Pukkie's tt-01

Body is uitgesneden.
Vleugels spiegels en lichtunits zitten er in.

Kleur wordt misschien pikzwart me fel geel.
Een beetje hetzelfde idee als een Dodge Viper.

In de voorkant komen 6 LEDS in.
Aan de achterkant komen er 4 LEDS in.
Antenne heb ik niet doorgeboort.
Regelaar komt dicht tussen de motor en servo te liggen.
Ontvanger zet ik boven op de plank van de tussenas.

De voorste body posts ga ik nog afzagen.
Ze steken een beetje te hoog uit de body.
 
De auto ga ik zelf spuiten.
Ik heb de kleuren fluoriserend rood en pikzwart.
Heb net de auto afgeplakt.
Aan de zijkant komen 2 rode strepen die in een punt naar de voorwiel lopen.
Over het dak krijg je 2 strepen van een dodge.
De achtervleugel en spiegels worden ook rood.
De lucht happer aan de voorkant wordt ook rood.

Verder heb ik de lichtunits opgeboort zodat in elk gat een 5 mm LED in kan.
Dat geeft mij meer licht met rijden in het donker.
Dan heb ik 6 LED voor.

Achter heb ik de units ook opgeboort naar 5 mm
Daar kan ik dan in totaal 4 lampen in doen

Vooral aan de voorkant moet heb wel meer licht geven.
Fotos van het resultaat verschijnen vanzelf wel.
Zeker de moeite waard om te kijken
 
Een leuke vrouwelijke postbode heeft vandaag een mooie doos met inhoud bij mij thuis achtergelaten.

Er zat in de doos.
1 Nissan Skyline R34 body.
1 setje met bodyposts.
1 setje servomounts van blauw aluminium.
1 verlichtingssetje 4 leds voor en 2 achter.

past veel in, grote doos zeker?:eek:
 
Klopt.

Van de auto spoiler en spiegels zijn de strepen 1 keer rood gespoten.
Ik denk dat ik er in totaal 3 keer over heen ga spuiten.
De body staat nu even te drogen.
Morgen en zaterdagochtend gaat er nog laag op.

Daarna komen er nog een paar lagen zwart op.
Dan kan ik de body klaar maken.

Verlichting in gaan maken.
Hoe zetten jullie de kabels vast aan het bodywerk.
Ik wil niet hebben dat de kabels tussen de tandwielen komen.

Daarna zet ik de ontvanger en regelaar erin.
Moet ook nog de kabels aan de motor solderen.

Heb dus kortom zaterdag weer een lekkere knutselmiddag.

Er komt binnenkort een Marder in mijn collectie.
Heb vandaag met die van mijn collega gereden.
We hebben een bos achter de zaak.
Kun je mooi crossen met zo"n marder.
Ik haal wel een nieuwe.
Omdat je niet weet wat je koopt op marktplaats of dergelijke
 
Alle delen wat rood moete worden zijn nu al 3 keer gespoten.
Op de kap is de kleur naar wens.
Op de spoiler en spiegels is de kleur een beetje flauw.
Ik denk dat het te maken heeft dat de spoiler en spiegels een grijze ondergrond hebben.
De kap is daar in tegen gewoon transparant.

Ik kreeg naar lang wachten ook eindelijk de stuurinrichting thuis.
Heb hem er direct er in gemaakt.

Nu moet ik alleen de motorkabels er nog aan maken.
Moet ook even haan uitzoeken hoe dat zit.
Moet er even goed voor gaan zitten.
Het riskantste vindt ik het stukje om aan de motor de draden monteren.
 
Kap is nu bijna klaar.
Moet alleen de lichtunits nog er in maken.
Moet de regelaar nog op de motor aansluiten.
Servo op de ontvanger aansluiten.
Moet nog accus en een lader kopen.
Weet alleen niet wel accu.
 
De lichtunits/lightbuckets kan je erin plakken met tape of lijmen.
Je hebt een EZrun 5.5T met 60A regelaar, daar zijn de aansluitingen nog niet gesoldeerd.
Je kan de motordraden rechtstreeks op de regelaarkabels solderen of je kan 3.5mm goud connectors kopen en een aparte aansluiting maken tussen de motor en regelaar.

Een goede accu is een Zippy of Turnigy lipo accu van HobbyKing.
Een goede (lipo) lader is de Ultramat 14 (Plus) of Ultramat 16.

Je hebt dan ook nog een standaard connector nodig voor je regelaar en accu.
Het beste is om dan Deans of 4mm goud connectors te kiezen.
Tamiya connectors zullen doorbranden.
 
De draden wou ik gewoon rechtstreeks van de regelaar naar de motor doen.
Maar wat is de volgorde.
Heeft misschien iemand een foto ervan hoe de draden er heen lopen.
Ik heb namelijk 3 kleuren op de regelaar zitten en weet niet welke draad op welk soldeerpunt van de auto moet.

Het lijkt mij zolas ik het zie.
De regelaar met de motordraden naar de motor (waar de aansluiting zit) wijzend naar de aansluitpunten van de motor.
Gewoon boven op de bovenste middelste op de middelste en de onderste op de onderste.
Dat is mijn ingeveing wat ik er van heb.
Ben zelf electromonteur en draden kruizen mag niet bij dit soort situaties.
 
de buitenste draden kun je gewoon willekeurig omdraaien. Dit heeft alleen in vloed op de draairichting. Middelste op middelste en dan de buitenste zo dat ze elkaar niet kruisen is juist:)
 
Dus het is makkelijk dat ik er stekkertjes tussen zet mocht het geval zijn dat de motor verkeert om draait.
 
Als je de draden verkeerd gesoldeerd hebt en gas/achteruit omgedraad is zijn er 3 opties:
1: Draden los solderen en goed solderen.
2: Regelaar anders instellen.
3: Throttle op je zender omdraaien.
 
Het wordt vaak ook gewoon met A, B en C weer gegeven op zowel de regelaar als op de motor. Dan is het heel simpel. A van de regelaar op A van de motor en ga zo door.
 
Op de motor staat niks aan gegeven.
Anders was ik er al wel klaar mee.

Ik ga wel een poging wagen.
Doe er voor de zekerheid wel stekkertjes tussen die ik kan verwisselen.

De body is helemaal klaar.
Licht en de units zitten er in.
Een paar stickertjes moesten er nog op.
Staat er wel mooi op.
 
Back
Top