Heren bedankt, als ik het dus kort samenvat zit ik aan een investering in prop, uitlaat en inlaatkelk. Op zich prima en geen probleem. Maar dan is het nog de vraag of ik die 80 db haal ? Mmmm, wordt je niet echt vrolijk van :-(. Als je dus gewoon rond wilt tuffen zou ik aan 75% toerental genoeg moeten hebben en zou hij dan onder de 80 blijven? Denk het wel.. Het slepen is dan een ander verhaal omdat je dan wel de hogere toeren nodig hebt en dan kom ik boven de 80 uit waardoor ik eigenlijk niet mag slepen op ons veld. En dat is nu juist de opzet van dit hele verhaal. Nog maar eens goed over nadenken.... Groeten, Paul.
Hallo Serge, de motor is al besteld en komt binnenkort binnen. Het is een DLE 30 cc. En het zelf maken spreekt mij wel aan. Alleen hoe en wat ?? Heb jij daar tekeningen o.i.d. van ? Groeten, Paul.
het kan heel goed met 2 gascannisters van een gasbrander per bus perforeer je de bodem .en centraal maak je een gat waar een pijpvan 16mm in past . dit geheel soldeer je met zilver . goedkoper en simpeler kan ik het niet bedenken .tekenen wel ,maar ik wilde snel even iets duidelijk maken .
Goed plan Serge, en deze is stil ? Of werkt een demper met meer kamers stiller ? Op mijn werk kan ik rvs lassen en als het een zelfbouw wordt dan een van rvs. Met alle toeters en bellen om hem zo stil mogelijk te maken
als je hem van rvs maakt . http://www.toni-clark.com/ftp/sd_zg38.pdf en dan met binnen werk zoals uitgelegd met de gasbusjes . deze demper is stil .ik heb hem op mijn zg 38 . wandikte van 0,8 is prima dan wordt het geluid wat donkerder en dus aangenamer om te horen . Ik heb nu ook het geluk dat ik op mijn werk alu,en rvs kan lassen . de krumscheid dempers zijn niet stil genoeg .je kunt zelfs 600ml spuitbussen gebruiken als demperkamer .je buigt de velsrand om aan de bovenzijde waar de spuitnippel zit .haalt het binnewerk eruit en je bent al grotendeels op weg .
Oke, goed verhaal. Ik heb nu nog vakantie en morgen vertrekken we naar warmer oorden, maar zo gauw ik terug ben dan duik ik erop. Het kan zijn dat ik nog contact met je opneem voor meer info. Voor nu heel erg bedankt en we spreken elkaar nog . Groeten, Paul.
Hallo Mensen, Dit weekend redelijk gesleept. Ik persoonlijk vind dat er meer power moet komen met het slepen. Nu kan ik in de volgas klimmen in een hoek van 15 graden ongeveer. Zaterdag 1 keer motorstop gehad na lijndrop, was ff zweten maar alles heel gehouden. Vermoeden dat dit is gekomen door te warme motor. Vandaag zondag zonder motorkap gevlogen, motor minder warm !! Gegevens: Rascal 110 Motor: DLE 30 Prop: Mezjlik 20 x 8 Totaalgewicht: 8 KG Toerental max. 7300 rpm/min (volgas) Uitlaat: KS 4 kamer demper Pijplengte tussen motor en begin demper: 40 cm ongeveer Nog iemand een advies om meer kracht te genereren ? Groeten Harald
ja jouw toerental is bij de 8300 pas optimaal . dat je max 7300 draait betekent dat de prop te zwaar belastend is voor de motor . dle wil toeren . bij zenoah is een 7300 de max .
Het is helemaal in het begin al gezegd....je zult echt naar een 18x8 moeten als je er meer uit wilt halen. Je draait de motor nu 1500 toeren onder zijn topvermogen. Maar hij gaat dan wel meer herrie maken en dat wil je niet. Daar ga je niet uit komen ben ik bang, tenzij je een grotere motor koopt.