project volvo 6x4

ik zat net wat op internet te kijken

een robbe futaba ff6 t6 exp 6channel sender,
met 2x sticks boven,onder - links rechts (in totaal dus 4channels)
en dan zitten er 4 schakelaars op wat doen die dan?
er zit standaard een 7channel ontvanger bij raar ofniet?

maar zou ik hier wat mee kunnen ofniet?

greezt

ik zat net wat op internet te kijken

een robbe futaba ff6 t6 exp 6channel sender,
met 2x sticks boven,onder - links rechts (in totaal dus 4channels)
en dan zitten er 4 schakelaars op wat doen die dan?
er zit standaard een 7channel ontvanger bij raar ofniet?

maar zou ik hier wat mee kunnen ofniet?

greezt

Met extra schakelaars kun je bv pompen of lieren bedienen. Soms is de behuizing van zenders gelijk maar kun je uitbreidingen zelf aanbrengen en ontvangers met meerdere kanalen aansluiten. Wellicht biedt de zoekfunctie uitkomst voor meer info over deze zender. Anders eigen topic starten..!

een kleine update.

ondertusse is de dakspoiler in de restbak gedropt! verder zijn er zwaailichte gemonteerd en een lichtbeugel op het dak . achter de cabine ben ik bezig met een eigen ontworpen construktie om luchtleidingen werklichten en dergelijke op te zetten verder heb ik ook de spatborden van de volvo aangepast om voor en achter de tandemas te monteren .
dit zal het voorlopig weer even zijn !! tot de volgende update

2qksew5.jpg

2ewz0p4.jpg

25ialc7.jpg

zo dat is het voorlopig weer.

hoi
ziet er goed uit
ben ook zelf aan een 6*4 begonnen
persoonlijk zou ik er ook de kleine zijschorten die juist achter de cabine
zitten ook afdoen
groeten

Hallo taz660

Ja de volvo ziet er goed uit. Een 3 assige truck is toch wel mooier dan 2 assen. Ben benieuwd hoe dit project verder gaat. Ga zo door.

Ton...

Hallo Steven,

Kijk, hier wordt ik blij van !!! EEN VOLVO FH 12

Mooie 6x2 hoor !! ziet er goed uit !

Ga je de donkere ramen nog vervangen door nieuwe doorzichtige ramen ???

Succes met de verdere afbouw !

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

hoi medebouwers,

bedankt voor de complimenten , ik probeer mijn best te doen en der moet nog veel gebeuren !!
ik ga de ramen mss nog blanco maken naargelang of ik de electronica deftig weg krijg anders zullen ze donker blijven . ben ondertussen bezig met van die breedte paaltjes te maken , nu vind ik precies dat ze nog wat rechter mogen staan dus dat nog ff aanpassen . de volvo spatborden zijn idd beter geslaagd dan die amerikaanse. verder zou ik er nog de originele bullbar van de volvo opwillen , maar die moet ik eerst nog vinden voor een zacht prijsje . ik heb indertuss ook nog wielnaven voor de achterste velgen gekocht maar deze moeten nog uitgeboord worden .

zo ik hou jullie op de hoogt met verdere updates !!

groetjes , en nog eens bedankt voor de toffe reacties

hallo , hier nog een paar foto's van mijn volvo in combinatie met mijn dieplader .
de dieplader is aangepast ( de kop met 6cm verlengd) .
ik vind het veel mooier nu de afstand tussen cabine en dieplader kleinder is .

sq591z.jpg

x1avcx.jpg

vpjna1.jpg

b7j7yu.jpg

awel zie , das nen schonen Volvo ,
en ja geziet van een bruder dieptelader kun je ook iets mooi maken
voor weinig geld . Ik was da trouwen ook van plan hem zo aan te passen
maar weet niet goed hoe ik er moet aan beginnen , daar hij nog sterk moet zijn
( piet zijn bruder lijkt me te moeilijk ) om mijn graafmachiene tekunnen vervoeren , ze weegt toch gauw 8 kilo.
Maar die volvo , ja die is mooi geworden , zelfs zonder de lak .
Komt die ook in de kleuren van de scania ?

hey fabi, het is helemaal niet zo moeilijk hoor ! maar natuurlijk om er 8kg om te zetten is em een beetje te licht gebouwd. maar ik denk dat dat wel aan te passen valt zonder zware veranderingen te doen. en dan zul je wss ook nog een stel deftige assen moeten gebruiken ze want het originele is echt bagger , maar dat word bij mij ook nog veranderd . weet alleen nog ni goed wat en hoe . de volvo ja die is nog niet helemaal klaar hoor, nog een paar details hier en daar en dan nog de electronica der in maar daar ben ik dus ook nog niet uit wat ik ga gebruiken , zit te denken aan servonaut maar ik weet het nog ni . de kleur word helblauw , zoals van de firma daans uit putte. wat er met de scania gaat gebeuren weet ik nog niet , mss als de volvo af is hem verkopen of ombouwen naar 8x4 ik weet het nog ni . dat zal de toekomst uitmaken he , ik kan nu rijden en bouwen tegelijk das het belangrijkste , maar het is zo , je kan maar met 1 truck tegelijk rijden ,en dan zou ik mss in de plaats van de scania een grondverzet machine willen. we zullen het allemaa wel zien .
in iedergeval bedankt voor de positieve reacties , en ik hou jullie op de hoogte .

groetjes steven

Dat ziet er zeer mooi uit he

Ja dat de originele assen en wielen niet geschikt zijn hebde al ondervonden he:lol:
staat het er nog op u wieltje of zijder nog es kunne achter hollen?:p

dat het ma vlug vrijdag is kan ik het nog eens in real life zien
en deze keer ga 'k er voor zorge da 'k zie waar 'k rij:lol:

jaja de wielen staan er nog op haha, was idd wel ff lachen toen ik in jabbeke mijn wiel kwijtwas , en de geert maar doen of em van niks wist hahaha.

idd vrijdag zal het weer mooi worden der komen wss 2 nieuwe rijders , die eens komen zien , maar serieus geeintreseerd zijn he , dan zijn we al met ne man of 6 ,stillekes aan beginne we te groeien en het parcour word ook maar beter en beter he .
deze week ga ik proberen de brug te schilderen en verder af te werken . en mijn garage krijgt mss ook een nieuwe bestemming , maar daar vrijdag meer over , moet ik nog met jullie bespreken .

greetz

nog een updatje, heb mijn chassis in de kleur van de liefde gespoten , en de spatborden en mazoutbak ... in het antraciet grijs. de cabine moet nog blauw worden , ik vind het zelf een geslaagde combinatie.

264nbj5.jpg

2z9b9fr.jpg

dat is al zeer mooi
word zeker af met de blauwe cabine erop

seg maar eum ge hebt al ergens tegen gereden
ge zijt toch nen brokkepiloot he:lol:

Wat mooi zeg

Hoi Taz660,

Dat ziet er toch wel mooi uit zo. Een andere kleur chassis dan zwart. Misschien ben ik ook wel zo gek om dit te gaan doen. Heb je geen problemen met de assen, aandijving en servo's?

Groetjes, Ton...

jow Steven ,
hoe hebje de onderdelen gelakt , alles uit elkaar gehaald ?
zou graag het zelfde gaan doen .

ps : zeg tof je teleren kennen in Aalst , jullie zijn een toffe bende :)

Back