Protech Megastar (op groene stroom)

Waypoint 1621's van ACW.

Aangezien het landingsgestel berekend is voor max 4 kg en de kist pak em beet 7 kg gaat wegen, heb ik een " veersysteem" gemonteerd wat de uitslag van de twee poten een beetje beperkt.

roerservo gemonteerd

pull pull draadjes op roer, draadjes twisten en platic smelten met aansteker....muurvast en geen mm speling.

Hoogteroer servo

Kom er ook achter dat de accus voor de motor (12S ) practisch op/net voor het zwaartepunt komen te liggen. Perfect ! (wel jammer dat ik in de neus een luik heb zitten zagen, kan ik het nu weer dichtplakken. :oops:

Waarom kies je voor richtingsroer pull/pull en voor hoogteroer pushrod? Ben je daar minder bezorgd voor speling?

Als de servo onder het stabilo zit lijkt het me moeilijk om dit pull/pull te doen.
Bovendien lijkt me zo'n korte stuurstang spelingsvrij genoeg.

Wat Michiel zegt. De aansturing van het hoogteroer is spelingsvrij. Ik heb voor plaatsing van deze servo even de bouwbeschrijving gevolgd.
Vanavond een even proefdraaien op 12S.

Trouwens, al met de calmato gevlogen ? :D

Net even proefdraaien. ...

:evil: tot 9S ging alles goed. Op 12S was er na opstarten een soort megastar explosie. :D
Enkele van de FET's zijn uitgefikt.

Maar even een mailtje gestuurd naar United Hobby's.

oef, dat is vervelend om te lezen Frank. Dat is toch niet wat je ervan verwacht had.
Dit moet gewoon een garantie verhaal zijn, dus hopelijk krijg je binnenkort een nieuwe.

Calmato heeft zondag gevlogen. Vliegt leuk :)
Wel waaide het redelijk hard, en het zwaartepunt lag nogal wat te ver naar achteren. Dus het was maar een kort vluchtje.
Staartwiel moet ik toch stuurbaar maken, misschien andere servo er dan op.
accuklep is klikbaar(zonder elastiek.)

Stukje van de romp verwijderd zodat de vleugel makkelijk naar achter kan klappen in geval van crash.
Doe ik dit niet, dat sloopt de vleugel bij naar achter wegklappen of de romp of de LE van de vleugel. (Waarschijnlijke beide)

Grooooote prop ! 20"...en het kan nog groter ;)

[

dat is inderdaad meer een zwaard dan een prop.
wat een joekel zeg.
toch blijft het facinerend dat zo'n klein motortje zo'n prop kan rond slingeren.

De nieuwe regelaar (die nu aan de motor bungelt) doet die het wel weer?
Of is dit nog de kapotte?

Ik ben erg benieuwd naar uiteindelijke setup en meetgegevens.

Da's nog de oude. Morgen zet ik de CC 85 HV er in.
Heb al wel even proefgedraait op 9S...en dan blijft ie met een 20" net niet aan de prop hangen....

hopelijk morgen wat meten.

Zag in de nieuwe FMT dat YGE ook hoog voltage regelaars heeft...15S / 150A

150.jpg

Wel even slikken................ 450 euro :hammer:

Vandaag de vleugelhelften verlijmd. Toch maar gekozen om een grote vleugel te gebruiken.
Tevens accu coolbox gemaakt. Deze box kan in en uit de romp gehaald worden.
De box is zo gemaakt dat alle cellen alleen op de hoekjes worden ondersteund. De rest van de oppervlakte
van de cellen ligt in de koelwind.

Geen idee. Voort eerst heb ik geen haast en plezier in bouwen :D

Das eigenlijk maar goed ook, "afraffelen" en kort door de bocht oplossingen zijn met dit soort gevaartes niet echt wenselijk :)

Back