Sorry , was vergeten om de foto's te verkleinen , bij deze alle foto's opnieuw geuploadLeuk om te volgen Cor, maar asjeblieft niet zulke grote fotobestanden plaatsen, mijn Mac raakt er van op tilt.

Leuk dat ik meer mensen aan het bouwvirus heb geholpen!Boodschap begrepen [emoji23]
Wie weet , komt er ooit weer een generatie die het leuker vind om te bouwens dan schuim-wegwerp prul online te kopen

Vorige week tijdens hun vakantie waren de kids 3 daagjes bij mij , maar we hebben niet veel tijd gehad om te bouwen , want m'n huis op m'n bergtopje moest winterklaar worden gemaakt. Dat betekend; voordat de sneeuwkettingen op de traktor komen en de sneeuwploeg erop , dat er nog een flinke berg hout weggezaagd, verplaatst, gekapt en gestapeld moest worden.
Dus anderhalve dag is er gezwoegd aan het hout, ruim 80 lengtemeter aan bomen weggezaagd , en door de kids met mama ruim 5m3 blokken hout klein gemaakt met de spalter.
Sneeuwkettingen en sneewploeg op de traktor , en dat was geen dag te vroeg , want vorige week vrijdag lag er ineens al 5 cm sneeuw

Anyway, het bouwverslag , tussen het houthakken-zagen en stapelen door toch een paar uurtjes aan de Puma gewerkt.
De oudste aan het werk gezet voor het stabilo en hoogteroer. Overbrengen van de papieren tekening op het hout, en leren omgaan met een scherp mes, lattensnijder en de handzaag, :
De kleine die heb ik bijgestaan met de romp , de laatste spant erin verlijmt en de 2 zijlatten die de eerste schotten met elkaar verbind:
Ondertussen bij de oudste gekeken hoe die het deed , en ik ben erg tevree!
Na het stabilo kwam het hoogteroer, ook dit weer netjes overgetrokken en uitgesneden:
Het ziet er netjes uit:
Volgende week ofzo nog wel ff een paar grote gaten boren-zagen in de grotere delen om het geheel wat lichter te maken, dat was ik nog vergeten. Ook meteen de voorkant rondmaken en het hoogteroer met een davidschaafje boven en onder schuin maken.
De kleine heeft het bouwvirus helemaal te pakken , die wil maar blijven bouwen , en heeft er enorm veel plezier in:
wordt vervolgd,
Cor
Laatst bewerkt: