PSS Boeing 737 (power scale soaring)

Mooie kist zeg, erg leuk met die schaal details. Hier nog een leuk filmpje van de bouw van de echte

Laatst bewerkt door een moderator:
Oordeel zelf:

Mijn oordeel?
:D :banana: :schrik: :mrgreen: :worship: :thumbsup: :celebrate: :yes: :zon: :rolling: :music: 8)

Potverdried... wat is dat toch weer een heerlijk filmpje zeg, mooie reclame voor Transavia..... o ja, je zou bijna vergeten dat het een model is. Mooie schaalkist en mooi gevlogen......... meer bloemen heb ik niet ;)

Echt super! Gefeliciteerd met de geslaagde maiden flight.

Groeten,

Johan

Totally flabbergasted om het even in mooi nederlands te zeggen. En dan vooral door de kwaliteit van het beeldverslag, want filmpje is een te klein woord voor wat je gemaakt hebt, chapeau!!

Jacob

Oh very nice!
Wing flex en al. hoe dik is de carbon in de vleugel?
Mijn maiden vandaag was iets minder geslaagd. :)
Welke oude basis is dat waar je bent gaan vliegen?

groeten

Ik probeer me elke keer weer te verbeteren met de filmpjes, en vaak lukt dat. Deze keer is extra aandacht besteed aan het geluid, beetje gespeeld met geluidseffecten en zo. Sommige dingen leken van tevoren heel gaaf maar bleken niet naar mijn zin te werken. Ik ben ook wel weer tevreden over het resultaat (lees: ik sta ernstig te stuiteren als er weer een paar sec film naar het zin is gemonteerd ;)).
Voor de mensen die het leuk vinden om te lezen: dingen die goed bleken te werken
- rt opnamen gemaakt met walkie-talkie, gewoon voor de ingebouwde microfoon van de laptop gezet
- beelden van de verlichting zijn aangedikt met effecten in Premiere, de lichten zelf zijn te zwak om effectief te werken in het filmpje
- de eerste beelden van de gear retraction/extension zijn 50% afgespeeld, geluid wordt dan een stuk lager. Dit wordt opgelost door geluid van de clip ervoor of erna door te laten lopen
- bewegende titels (in de intro) met After Effects gemaakt. Dat programma heb ik nog niet goed in de vingers, maar dit lukt met enige moeite
- de close-up beelden in het begin hebben meer contrast gekregen voor een dramatisch effect, dit lijkt ook een wat korrelig beeld te geven, maar dat versterkt ook het dramatische effect
o ja, je zou bijna vergeten dat het een model is.
Daarom heb ik bewust het allerlaatste shot geplaatst, om het toestel in verhouding te kunnen plaatsen. In de rest van het filmpje is het formaat (bewust) niet duidelijk.
hoe dik is de carbon in de vleugel?
Vleugelverbinder van 8mm massief koolstof, in de vleugel nog een extra ligger van 6mm (hol??) koolstof.
Welke oude basis is dat waar je bent gaan vliegen?
Valkenburg.

Laatst bewerkt:
Die wingflex is echt nice, ga ik ook proberen te bekomen op men airbus.
Is altijd leuk om op een echt veld te kunnen vliegen. Lekker veel plaats. Spijtig genoeg is Antwerpen nog in gebruik :) Zoersel is misschien ook wel een optie.
Krijg je nu opslag door de reclame die je maakt? :)
Nog veel vliegplezier met je model en de echte!

groeten

Gisteren heeft mijn stickerman op een beurs in Duitsland staan praten met mannen die het hadden over mijn Boeing 737, dat moeten dus lezers van dit draadje zijn. Zij hebben een grote 3D kist gefilmd. De stickerman is zeer geinteresseerd in die beelden ivm nauwe contacten met de bouwers van het vliegtuig. Kunnen de filmers contact opnemen als zij dit lezen?

Was ik hem toch bijna kwijt vandaag.......
Door een combinatie van een iets achterlijker zwaartepunt, iets grotere uitslag op het hoogteroer, moeilijke condities (zijwind) en iets te vroeg (en te veel) trekken kwam de 737 half overtrokken los van de grond. Hij waggelde behoorlijk en de tippen zijn meermalen zeer dicht bij de grond geweest. Dat ik hem heb kunnen houden is een combinatie van een beetje stuurkunde en veel geluk. Er zat nog net geen vlek rond mijn kruis, maar er was zeker sprake van een 'licht verhoogd' adrenaline gehalte.

Verder enkele geslaagde vluchten gemaakt. Veel aandacht en positieve (en soms ook kritische, maar dat mag!) commentaren. Leuk.

:) die momenten hebben we wel allemaal. Vol gas erin en zeker niet te veel met je ailerons tegensturen maar dat moet ik je niet vertellen zeker!

Dank voor het compliment.
Ik heb 2 sets accu's, 2x 3S3600 30C en 2x3S4000 20C. Ik hou een 'gas-open-tijd' aan van 7 minuten (timer loopt op meer dan 20% gas), dan verbruik ik ca 75%.

Vandaag wat mooie foto's met de originele PH-XRZ kunnen maken.

full

full

full

full

Back