Project zelfbouw bandendraaier

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Richard E, 29 mrt 2015.

  1. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Tijd voor een mini update. Alleen al, omdat het er hoog nodig tijd voor is. Afgelopen 2 weken druk geweest met allerlei dingetjes, vooral huishoudelijk, en een club race tussendoor gereden met 1:8 en 1:10, dus beide auto’s moesten ook weer gepoetst worden. Overigens doen de alu 6-kant meenemers op de S748TQ het prima, alsook de titanium wielassen op de S977WC. Nog geen enkel spoortje van slijtage te zien. Toen ik toch bezig was, heb ik de alu snelwissel heveltjes nog even met de frees een paar gram lichter gemaakt.

    [​IMG]

    Vanochtend een onderdeeltje gefreesd voor de bevestiging op het draaipunt voor de lexaan beschermkap van de bandendraaier. Deze komt tussen het alu hoeksteuntje van mijn vorige post. Ik heb het gemaakt uit alu rond 16mm stafmateriaal. Achteraf was plaatmateriaal wellicht handiger geweest, want na het alleen afvlakken van de zijde voor het lexaan, vond ik het onderdeel in werkelijkheid nog veel te “beavy”, dus flink met de frees aan alle kanten materiaal weggefreest. Moet ik de tekening dan maar weer even op aanpassen. Dat gebeurt overigens vaker tijdens dit project. Ik pas er altijd achteraf de tekeningen weer op aan.

    [​IMG]

    Wordt vervolgd.
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2015
  2. wildcard

    wildcard

    Lid geworden:
    19 feb 2007
    Berichten:
    230
    Locatie:
    Lelystad
    Je hebt het druk gehad met jouW EBIS. Maar die is nou af. Kan je hier mee verder. ☺
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mrt 2016
  3. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Klopt zeker, en bedankt voor de tip hé !! ;)

    Heb het in de afgelopen winterperiode druk gehad met het maken van mijn EBIS = Easy break In System, en intussen al mijn 2016 motoren al mee ingelopen. :beer:

    Het project in dit draadje ligt zeker níet in de ijskast, maar wél even op de plank... Ben even afhankelijk van een kennis van mij die de elektronica ontwerpt. De bedieningsprint met alle componenten erop heb ik al liggen, gereed voor inbouw, maar er wordt nog gewerkt aan de hoofdprint. Op dit moment kan diegene er even niet aan werken, maar gaat zeker weer goed komen. Intussen heb ik gewoon een goede werkende Hudy volautomatische bandendraaier, dus dat is geen probleem.

    Heb intussen ook nog een grote stapel andere, overigens nagenoeg allemaal RC gerelateerde, projecten, sommige inmiddels 100% gereed en sommigen nog in de denkfase, met alles wat daar tussenin zit, dus ik hoef me zeer zeker nog niet te vervelen.

    En binnenkort weer racen natuurlijk, want het RC seizoen gaat zo langzamerhand weer beginnen. :banana:

    Ik gok dat ik dit project voor de zelfbouw bandendraaier in het najaar pas weer kan oppakken, ... maar wees niet ongerust ... dat gaat zeker gebeuren.
     
    wildcard vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina