Protech Ibis met DLE30

Discussie in 'Sleepvliegtuigen' gestart door PH_AJH, 17 dec 2013.

  1. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.000
    Locatie:
    Ede
    Hoppa! :)

    verstuurd vanaf mijn Android telefoon
     
  2. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    och die bocht zit mij niet in de weg hoor.

    Vandaag de laatste dingetjes. De neus is weer helemaal dicht, toerenteller aangesloten en de laatste prutsdingetjes.

    [​IMG]

    Zo meteen nog even de zijruitjes knippen (dank Hendrik!) en dan wachten op een beetje fatsoenlijk weer.......

    [​IMG]
     
  3. Terence

    Terence

    Lid geworden:
    17 jan 2011
    Berichten:
    1.423
    Locatie:
    Ermelo
    Dat ziet er mooi uit, vooral dat stoere uitlaatbochtje;);)

    Is de Ibis qua spanwijdte, lengte romp hetzelfde als jouw bijg lift?

    Hoe ben je met het gewicht uitgekomen.

    Terence
     
  4. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Afmetingen komen aardig overeen ja. De romp is alleen beduidend smaller, lager en lichter gebouwd. Ik heb hem nog niet gewogen, zal ik straks eens even doen.

    -edit- gedaan :)
    Gewicht vliegklaar maar zonder brandstof is 5490 gram. Dat verschil is minder groot dan ik dacht, mijn Big Lift weegt 6100 gram zonder brandstof.
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2013
  5. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    +0 ... :)
     
  6. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Bijna :) Er mistte een ééntje
     
  7. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.000
    Locatie:
    Ede
    Hu? 600gram maar... :D
    De mijne is een tienvoud zwaarder ;)
    (Sorry, geintje moet kunnen toch)

    Hij is mooi geworden hoor, ik men benieuwd naar de maiden.
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2013
  8. hendrik

    hendrik

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    1.495
    Locatie:
    Deventer
    Mooi geworden Arjan, op naar de maiden :D
     
  9. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal

    Dat is prima !! Mijn Megastar 2,4 meter spanwijdte weegt vliegklaar MET lipo's 6600 gram
    Jij hebt er een tank in van 1 liter dacht ik ? Dus reken dat maar op een 720 gram extra = 6210 gram :cool:
    1 liter benzine weegt ongeveer 720 gram
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2013
  10. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Ja, gewicht is ook helemaal niet verkeerd. Maar ik had het idee dat hij véél lichter was dan een Big Lift, dat valt dus wel mee.

    Nog een andere vraag; moet je bij een benzinemotor de motorruimte ook beschermen? Het lijkt mij niet zo'n slecht idee, mijn kelkje steekt immers in de romp en daar zal wel eens een vette spetter uit komen. Waar kun je het hout mee beschermen zodat er geen benzine/olie intrekt? Het kan natuurlijk met epoxy maar zijn er ook andere manieren?
     
  11. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Laatst bewerkt: 23 dec 2013
  12. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    Zal hem gewoon met parket lak behandelen.
     
  13. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
  14. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Het is epoxy geworden.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nou, alles is in gereedheid. Alle boutjes en schroefjes nagelopen, ingedrukt stukje indekking van de vleugel vervangen, folie overal strak gemaakt, wat stickertjes er op en alles netjes gepoetst.
    Morgen eens tanken en de motor starten en als het een beetje fatsoenlijk weer is een rondje vliegen :D
     
  15. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
    2e kerstdag wordt vrij aardig .
     
  16. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.000
    Locatie:
    Ede
    Stelletje verslaafden :D
    (Lekker dubbel grapje)

    verstuurd vanaf mijn Android telefoon
     
  17. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    Zo moet dat:

    [​IMG]

    Sorry, toen ik dit zag moest ik meteen aan dit bericht denken ... ;-)
     
  18. glasbloazer

    glasbloazer

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    396
    Locatie:
    Alem
    Arjan aan het vliegen en de rest de zwarte doos zoeken zeker!!!!!!!!!!

    Hans
     
  19. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Geen zwarte doos te zien op ons veldje vandaag.....

    [​IMG]

    Kreeg ik hem toch niet gestart zeg! Of eigenlijk, hij sloeg wel aan maar wilde geen gas aannemen en sloeg steeds na 10 seconden weer af. Brandstofleiding ontlucht, bougie vervangen....een uur later de lage naald een kwart slag open en bingo! Lopen.
    Ik denk dat de nieuwe tank, nieuwe viltclunk, andere prop en het nieuwe brandstoffilter maken dat hij net ietsje rijker moet staan :)

    Filmpje ga ik vanavond in elkaar zetten.
    Hij doet het in ieder geval en hij vliegt als een eitje. Naar mijn idee wel een beetje veel v-stelling, dat vliegt echt anders dan mijn Big Lift. Zal wel wennen zijn.
     
  20. hendrik

    hendrik

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    1.495
    Locatie:
    Deventer
    Mooi man, wel een plaatje hoor. En de V-stelling kun je zo nog een keer aanpassen als het nodig is. Mooi ding hoor! ben benieuwd naar het filmpje. Wel mooi weer voor de maiden trouwens,

    groet Hendrik
     

Deel Deze Pagina