Psygho (Emil)_is piloot!___Update 01-06-2010:_Met een Buckertje slowflyer gevlogen!! + video chasing

UPDATE:
We zullen wel evne een filmpje maken...
Nu eerst nog even de stickers plakken, en de servo stickers monteren...

Mooi emil .
nu wacht nu nog even met het plakken van stikkers ,daarmee kun je beter de schade mee verdoezelen als het een keer fout gaat .

ps dennis vloog ook al alleen ,maar ries vond het nodig om hen toch uit de lucht te rossen .
Maarja een paar druppels cyano en een paar stikkers en hij is weer als nieuw .

Groeten wiebe.

Samen gevlogen, en een botsing, of ries met dennis zijn plane ? of met de jouwe ?
Wel jammer,, dat dan weer wel...
gelukkig is hij makkelijk lijmbaar....
Was er veel stuk, en hoe kwam het precies ?

:), nu is het er nog erbij...
Maar de kans is groot.... dat het wellicht in de toekomst omgedraaid word... ;)

Als ik nu naar buiten kijk en alles lijkt goed, komt er al gauw uit, Man wat een mooi VLIEGweer, hahahah

Het was heel simpel .
Ik vertelde nog tegen dennis de ervaren vlieger moet jou in de gaten houden .
Jij dus niet de anderen,want jij vliegt nog maar een 20 minuten .
En het ging prima tot ries met een extra van 60cm span [schuim],
hem een beetje ver achterna ging en pats ,de prop sneed in de motorgondel en in de staart.
Het staat nog op de sleutelhangercamera ,die gemonteerd was op de extra.

Die vonden we terug 25 meter naast het vliegtuig.
En het was dennis zijn ez ,heb hem net alweer geplakt .

En het was een normale dag uit voor de heren op de baan mag ries dennis er ook graag een keer uittikken dus er was niks vreemds aan .
Normaal in 2d nu in 3d.

Groeten wiebe.

Altijd leuk om te lezne, wel jammer, dat is en blijft zo....
Maar goed zolang het materiaal is en blijft, valt het nog mee.. Zeker met een EZ...
Mischien vanmiddag nog een filmpje maken van mijn eigen vliegen met een geleende keycam.....

Helaas is deze al flink gebruikt, en heeft al veel zand gezien, dus ik hoop dat de lens een beetje schoon is,...
Mocht het echt drama zijn, dan heb ik er nog 2 in bestelling staan....

hoi, ook van harte met je vliegers-schap

op het filmpje word al gesproken om tegen de wind in te landen
zal ik je dan maar verklappen dat tegen de wind in opstijgen
veel makkelijker gaat dan in het filmpje
daar lijkt het of je met de wind mee opstijgt

verders netjes gevlogen, super, ga lekker door zo met vliegen
en met wind vliegen leer je meer van ;-)

Vanaaf ook even gevlogen, en ja was er heel gauw achter dat tegen de wind in niets voorstelt om te landen, en te stijgen.. Hup je gooit tegen de wind in, wacht een seconde, en geeft halfgas, en je verliest nog geen 45 cm hoogte!

Straks komt er een filmpje....

Edit: Even geduld tot youtube klaar is, dan hebben we een stuk beter beeld!

Laatst bewerkt door een moderator:
Vanaaf ook heerlijk een accutje leeg gevlogen....
Helaas was de geleende keycam ook stuk, dus geen filmpjes..
Heb lekker relext gevlogen, maar ook heerlijk vol gas lopen raggen... erg leuk...

Zeker volgas in een erg scherpe bocht krijg je hem er niet meer uit... moet je echt even van het gas af, even tegen sturen, en je hebt hem weer..
Even een paar keer expres gedaan op een mooie hoogte voor de zekerheid....

3 voudige loopings zijn ook een makkie, zowel inwaarts als uitwaards.
De rol was wat lastiger, daar moet ik op oefenen! Ik geef toch nog te veel down bij het overgaan... Op de kop vliegen wil zonder motorloop prima, maar zodra ik half gas geef is het niet te doen, ook hier moet ik nog op oefenen.

Heb zelf expres zo langzaam gevlogen tot hij uit de lucht vliel, wou weten hoe langzaam je dan moet,als je uit de luct wil vallen in een bocht, Das best langzaam.... Landing was prima, een mooie vleugelzwaai, en uiteraard geen schade.

Op volgas aanduiken, en scherpe bochten maken, dan zie je de vleugels wel flink bewegen! Dacht even dat het te erg was, maar de heren aanwezig vonden het totaal geen probleem, dus niets aan de hand.

Als toetje geprobeerd hem uit de lucht te vangen... En ook dat is gelukt, wel even ene paar keer oefenen, maar pakte hem zo recht op de neus,en dat ging prachtig, alsof ik het al jaren deed zo zachtjes kwam hij tegen me hand,

Morgen hoop ik weer!

Ach een touch and go, nietzo netjes want de bomen stonden te dicht bij, last van turbulentie. Maar prima gered ;), niets aan de hand...

En de "landing" was ook geweldig, nu eindelijk op film!

En de looping en nu wel een keurige touch and go!

Laatste filmpje, het begint saai te worden....
Ben nu wat verder en hoger gevlogen, dan anders, en das ook best spannnend!

Was even met mijn "zoontje" op stap.... je ziet hem nog even in beeld...
Verder weer een prachtige vang actie aan het eind...

Voor een auto man heel 'mooi wark' ;)
Saai vind ik het niet hoor, filmpjes zijn altijd leuk.
De spullen voor mijn sterretje...star zijn nog niet allemaal binnen.
Als het goed word het een langvlieger setup, maar we zullen zien of die van mij net zo mooi wil vliegen..
Jakko

Tja ik heb op zich een redelijke setup. De alom geprezen hobbyking setup:
30 amp plush regelaar. 2200kv motortje in zelfde formaat als de originele, en 2 de turnigy 81 kopie, en een 3s 2200mah lipo...

Motorlooptijd ongeveer 17 minuten.. Vliegtijd word dan een ongeveer een half uur.
Heb 2 accu's gekocht en dat is wel lek, meestal vlieg ik maar 1 accu leeg....

Ziet er weer leuk uit Emil!! Ik heb zelf gisteravond de buurt en het bos ook weer ff geterroriseerd.. :-) Echt leuk om je buurt eens vanuit de lucht te bekijken. Ik verbaas me er dan echt over hoeveel mensen er zo'n trampoline in de tuin hebben staan! Verslavend dit he.... vrijdagavond was ik normaal gesproken aan het racen en een setje banden aan het afrijden, maar dit is wel heeeeeel erg relaxed 's avonds. Even op het fietsje naar het weiland achter het huis, ding in elkaar en gaan. Super!!!

Je moet wel ff de tijd in orde maken op je cam.. ;)

Ja, mooi man dat jij het zo kan, ik heb hier niet echt de mogelijkheid om op te stijgen en me eigen huis in beeld te brengen.... Zal eens goed gaan zoeken, of heel goed leren vliegen....

Mischien bij heel windstil weer dat ik het van het trapveldje probeer......

Laatst bewerkt:
FPV jongen... FPV... anders Wiebe keer vragen als hij 'bedreven' is

Ja is wel een idee, idd... Maar dan ben je het zelf niet, welke het filmpje gemaakt hebt, das wel "iets" minder natuurlijk...

Vanaaf ook weer even gevlogen, en lopen klieren, en stunten met de ez star. Motorloze touch and go's willen prima, zweven op de kop ook, en wat andere acrobatische figuurtjes gingen ook heel goed.....

Aaalie had nog wat mooi speelgoed mee, en ik had al eens staan kijken toen hij zijn overpowerd Bucker gevlogen had, met veel te veel wind...
Erg mooi en traag vliegen toestel... Was wel gecharmeerd van het ding... Zo rustig en controleerbaar, en soepel als hij er mee vloog... Lekker om je heen aan het vliegen.... Zeer leuk.

Vandaag had hij hem ook mee.. het waaide wel iets, eingelijk toch iets te veel, maar veel minder als de vorige keer.... We hadden het er al over gehad om de kabel mede te nemen, maar deze was ik kwijtgeraakt...

Nog niet wetend wat hij van plan was, zij hij, kom we binden even deze ontvanger aan jouw zender, en stellen we het geheel even in! Kan je met het Buckertje vliegen...

Super tof, maar ook aan de andere kant zoiets van, ja, niet mijn model, straks crash ik hem... Maar Aaalie had zoiets, van , ik weet het mijn risico...
Maar goed, alles ingesteld, op het oog....

Instructie gehad hoe hij ongeveer vloog,en hoe ik op moet stijgen, en dat de ene kant rottig stuurt vanwege de torque, en dat er mischien nog wel wat getrimmed moet worden! (richting en hoogte) Nee lekker is dat!! Had liever de kabel gehad, ook een beetje zekerheid voor mij, dat als het misgaat hij ingrijpt...

Maar nee geen kabel, en opstijgen, even twijfelde ik, en trok het gas langzaam open, en daar ging hij... Nou het was even zweten, omdat hij totaal niet goed getrimmed stond, er moest nogal wat up bij, en ook veel links qua richting.... Enfin, dat ging nog best goed, na een paar rustige rondjes, op aanwijzen het gas wat dichtgedraaid, en toen dus ook nog even iets beter getrimmed op deze gas-stand.

Nou werd het al een stuk beter. Na wat meer rondjes had ik het model redelijk onder controle, en vloog ik een compleet ander toestel!

Even een moment van zweet brak uit toen ik iets teveel up gaf,bij een bocht van wind mee naar wind tegen, en hij stalde, en weg wou kantelen over een vleugel. Even een splitsecond paniek in mezelf, gevolgd door een daadkrachtig optreden, van het gas open, en zorgen dat hij naar boven ging.

Vanwege de overpowered vermogen klom hij vertikaal omhoog... Toen die op veilige hoogte was ben ik maar eens gaan kijken hoe ik hem nu weer netjes in de vlucht kregen...
Want het gevaar was immers geweken. Hij draaie mooi om zijn as, tijdens het klimmen, dus het was even kijken hoe die stond, en toen weer netjes in voorwaartse vlucht geduwd.
Een geslaagde redding!

Het kwam een keer of 3 voor dat ik hem moest "reddden", maar omdat ik al iets gewend was, was het opgelost met een beetje gas meer, en een beetje stuur en up, gevolgd door weer het gas een stuk dichter te trekken, en vrolijk mijn rondjes weer te vliegen...

Heb zelf nog even geposseerd voor een aantal foto's welke als goed is binnenkort geplaatst worden..

Toen was het tijd voor het echte werk, de landing...
Even advies ingewonnen hoe ik dat het beste kon doen, en zo gezegd zo gedaan, het was een prachtige landing!! Langzaam hoogte verliezen, langzaam de snelheid eruit, en zo langzaam als het kom zo dicht mogelijk naar de grond, en net voordat hij de grond zou raken, even wat "up" erbij voor een zachte kusje met de grond.

Echt super, en het leek wel wat op mijn eerste EZ* landing, Keurig, zacht en netjes, en gecontroleerd! Was wel even trots op mezelf!

Weer een prachtige ervaring rijker, en niets stukgemaakt. En dat voor een model wat ik totaal niet kende, pas gebonden was aan de ontvanger, en dus slechts enkel op het oog getrimmed was!

Edit: de 3 foto's:

Bucker1.jpg

Bucker2.jpg

Bucker3.jpg

En er was ok nog een filmpje gemaakt met een heli, welke mijn EZ star achtervolgde:

Volgens mij heb je weer een avondje erg veel lol beleefd!
Lijkt me inderdaad best spannend om met iemand anders zn vliegtuigje te vliegen zeker als je niet zo gek veel ervaring hebt met verschillende modellen.. Gelukkig ging het allemaal super! gefeliciteerd met de goede afloop!

Leuk filmpje vanuit de heli ook! soms flitst er inderdaad een EZ voorbij:p

Maarten

Yep das mijn `vogeltje`....
Gelukkig nog nooit gecrashed.... Vliegen gaat best goed eingelijk, nooit verwacht dat ik dat zou kunnen!

Back