-2 gesneden.
En het klopt als een bus.
Morgen weer aantallen...

Dirk.

Valt toch wel tegen nu met twee sneden per paneel (liggerholte en dan het profiel), duidelijk langzamer.
Om 20 uur begonnen, ik heb nu 12 Re wortelpanelen liggen.
Maar ... ze passen alle 12 perfect op het aansluitende paneel-2. :D

Goed, we gaan weer dromen over plankies ;-)
Dirk.

Opdat jullie bewondering voor mijn inspanningen krijgen ... :mrgreen:
Het snijden van één enkel paneel.
Wel een paneel met veel werk.
Holte voor carbonbuis en profiel zijn twee snedes.

Waarom het zwart/wit is geworden? Camera had ook weekend ... ?

Dirk

Laatst bewerkt door een moderator:
Back