pursuit 32" deep V mono

Hallo allemaal,

Dit is mijn laatste aanwinst waar ik volgend jaar misschien mee In de mono 2 klasse wil gaan varen,deze dus of de Arowana,we zien het wel
Het hoeft geen snelheidsmonster te gaan worden , maar goede acceleratie en bochten gedrag hebben de prioriteit.
Ik heb hem alleen nog maar gevaren op 3s met de standaard prop(42mm)welke een veel kleinere spoed heeft dan bv de k serie van graupner........
resultaat , nog geen snelheid maar wel een goede eerste impressie.
De motor in de boot is een 2726 kv en de regelaar is 125A watergekoeld.
En ik ga deze boot dus varen op 4s lipo.
hieronder de link naar een klein filmpje van de eerst(niet snelle)vaart.

gr. Arnold

afYmRy6JFEE[/media] - brushless pursuit 32 inch deep V MONO
full

Laatst bewerkt door een moderator:
hey arnold,

wederom een mooi bootje man! je collectie is al aardig aan het groeien :P. even uit nieuwsgierigheid: is dit dezelfde als de artr van Head of the river 32" deepvee ? zo ja denk je dat er de 95 km/h uit te halen is waar ze hem mee adverteren?

veel succes ermee!

Romke

Hoi Romke,

Ja dit is dacht ik dezelfde boot.
Die snelheden die daar (en op meerdere site's)vermeld worden zijn denk ik mooie verkoopteksten, maar dat doet voor mij niet terzake, ik hoop uiteraard wel dat de boot een redelijke snelheid krijgt, maar vooral dat ie stabiel vaart en een goed bochtengedrag heeft.

Ja de collectie is wel gegroeid, deze boot zat niet in de planning.
Er komen er voorlopig ook zeker niet meer bij, ik heb dit winter nu genoeg te doen:D.

gr. Arnold

Hey,

Ik zit anders wel te twijfelen wat nu beter is,
1 lipo van 4s 5000mah 25 c of 2x 2s 5000mah 25c???

of zou dit geen verschil maken...........

gr. Arnold

Mooi bootje arnold! Gaat al aardig goed.

Het verschil in 1x 4s of 2x 2s is eigenlijk alleen het verschil in trim. Met 2x 2s heb je meer verschillende mogelijkheden om je zwaartepunt te verplaatsen. Voor de rest leveren ze in theorie hetzelfde vermogen.

Mocht je eens willen testen op 4s, heb beide liggen ;)

Groeten Jurriaan

Hoi Arnold,

Stuurt mooi strak en ligt goed in het water. Dat belooft nog wat voor volgend jaar. In iedergeval kun je goed de "achtervolging" inzetten!!!

Klasse!!!

Groeten,

Alfred

Hoi Alfred,

Ja , als de boot over een tijdje wat sneller wordt hoop ik er veel plezier aan te beleven, en de achtervolging in te zetten...........
Voor die tijd zal er nog wel het 1 en ander gaan veranderen maar daar is de komende maanden tijd genoeg voor:)

btw. ik wil vanavond de "boel"eens uit elkaarhalen en nakijken want ik geloof nooit dat er een 2726kv motor inzit..

gr. Arnold

Laatst bewerkt:
Ik heb dezelfde,een mega beest op 6s LiPo,met een 540XL11 Feigao erin.
Ga je er een kantelkamer inbouwen??

Heb er zopas nog eens mee gevaren,met een K51 van Graupner,en toen me'n LiPo's warm werden & de power er echt in kwam,stopte de boot ineens.Na het ophalen grote schade te zien.
Ganse ETTI strut eraf , 3,2 mm Flex in flarden , enz...
Maar het vaarbeeld is enorm.Ongelooflijk wat een koppel er loskomt.

Nu word alles aangepast met onderdelen van Hydro&marine met een 4,7mm flexas.

Hoi Barry,

Zo'n zware set up hoef ik er niet in te hebben,
ben van plan om er volgend jaar in de mono 2 klasse mee uit te komen.
Dan hebben een goede acceleratie en een goed bochtengedrag voorrang boven topsnelheid.
Wel mooi om te horen dat je enthousiast bent over het vaargedrag van de boot.

Een kantelkamer ga ik er in eerste instantie nog niet inbouwen,
a, omdat mijn kennis zover nog niet gaat en b, omdat ik eerst wil zien of de boot inderdaad voldoet aan een goed vaargedrag/bochtengedrag.

Een 4,7 mm flex as zit hier al in, dus die zal het met mijn setup makkelijk aankunnen dan.
In de mono 2 klasse mag je met max. 4s varen.
5 of 6s mag ook wel maar met een max. gewicht van 560 gram, wat in de praktijk denk ik vaak neerkomt op een "dikke"4s.

Eerst maar eens proberen dus op 4s en een goede prop(weet nog niet welke)

gr. Arnold

Dit is trouwens de 42,5 mm prop die standaard meegeleverd wordt.

full

Dit is de orginele motor...

Ik kan zo niet vinden hoeveel kv deze motor is............

60 mm lang(zonder as) en 36 mm dik (zonder koeling), met koeling 48,5 mm in doorsnede. Asdikte is 5 mm

Het intern. adres wat eropstaat vind ik alleen maar een zooi vreemde tekens daar wordt ik niet wijzer van.
full

Hoi Alfred,
Nee het is geen 3660 Kv.
Ik ben erachtergekomen dat de code : F540-3660 een verzamelcode is voor meerdere type's motoren varierend van 4000kv tot 1200 kv...........

Ik ga er maar vanuit dat de opgegeven specs. kloppen van AsTec.

gr. Arnold

motor net vergeleken met een andere 540 size , een 2300 KV,
deze maakt aanzienlijk meer toeren.................:confused:

Heb net AsTec gemaild en wacht maar ff op antwoord

Dit is trouwens de 42,5 mm prop die standaard meegeleverd wordt.

full

Hallo Arnold,

De bescheiden prestaties in het filmpje kun je deels op rekening van de prop schrijven; de leading edge (de kant, die het water moet 'doorklieven') is zo bot als ik weet niet hoe; dat zorgt voor een knoepert van een roostertail zonder echt bij te dragen aan de voortstuwing...

Eenmaal scherp geslepen en gebalanceerd, zal het rendement aanzienlijk beter zijn.

Groeten, Jan.

Hoi Jan,

De prop is niet goed ik weet het,
Ben al op het net aan het kijken naar een passende graupnerprop maar ik kan / weet niet de juiste te vinden.

Ook maar eerst eens zien hoe het afloopt met de motor.

gr. Arnold

motor net vergeleken met een andere 540 size , een 2300 KV,
deze maakt aanzienlijk meer toeren.................:confused:
Heb net AsTec gemaild en wacht maar effe op antwoord

Hallo Arnold,

Als je het topic op RCU, waarnaar ik gelinkd heb, hebt gelezen, dan weet je, dat de topicstarter daar een andere motor dan de 2700KV motor geleverd kreeg (ik geloof dat het een 1600KV motor was).

Met 1600KV op 4S kun je nog wel uit de voeten op het driehoeksparkoers; met een forse prop heb je een fenomenale acceleratie.

Ik ben benieuwd of ze bij AsTec weten met welke motor de boot geleverd is, als de sticker al geen indicatie is...?

Groeten, Jan.

Arnold;

Je zou wel mogen varen met een 6s LiFePo in 2p.Zo vaar ik er normaal ook mee.
En best is van 1 pack in het midden van de boot & 1 pack links te leggen.
En zelfs zonder turnfin gaat deze goed in de bochten,als je je duim maar onder controle kan houden.

Mooi en stabiel bootje als ik het zo zie. Heeft totaal geen moeite met de golven van andere (lees eigen ;) ) boten. Beloofd nog wat.

Ben benieuwd of ie zo blijft als de snelheid gaat oplopen.

en idd die prop mag wel is geslepen worden..... ;)

suc6!

Robbert

Back