Het is me gelukt. Er was zéér weinig lijm naar buiten gekomen. Denk dat ik er precies genoeg op had gesmeerd. Na wat wegsnijden en schuren werd het mooi vlak. Alleen jammer dat deze lijm wat bruinig is.
Het gedeelte waar ik anti aanbak papier had gelegd ( onderop ), was niet vast komen te zitten aan de vleugel, ging er erg makkelijk af.
Daar waar ik de latjes rechtstreeks op de vleugel ( lees lijm ) had liggen zaten dus wel vast aan de vleugel. Dus ook de volgende keer, onder de latjes op het lijm gedeelte, dit bakpapier.
Ik heb hierin meerdere vragen zitten. Is dat geen probleem, of is het beter in het vervolg om voor elke vraag een aparte optie te nemen.
Vraag 1:
De houten verstevigingslat, moet deze in de breedte (links ) of of in de lengte ( rechts ) in de vleugel worden ingebouwd.
Vraag 2:
En moet deze lat over de gehele lengte van de vleugel worden ingebouwd of moet er ruimte zijn aan het einde van de vleugel ( paar centimeter )
vwb de afmetingen zit er denk ik een foutje in de handleiding
Er wordt gezegd, dat de servokabel op 45mm van de verstevigingslat moet worden gelegd. De lat ligt op 50mm, de servo zelf ligt op 90mm en de kabel op 45mm, maar 50 en 45 = 95mm en komt dus voorbij de servo.
De kabel moet er tussen komen, dus ik denk op 25mm vanaf de lat.
Vraag 3:
Het snijden in EPP.
Hoe kan ik het beste de servo openingen in de vleugel snijden. Volgens mij moet ik best diep snijden. Ik wil het EPP niet kapot "pulken".
Als ik een carbonstaaf in Depron wil leggen, gaat dat goed met een fijne schroevendraaier en de uitgesneden "band" eruit halen.
De roerhevel die op de aileron moet worden aangebracht zit zodanig, dat de stuurstang schuin komt te staan., zoals in de handleiding (foto) staat.
Vraag 4:
Is het niet beter, om deze recht op de servoarm te zetten, of is dit een bewuste keuze.
( hier zie je ook de verkeerde afstanden staan in mm)
Groet Hans