Tijd voor een mini update. Alleen al, omdat het er hoog nodig tijd voor is. Afgelopen 2 weken druk geweest met allerlei dingetjes, vooral huishoudelijk, en een club race tussendoor gereden met 1:8 en 1:10, dus beide auto’s moesten ook weer gepoetst worden. Overigens doen de alu 6-kant meenemers op de S748TQ het prima, alsook de titanium wielassen op de S977WC. Nog geen enkel spoortje van slijtage te zien. Toen ik toch bezig was, heb ik de alu snelwissel heveltjes nog even met de frees een paar gram lichter gemaakt.
Vanochtend een onderdeeltje gefreesd voor de bevestiging op het draaipunt voor de lexaan beschermkap van de bandendraaier. Deze komt tussen het alu hoeksteuntje van mijn vorige post. Ik heb het gemaakt uit alu rond 16mm stafmateriaal. Achteraf was plaatmateriaal wellicht handiger geweest, want na het alleen afvlakken van de zijde voor het lexaan, vond ik het onderdeel in werkelijkheid nog veel te “beavy”, dus flink met de frees aan alle kanten materiaal weggefreest. Moet ik de tekening dan maar weer even op aanpassen. Dat gebeurt overigens vaker tijdens dit project. Ik pas er altijd achteraf de tekeningen weer op aan.
Wordt vervolgd.

Vanochtend een onderdeeltje gefreesd voor de bevestiging op het draaipunt voor de lexaan beschermkap van de bandendraaier. Deze komt tussen het alu hoeksteuntje van mijn vorige post. Ik heb het gemaakt uit alu rond 16mm stafmateriaal. Achteraf was plaatmateriaal wellicht handiger geweest, want na het alleen afvlakken van de zijde voor het lexaan, vond ik het onderdeel in werkelijkheid nog veel te “beavy”, dus flink met de frees aan alle kanten materiaal weggefreest. Moet ik de tekening dan maar weer even op aanpassen. Dat gebeurt overigens vaker tijdens dit project. Ik pas er altijd achteraf de tekeningen weer op aan.

Wordt vervolgd.
Laatst bewerkt: