Project Thermiekplank: Plankie

Mooi programma Dirk.
Waarschuwt je zelfs om op tijd je handen weg te halen ;)

Maar je stijgt weer in mijn achting, dat je dit allemaal overhebt voor mij en die andere forumleden.
Toppie hoor !

Bijzonder dat je hier (blijkbaar) zoveel tijd en moeite in steekt:music:

Je moet wel erg nobele modelbouw gedachten hebben

bedankt vast en groet

Terence

Ooooh ik ben zo nobel. Nu weten jullie het ook. :rolling:

Maar zonder dollen, het is voor mij zeker erg nuttig geweest. Zo'n apparaat bouw je voor de precisie (en in het begin denk je nog dat het sneller gaat). Het moet een stuk gereedschap worden, als een hamer die je pakt als je hem nodig hebt. Maar met enkel eigenbouw bouw je geen routine op, en geloof me: het is een heeel complexe hamer.
Dus op die manier is het voor mij een heel leuk project geworden wat ik met veel plezier heb gedaan en nog doe.

Enne, ik houd er ook een plankie aan over ... :D

Dirk

@Lyckele:
Mijn vrouw kwam de eerste keer niet meer bij van het lachen toen ze die machine hoorde. Ik wist dat al, van de frees bij Arthur en Paul.

En vroegah bouwen we nog met ribjes Dirk!

Moet toch Tilt weer eens uit t stof trekken en brushless maken

Dirk, dat gat voor de vleugelbuis kun je volgens mij toch ook in een beweging meesnijden of gaat dat dan ten koste van de precisie? Of zijn er andere redenen om die apart te snijden?

Wil je nette profielen krijgen dan moet je het profiel links en recht procentueel gelijk op snijden (de neusl moet links en rechts teglijk gesneden worden).
Omdat die holte haaks op de wortelrib staat bevindt hij zich links en rechts procentueel gesproken op een andere plaats.
Stel hij bevindt zich links op 60% en rechts op 80% vanaf de achterlijst. Je gaat snijden. Op het moment dat links 60% bereikt gaat hij naar beneden en snijdt de holte. Rechts gaat gewoon door. Tegen de tijd dat links er weer ongeveer uit is (klaar om verder te gaan met het profiel), gaat rechts erin om de holte te snijden. Het resultaat is niet wat je wilt ....

Een oplossing is mbv. CAD op gelijk pubt (%) naar boven, positioneren boven de holte, holte snijden, terug, profiel afsnijden. Maar met CAD gedefinieerde heb ik zoveel problemen gehad dat ik dat nog even heb gelaten. Maar daar ga ik wel met testen tzt.

Dirk.

En vroegah bouwen we nog met ribjes Dirk!

Moet toch Tilt weer eens uit t stof trekken en brushless maken
Ja, en vroegah ging zo'n zwevertje ook kapot boven de 60 km/u ....
En had iedereen zijn eigen persoonlijke profiel 'XYZ-mod'.

Dirk

Laatst bewerkt:
Hee lui,

Alleen nog de linker wortel-panelen. Als ik morgen even hard in mijn handen spuug (en geen vergissingen maak) is morgen alles gesneden!!! :banana:

Dirk

Doe maar rustig aan, anders zit je straks met 40 rechter wortelpanelen ;);)

Maar het wordt steeds spannender, het einde komt in zicht!

klaar!

Alles is gesneden!
Op het eind dacht ik nog een keer aan Hans' opmerking van veertig rechter panelen. Accuut ging het fout! Uit een linker blok een rechter paneel gesneden. Omdat het Hans' schuld is krijgt hij die ... :rolling:

Morgen alles nog eens goed checken, beginnen aan een korte bouwhandleiding, ...

Gr. Dirk.

Geweldig Dirk!!

En bouwhandleiding is toch dit draadje? Als jij wat foto's schiet en tekst noteert bouwen wij lekker met je mee...

Groet,

Jacob

En bouwhandleiding is toch dit draadje? Als jij wat foto's schiet en tekst noteert bouwen wij lekker met je mee...
Jacob
Ik start nog niet met de bouw. Ik heb eerst wat andere zaakjes die ik wil bouwen.

In principe kan it draadje wel als handleiding werken, maar ik denk dat het handig is als ik alles waarvan ik nu al weet/denk dat jullie dat moeten weten in een downloadbaar Wor-doc staat. Maar misschien bereid ik het alleen voor in een word-doc om het daarna als een post te plaatsen. Beide kan dan ook, voor diegenen die een papirtje op de werkbank wensen ...

Komt goed.

Dirk.

Geweldig Dirk!!

Groet,

Jacob

Paar foto's van de bouw is vaak veel duidelijker dan een briefje.;)
De verschillende bouwmethodes, die je toch krijgt, komen dan mooi in beeld.
Een plakband of een glas uitvoering. :rolleyes:

Wordt vervolgd :p
Gerhard

Back