Vanaaf ook weer even gevlogen, en lopen klieren, en stunten met de ez star. Motorloze touch and go's willen prima, zweven op de kop ook, en wat andere acrobatische figuurtjes gingen ook heel goed.....
Aaalie had nog wat mooi speelgoed mee, en ik had al eens staan kijken toen hij zijn overpowerd Bucker gevlogen had, met veel te veel wind...
Erg mooi en traag vliegen toestel... Was wel gecharmeerd van het ding... Zo rustig en controleerbaar, en soepel als hij er mee vloog... Lekker om je heen aan het vliegen.... Zeer leuk.
Vandaag had hij hem ook mee.. het waaide wel iets, eingelijk toch iets te veel, maar veel minder als de vorige keer.... We hadden het er al over gehad om de kabel mede te nemen, maar deze was ik kwijtgeraakt...
Nog niet wetend wat hij van plan was, zij hij, kom we binden even deze ontvanger aan jouw zender, en stellen we het geheel even in!
Kan je met het Buckertje vliegen...
Super tof, maar ook aan de andere kant zoiets van, ja, niet mijn model, straks crash ik hem... Maar Aaalie had zoiets, van , ik weet het mijn risico...
Maar goed, alles ingesteld, op het oog....
Instructie gehad hoe hij ongeveer vloog,en hoe ik op moet stijgen, en dat de ene kant rottig stuurt vanwege de torque, en dat er mischien nog wel wat getrimmed moet worden! (richting en hoogte)
Nee lekker is dat!! Had liever de kabel gehad, ook een beetje zekerheid voor mij, dat als het misgaat hij ingrijpt...
Maar nee geen kabel, en opstijgen, even twijfelde ik, en trok het gas langzaam open, en daar ging hij... Nou het was even zweten, omdat hij totaal niet goed getrimmed stond, er moest nogal wat up bij, en ook veel links qua richting.... Enfin, dat ging nog best goed, na een paar rustige rondjes, op aanwijzen het gas wat dichtgedraaid, en toen dus ook nog even iets beter getrimmed op deze gas-stand.
Nou werd het al een stuk beter. Na wat meer rondjes had ik het model redelijk onder controle, en vloog ik een compleet ander toestel!
Even een moment van zweet brak uit toen ik iets teveel up gaf,bij een bocht van wind mee naar wind tegen, en hij stalde, en weg wou kantelen over een vleugel. Even een splitsecond paniek in mezelf, gevolgd door een daadkrachtig optreden, van het gas open, en zorgen dat hij naar boven ging.
Vanwege de overpowered vermogen klom hij vertikaal omhoog... Toen die op veilige hoogte was ben ik maar eens gaan kijken hoe ik hem nu weer netjes in de vlucht kregen...
Want het gevaar was immers geweken. Hij draaie mooi om zijn as, tijdens het klimmen, dus het was even kijken hoe die stond, en toen weer netjes in voorwaartse vlucht geduwd.
Een geslaagde redding!
Het kwam een keer of 3 voor dat ik hem moest "reddden", maar omdat ik al iets gewend was, was het opgelost met een beetje gas meer, en een beetje stuur en up, gevolgd door weer het gas een stuk dichter te trekken, en vrolijk mijn rondjes weer te vliegen...
Heb zelf nog even geposseerd voor een aantal foto's welke als goed is binnenkort geplaatst worden..
Toen was het tijd voor het echte werk, de landing...
Even advies ingewonnen hoe ik dat het beste kon doen, en zo gezegd zo gedaan, het was een prachtige landing!! Langzaam hoogte verliezen, langzaam de snelheid eruit, en zo langzaam als het kom zo dicht mogelijk naar de grond, en net voordat hij de grond zou raken, even wat "up" erbij voor een zachte kusje met de grond.
Echt super, en het leek wel wat op mijn eerste EZ* landing, Keurig, zacht en netjes, en gecontroleerd! Was wel even trots op mezelf!
Weer een prachtige ervaring rijker, en niets stukgemaakt. En dat voor een model wat ik totaal niet kende, pas gebonden was aan de ontvanger, en dus slechts enkel op het oog getrimmed was!
Edit: de 3 foto's:
En er was ok nog een filmpje gemaakt met een heli, welke mijn EZ star achtervolgde: