Hallo allemaal.
Ik ga proberen een bouwverslag bij te houden over de bouw van de PSV Blue Power op een schaal van 1:75.
Ben al een paar weken bezig, eerst met de tekeningen goed op maat te maken, daarna met de spanten uit te zagen.
Eerst maar wat meer informatie over de Blue Power.
De Blue Power is een Platform Supply Vessel.
Gebouwd bij Ulstein in Ulsteinvik in Noorwegen in 2013 onder het bouwnummer 297.
Zoals sommige het al weten is de Blue Power een X-bow schip.
Lengte: 83.40 1:75= 1112 mm
Breedte: 18.00 1:75= 240 mm
Diepgang: 6.70 1:75= 89 mm
Als hoofdaandrijving heeft ze heeft 2 azimuths van 2200kw.
Voorop heeft ze een kopschroef van 1050kw en een intrekbare thruster van 880kw.
Ze is gebouwd in order van Blue Ship Invest, een 100% dochter onderneming van Ulstein en vaart onder de vlag van Atlantic Offshore op de Noordzee.
Hieronder het schip waar het verslag over gaat.
Ik zal niet elke keer van iets kleins, een hele post maken en de bouw gaat niet heel snel, omdat ik het halve jaar weg ben voor het werk.
Met vriendelijke groeten,
Koen
Ik ga proberen een bouwverslag bij te houden over de bouw van de PSV Blue Power op een schaal van 1:75.
Ben al een paar weken bezig, eerst met de tekeningen goed op maat te maken, daarna met de spanten uit te zagen.
Eerst maar wat meer informatie over de Blue Power.
De Blue Power is een Platform Supply Vessel.
Gebouwd bij Ulstein in Ulsteinvik in Noorwegen in 2013 onder het bouwnummer 297.
Zoals sommige het al weten is de Blue Power een X-bow schip.
Lengte: 83.40 1:75= 1112 mm
Breedte: 18.00 1:75= 240 mm
Diepgang: 6.70 1:75= 89 mm
Als hoofdaandrijving heeft ze heeft 2 azimuths van 2200kw.
Voorop heeft ze een kopschroef van 1050kw en een intrekbare thruster van 880kw.
Ze is gebouwd in order van Blue Ship Invest, een 100% dochter onderneming van Ulstein en vaart onder de vlag van Atlantic Offshore op de Noordzee.
Hieronder het schip waar het verslag over gaat.

Ik zal niet elke keer van iets kleins, een hele post maken en de bouw gaat niet heel snel, omdat ik het halve jaar weg ben voor het werk.
Met vriendelijke groeten,
Koen
Laatst bewerkt: