Protech Megastar (op groene stroom)

hoe zorg je er voor dat de luchtstroom langs de accu gaat? gat in de voorruit?
dat bakje is een goede oplossing.

Ik maak een of twee airscoops in de zijkant van de romp met een soort gedwongen afvoer van lucht langs de accus....moet het verder nog ff verzinnen

misschien voor jullie een beetje een domme vraag maar..
die accu`s hoe kopel je die aan elkaar en kan dat zomaar :?:
ook als je een 4 cels wil maken met 2- 2cellen pakketen?

domme vragen bestaan niet.
gewoon doorlussen.dus bv + bij + en - bij - om bv meer amp te verbruiken.
en door lussen met + aan - voor hoger voltage.
ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
ik heb daar t-stekkers voor gesoldeerd.
altijd makkelijk als je wat wil proberen dan hoef je niet het hele pakket om te solderen.

at doorlussen snap ik nu :D
maar plus op min kan tog nooit 8O ?
(gisteren gedaan met regelaar op accu maar die is wel dood :P )

ja okeej..maar je accu kan je wel door lussen.
net als je batterijen in bv de afstandbediening..daar doe je ook van + naar - naar + naar - enz.
totdat je bv 6volt krijgt met 1,5 batterijen.

dus met lipo's krijg je dan 11volt 22 volt 33volt enz.(mits het 3s is)

Beetje inschattingsfout gemaakt mbt zwaartepunt en accu's. Met Vleugel gemonteerd krijg ik het zwaartepunt pas goed als de accus echt tegen het motorschot geplaatst worden. Niet getreurd.

Ik heb de randen/gaten rondom de box dichtgeplakt het stukken schuim. Hierdoor wordt de koellucht gedwongen door de box te gaan.

Yes.... met accus weegt de box 1,3 kg !
De box zit met epoxy wast aan het motorschot (strippen kurk) Tevens is de box rondom ondersteund met stippen 3mm triplex.

Zit lekker stevig hoor :D

1,3kg..haha das zwaarder dan de meeste kisten die ik heb..lol.

Sja....:D

Ik heb de kist gekocht van een particulier, nieuw in de doos. Ik heb zelf ook niets kunnen vinden op Internet........ :? :?
Misschien ben ik wel de eerste die er een bouwt en vliegt ? 8O 8O Heck, misschien vliegt ie wel helemaal niet... :roll:

Accu bolognese

Ook lekker slim dat ik eerst bommenruim heb verwijderd voor ik erachter kwam dat je het zwaartepunt moet uitmeten
MET de vleugel gemonteerd... :? Naja, plakken we wel weer dicht. Ik moet echt eens genomineerd worden voor een of andere dombo prijs :oops:

Even proef gedraait. 9S/4100 20*10 APC

4100rpm : 15 amps
4600rpm : 21 Amps
4900rpm : 30 amps

Durfde even niet verder, knuppel stond bij 30A op half gas.

ook een leuke prijs..lol.

waarom niet vol gas??
bang voor missende lichaamsdelen?

ik heb trouwens je dombo prijs gevonden :

acornbig2a14cu.jpg

Bedankt... jij hebt er al zo veel dat je er best een missen kan :P Leg maar in het maaier hok.

Meer gas ging ff niet, er vloog hier zelfs gereedschap door de lucht.

Vandaag een stapel grote props gehaald bij Hobbyin 18/19 en 20". Met een Menz hout 18*10 op 9S zit ik al op 36 amp OT...met 12S waarschijnlijk precies op 50A.

Vanavond even meten..eerst zo maar es even naar de Mac met de kids.....moed vergaren :cry:

Back