Puma Mk V oftewel Next Generation

Omdat mijn Puma de-wederopstanding-van-een-vliegende-legende-puma-ii-t

zo lekker vliegt en nog steeds mijn meest gevlogen model is en omdat er op de club nog steeds naar gevraagd wordt heb ik het model nog eens herwerkt. Bij de eerste versie had ik het probleem dat ik eerst de romphelften moest maken om daarna de vleugel en de stabilo uit te snijden, dwz dat ik eigenlijk het model grotendeels het model zelf moest bouwen voor ik het kon meegeven. Nu heb ik het de constructie zo gemaakt dat ik alle stukken kan snijden en de bouwer dan simpelweg alles kan lijmen. Ook heb ik de romp wat meer model gegeven, zo ziet hij er misschien niet meer uit als een Puma maar omdat de vorm van de vleugel en profielen ongewijzigd blijven is het voor mij nog steeds een Puma.

Waar ik ook komaf mee gemaakt heb is de vacuum getrokken motor- en cocpitkap en ik heb in de romp een houten constructie voorzien waar alles in steekt en aan hangt.
X-25b t08 by vonw004, on Flickr
X-25b 01 by vonw004, on Flickr
X-25b t03 by vonw004, on Flickr
X-25b t02 by vonw004, on Flickr
De eerste stukken zijn gesneden,
X-25b t05 by vonw004, on Flickr
X-25b t04 by vonw004, on Flickr
X-25b t07 by vonw004, on Flickr
Met enkele stukjes tape alles aan elkaar geplakt om een eerste indruk van het model te krijgen.
Als alle stukken gesneden zijn kan het echte plakwerk beginnen,
X-25b 101 by vonw004, on Flickr
X-25b 104 by vonw004, on Flickr
X-25b 105 by vonw004, on FlickrX-25b 106 by vonw004, on Flickr
X-25b 107 by vonw004, on Flickr
X-25b 109 by vonw004, on Flickr

wordt vervolgd,
Dirk

Laatst bewerkt door een moderator:
Het nieuwe romp-ontwerp ziet er inderdaad aanmerkelijk aangenamer uit Dirk :)

Succes met de bouw!

Komt hier ook een tekening van of eenkit? Ziet er gaaf uit

Raymon,

Het is niet mijn bedoeling om er een kit van te maken, maar over een setje blokken snijden kan altijd gepraat worden. En een tekening van het model heeft niet veel zin omdat je niet zonder de gesneden delen kan. Eens je die hebt is het als een puzzel die je niet fout kan leggen en er zijn natuurlijk ook nog de foto's.

Dirk

Al veel verder,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier nog iets over de vorderingen schreef,
Ondertussen is het model al bespannen en zo goed als klaar voor de kleuren,
Ik heb niet al teveel foto's gemaakt maar de bouw verschilt niet zoveel van die van mijn X-24 wie het gemist heeft kan hier eens gaan kijken.
x-24-a
Maar hier dan toch wat nieuwe foto's,
X-06 by vonw004, on Flickr
X-08 by vonw004, on Flickr
X-25 mkIV 01 by vonw004, on Flickr
X-25 mkIV 04 by vonw004, on Flickr
X-25 mkIV 03 by vonw004, on Flickr
X-25 mkIV 06 by vonw004, on Flickr
X-25 mkIV 15 by vonw004, on Flickr
X-25 mkIV 12 by vonw004, on Flickr
X-25 mkIV 10 by vonw004, on Flickr

Laatst bewerkt door een moderator:
Een andere manier van op en top modelbau, een lust voor het oog hoe het model in elkaar zit en word opgebouwd.
Een schuimpje naar de hoogste klassen verheven!

Top!

Mvg,

Pascal.

Hoi Dirk,

Mocht je een bouwpakket van deze puma in de weg hebben liggen. Ik weet nog wel een geïnteresseerd persoon. Ikke namelijk, dan hoor ik het graag van je.
Geweldig wat zo'n metamorfose van de puma kan geven. Mooi model heb je ervan gemaakt.

Hoi Dirk,
Geweldig wat zo'n metamorfose van de puma kan geven. Mooi model heb je ervan gemaakt.

Helemaal mee eens, Dirk heeft een heel goed gevoel voor vormgeving van vliegtuigen :) .
Bij ons op de vliegclub is de puma verbouwd naar een A1 wat al gauw een A2 werd en uit eindelijk een A3. Telkens verbeteringen of eigenlijk gezegd aanpassingen naar wens. Ik zal eens een foto zoeken en hier posten, maar qua uiterlijk steekt het model van Dirk er ver boven uit.

Hoi Dirk,

Mocht je een bouwpakket van deze puma in de weg hebben liggen. Ik weet nog wel een geïnteresseerd persoon. Ikke namelijk, dan hoor ik het graag van je.

Ik zal je daarover een pb sturen

Helemaal mee eens, Dirk heeft een heel goed gevoel voor vormgeving van vliegtuigen :) .
Bij ons op de vliegclub is de puma verbouwd naar een A1 wat al gauw een A2 werd en uit eindelijk een A3. Telkens verbeteringen of eigenlijk gezegd aanpassingen naar wens. Ik zal eens een foto zoeken en hier posten, maar qua uiterlijk steekt het model van Dirk er ver boven uit.

Nu laten jullie mij blozen hoor, ik probeer maar om sommige modellen er wat beter uit te laten zien want Ik zie nu eenmaal liever een mooi vliegtuig vliegen. Soms is het raak maar dikwijls zit ik er ook naast maar ja daar kom ik hier niet zo snel mee stoefen hé.

Ik ben ook wel eens benieuwd naar jullie versies

Dirk

Back