Project Thermiekplank: Plankie

Nog tips voor (verstelbare) stuurstangen? Iemand?
Ik vind die standaard verstelbare stuurstangen zo zwaar en lomp. Iemand een lichter alternatief? Liefst verstelbaar.

Je kunt natuurlijk een kroonsteentje doormidden zagen. Daarmee verbind je 2 helften stuurstang met elkaar. Met wat overlap is dat prima verstelbaar, maar wel weinig elegant.

Maar wat is er lomp aan de volgende standaard constructie?

8574_kl.jpg

Nog tips voor (verstelbare) stuurstangen? Iemand?
Ik vind die standaard verstelbare stuurstangen zo zwaar en lomp. Iemand een lichter alternatief? Liefst verstelbaar.

Wat vindt je er zwaar en lomp aan?
Wat is volgens jou 'standaard'?
Ik maak vaak per servo-hoorn-groep 2 draadjes met elk één Z-uiteinde.
- Z1 in de servo,
- Z2 in het roerhoorntje,
- ontvanger aan,
- servo's in de nul-stand,
- roertjes neutraal,
- rechte uiteinden tegen/langs elkaar,
- en aan elkaar solderen.

Vooraf wel goed vertinnen mbv. S39 (harskern is niet sterk genoeg voor verenstaal) en goed afwassen na afloop, anders gaat de S39 de boel invreten/laten oxideren.

Als je gewoon goed meet, hoeft zo'n stangetje helemaal niet verstelbaar te zijn. Soms moet ik er twee maken totdat het goed zit, maar de tweede maken gaat altijd sneller.

Maar wat is er lomp aan de volgende standaard constructie?
Deze gebruik ik tegenwoordig ook altijd, met een opmerking: ik vervang de moertjes door zelfborgende moertjes (M2).
Heb een paar keer (ezel, zelfde steen) een losgelopend moertje gehad.
Wees gewaarschuwd!

Dank voor de tips. Een kroonsteentje is zo gek nog niet.
Als de lengte dan goed blijkt te zijn, vervangen door een echte stuurstang, op maat.

Ik ben op zoek naar een nieuw setje schuimkernen. Mijn Plankie is inmiddels aan vervanging toe na een lange carrière met vele mid-airs en crashes.

De mijne mag weg vanwege verplaatsing van interesse. hij is nog zover als in de laatste foto's de heir staan.

Back