pursuit 32" deep V mono

Hoi Robbert,

Het bochten gedrag zal wel niet zo blijven met een hogere snelheid,
Ben zeer benieuwd hoe ie dan zal varen.
Prop ga ik bestellen bij Graupner(eerst ff afwachten hoe het met de motor afloopt)

AsTec gisteren gemaild dat er een (waarschijnlijk) verkeerde motor in de boot zit en ze hebben contact opgenomen met de (hun)leverancier om de motor te vervangen.
ben benieuwd!!!

gr. Arnold

Laatst bewerkt:
Hoi Barry,

Bij de ESH mag je in de mono 2 klasse slechts met 4s lipo varen.
mag wel met 5 of 6s maar met een max. gewicht van 560 gram.

Heb je geen film mat. van je boot, was toch wel nieuwsgierig......:-D

Foto's zien er btw. klasse uit van je boot!!

gr. Arnold

Laatst bewerkt:
Barry,

Je hebt helemaal gelijk....................
Lezen is ook een kunst , mijn fout.
Dat zal waarschijnlijk wel mogen(moet ik eens navragen),staat niets over in het regelement volgens mij.Maar zijn die niet veel duurder dan lipo's en moet je daar geen speciale lader voor hebben?(geen idee of mijn lader dat kan)

Ben een nieuweling maar hoeveel volt is een 6s pack?

LiFePo in geladen toestand een 3,4 volt per cell.
En die lifepo's zijn gewoon beter in gebruik.Overladen , te diep ontladen,heet staan.Het geeft allemaal niets.
En meteen na het varen uit de boot halen & direct aan de lader,geen probleem.
Ik laad ze met 10amp's , meer mag ook natuurlijk als je lader het aankan.
En je bent met een 15minuutjes terug aan het varen.
1 nadeel=ze zijn iets zwaarder dan LiPo.

Laatst bewerkt:
Hoi Barry,

Ik mag max een gewicht hebben van 560 gram.
Zal het dit weekend eens proberen goed uit te zoeken hoe het nu allemaal zit.

Heb net de eerste onderdelen van de boot gehaald welke volgens mij overbodig zijn, de trimtabs.
full

Nu kunnen we de spiegel tenminste weer zien:D

gr. Arnold

Laatst bewerkt door een moderator:
Net ff de 2e vaart gemaakt met het bootje,

Als newbee is het wel mooi om te zien wat het effect is als je de stinger wat naar boven versteld.
Ik heb er al veel over gelezen in dit forum maar het is voor een beginneling zoals ik ook wel mooi om dat in de praktijk te ondervinden, ook omdat de boot nog niet echt snelheid heeft.

Mijn ervaring bij deze:

snelheid ging wel iets omhoog, minder raakvlak met het water?
stuurde minder scherp,
Alles in de boot was nu na 5-6 minuten steenkoud nog(zelfs de 20c lipo)
Begint bij een beetje ruwer water wat te "wippen"

Volgende week krijg ik (als het goed is) de nieuwe lipo,props en de motor binnen.........ben zeer benieuwd!!

is nog een klein filmpje gemaakt waarvan [URL="
[/URL]
de link

gr. Arnold

Hallo Arnold,

Koud hè...

Dat het sturen minder strak wordt, is logisch, vanwege het feit, dat je minder boot in het water hebt.

Als je een 6S kunt lenen, zou je dat ook nog eens kunnen proberen, de regelementen staan het toe en dan zit je ruim over de 33.000rpm heen...
De vraag is alleen, of je binnen de gewichtslimiet de vaartijd haalt.

Ik heb me vanmiddag suf gevaren in Leeuwarden op de hobbybeurs, lekker warm binnen spelen.

Groeten, Jan.

Hoi Jan,

jah koud maar rustig weer vandaag.

Volgens mij kom ik nooit met een beetje 6s aan de gewichts limiet.
Maar eens kijken hoe ie op 4s vaart met andere motor en prop.......
Voor mijn gevoel krijg ik dan genoeg snelheid om de boot leuk te laten varen.
Met deze set up zou ik dus ook met een (bv.) 45mm prop in de mono 1 klasse kunnen varen..........................
Heb 3 props besteld ,38,40 en 45mm.,testen dus volgende week.

Mooi en lekker warm gevaren dus in leeuwarden, perfect!!
Zal wel druk geweest zijn daar.

kom deze week ff die prop bij je om de deur "gooien"

gr. Arnold

[URL="
filmpje...[/URL]

Net nog ff gevaren met dezelfde set up maar met een betere en grotere prop(45 mm).

Ik had het zwaartepunt niet goed van de boot, maar de snelheid gaat nu wel omhoog!
Helaas heeft de douane m'n pakketje nog steeds niet vrijgegeven dus nog steeds op 3s.................:(

Er is nog ff een filmpje gemaakt, [URL="
hier [/URL]de link.

gr. Arnold

Hallo Arnold,

Dat gaat al behoorlijk rapper, al lag het zwaartepunt iets te ver naar achteren.
Je zou bij 17.000 toeren ook eens een 48K kunnen proberen, da's nog wat heftiger.
Houdt de temperatuur van regelaar en Lipo wél goed in de gaten.

Groeten, Jan.

Hoi Jan,

De temperatuur heb ik direct na het varen gecontroleerd en alles was nagenoeg koud, alleen de lipo was iets warm na een minuutje of 4 varen.

grotere props heb ik niet, 45mm is de grootste die ik heb.
Ik hoop dat mijn pakje volgende week komt, anders wordt het eerst weer zo'n briefwisseling met de TNT..............................:rolleyes:

gr. Arnold

Hoi Jan,

Ik zal even geen props nodig hebben voor de boot,
Morgen stuur ik de motor op en krijg dan per omgaande de juiste motor van AsTec.

Dus voorlopig niet varen.........................!!

gr. Arnold

In de mijne zit een Feigao XL met 1577kv.Dit op 6S LiPo - of 6s2p LiFePo en met een K51 prop & je weet niet wat je meemaakt hoor.Jammer genoeg heb ik mijne boot nog niet kunnen laten filmen voor je.
Nu ga ik een OCTURA X448 slijpen & balanceren.Eens kijken wat dat gaat doen.
Heb ook nog een Octura 47mm 3blad liggen , maar weet niet hoe ik daaraan moet beginnen.

Hoi Barry,

De motor die ik nu krijg is een 540 size van 2726 kv, deze gaat straks op 4s lipo.
Ik denk dat de boot staks wel van z'n plaats wil maar ik moet dus nog ff geduld hebben.
Mijn zending uit bamiland is WEER in een steekproef blijven hangen dus als het meezit komt alles wat ik nog nodig heb ongeveer tegelijk binnen.

Jammer dat je nog geen beeldmateriaal hebt,was daar zeer benieuwd naar....

gr. Arnold

Je hebt helemaal gelijk hoor maar budgetair zit ik op dit moment aan m'n max.
De motor die ik nu zal krijgen moet ik het voorlopig mee doen;)

Volgend jaar komt er een mooie motor in die zal passen bij mijn set-up en de geplande vaartijden op 4s.
Ik zal ruim 6 min. moeten kunnen varen , ik weet dan niet welke motor ik zou moeten hebben.....

heb je links naar een geschikte motor?

Back