Prototyp Acro Flyer 90 uit EPP

Kon het niet laten.
Wist ook niet dat bruislijm in de zon zo snel hard wordt.
Alles even gecontroleerd en het zat allemaal vast en alles werkte.
Ik heb 3 batterijen 1000mah 3s leeg gevlogen.
Ik heb iets meer dan 3 kwartier gevlogen.
Meeste van de tijd op half gas, vind ik het prettigst vliegen.
Af en toe iets meer bij een looping of Roll.
Zoals ik eerder zei, de AcroFlyer vliegt erg leuk.
Ondanks de vele reparaties met veel bruislijm trekt hij er zich niets van aan en gaat lekker de lucht in.
Vanavond was ontzettend mooi weer, helemaal wind stil prachtige lucht en een prachtig grasveldje van ik denk zo'n 200 x 500m.
Op volle uitslagen reageert hij zéér snel. Heb op de zender de uitslagen op 60% staan. Dit vliegt een stuk rustiger voor mij ( ja 61 jaar )
Ook langzaam vliegen vlak boven de grond doet hij ook erg fijn.
De fietsers die vanavond voorbij kwamen bleven allemaal vol bewondering kijken maar een piloot die het pas voor de 4e keer doet. ( haha ). In ieder geval wel leuke gesprekken gevoerd.
Ook stoer doen en heel rustig landen vlak voor mijn voeten en dan doen alsof je dit altijd doet, terwijl ik voor alle zekerheid maar een luier aan gedaan had voor het geval dat ik het niet meer kon inhouden van de spanning en angst.
Maar het ging goed. Leuk en makkelijk te vliegen toestel.
Volgens mij is het handig als er meteen in de handleiding bij staat dat er een carbon versteviging aan beide zijden van de romp van achter tot voren moet worden aangebracht. Dat is denk ik wel meteen noodzakelijk bij dit vliegtuig.
Ik heb ze er nu achteraf ingebouwd en dat voelt en vliegt toch een stuk rustiger. Maar vooraf inbouwen is wel een stuk prettiger.
Voor wat betreft de Acroflyer zeg ik gewoon een aanrader. :thumbsup:
Goedkoop - stevig, leuk uiterlijk makkelijk in reparaties en vliegt lekker ( zeg een volslagen beginneling )
Vraag voor Johan, wat is ongeveer het vlieg klaar gewicht met accu voor de AcroFlyer.
Die van mij weegt nu met alle bruislijm en extra verstevigingen zon 590 gram en still flying.....
Oh ja helemaal vergeten.: Hij is helemaal zonder verdere crashes heel mee naar huis gegaan.

Als setup heb ik bij deze AcroFlyer
Motor: RC Timer 2836/9 880 KV max 243W ( bij mij was het met deze setup MAX 170W )
ESC : Turnigy Plush 30A
Servo: 4 x HXT900
Lipo : Turnigy NanoTech 1000mah 3s 25-50A ( Laden met 5C ong. 20 min )
Prop : E 10.05

En er zullen ongetwijfeld andere combinaties zijn waarbij hij goed vliegt.

Laatst bewerkt:
Voor Plotterwelt,

Welke prop had jij mij ook al weer verkocht bij de acroflyer.
De twee die ik had zijn nu gebroken. Volgens mij stond erop als maat: 10.05
Kan deze maat echter nergens vinden als ik er op zoek op internet.
Ik heb er nu een prop op zitten die de accu's te snel leegtrekken.
Met de 10.05 haalde ik ongeveer 15 minuten met mijn vliegstijl.

Hoi Allemaal,
Ik zal me straks eens netjes voorstellen.

Ik heb dit draadje weer nieuwe leven inblazen omdat ik sinds gisteren ook in bezit ben van de acro flyer.
Ik dacht snel te gaan bouwen met mijn servos, esc, motor etc, maar miste nog wat onderdelen.

Welke "hinges" scharnieren kan ik het best gebruiken om de elevator en het roer vast te zetten?
1: Pivot & Round Hinges 2.5x43
2: Super Light Pivot & Round Hinges D2xW8xL24mm
3: Of de vierkante zoals Nylon & Pinned Hinge

Graag advies:
Ik heb hieronder een voorbeeld van de nummers 1, 2 en 3
Alvast bedankt.

OR08-102.jpg

HY008-00110.jpg

OR08-201.jpg

Laatst bewerkt:
Na een crash eergisteren waarbij het hele voorstuk vanaf de wielen was afgebroken ben ik driftig aan het lijmen geweest.
Vandaag 3 keer succesvol vanaf het gras opstegen en wellicht 15 minuten gevlogen.
Heerlijk stille vlieger is dit. Weer eens wat anders dan mijn schreeuwerige A5 sealplane met push prop.;)

Heb er ook een achterwiel (niet stuurbaar) opgezet voor opstijgen vanaf het fietspad.
Voor de roer en de elevator heb ik Metal Gear servos gebruikt om de tandwielen te sparen bij een crash.

Johan, wederom bedankt voor de extra opgestuurde spullen.

2a0ghgp.jpg

Reden crash was dat het slecht bestuurbaar was geworden. En de reden daarvoor was dat ik mijn servos niet had vastgelijmd.
De vliegtuig is byzonder licht voor zijn grootte.
Heb de accu helemaal naar voren moeten zetten om de CG goed te krijgen.

Tip voor andere eigenaars.
Zet een carbonstaaf in de fuselage om het geheel naar de staart wat steviger te maken.
Vliegt dan stukken beter.

Laatst bewerkt:
Back