pursuit 32" deep V mono

De nood-uit is een feit;

full

full

Nu deze week nog de nieuwe motor en de 4s lipo...................

gr. Arnold

Laatst bewerkt door een moderator:
Update:

Andere motor(540-9t 2770 kv) en de 4s lipo zitten in de boot....

Nu wachten op testweer!!
full

Sakkerju, wat een knaap van een motor...

Even rekenen: 2770 x 14,8 x 0,8 = 327968 omwentelingen onder last.

Als je een 40 mm prop hebt, zou ik daarmee beginnen, misschien nog wel kleiner.
In onze 65 cm boten was een 2700KV motor op 4S een bijzonder heftige motorizering!
(lees: onvaarbaar)
Houdt goed de temperatuur van motor, regelaar en Lipo in de gaten.

Wees erop bedacht, dat als de boot eens een sprongetje maakt, de toeren omhoog schieten naar 40.000 en dat de meeste carbonprops, bij het opnieuw het water raken, plotseling één of meerdere bladen kwijt kunnen zijn.

Groeten, Jan.

Hoi Jan,
Ja deze motor gaat richting (klein) colablikje...

Diameter is 36 mm(zonder koelmantel) en lengte is 74 mm(zonder as).
Als het goed is kom ik op hetzelfde toerental uit als met de Blaze:mrgreen:

Ik had nog een 40 mm prop die zit er nu onder.(of zou ik beter eerst die metalen prop kunnen gebruiken?)
Zodra het weer het een beetje toelaat zal ik hem eens een minuutje proberen,en kijken wat er gebeurd met bv. de regelaar(volgens mij het zwakste punt).

Ik hou je (jullie) op de hoogte , hopelijk soon met mooi beeldmateriaal.......
Gr Arnold

Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft de metalen Ø42 mm prop een kleiner bladoppervlak dan een 40K, dus die metalen prop heeft mijn voorkeur, ook omdat de spoed waarschijnlijk kleiner is.

Voorzichtig proberen.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Dag Arnold,

We zijn allen erg benieuwd hoe je testvaart op 4S verloopt.
Echter heb ik wel een slechte mededeling (don't shoot the messenger), en die luidt als volgt.
Met die nooduit wordt je afgekeurd op de officiele wedstrijden.
Heel lullig dat ie er nu al inzit, maar ik vertel het je liever nu, dan een kwartier voor de start.
Helaas heb ik namelijk in zo'n dergelijke situatie gezeten. Een hele mooie nooduit gemaakt, maar de 'lus' zat zo ongeveer net als die van jou, maar dan bij mij aan de zijkant van een rigger. Dus ik heb na flink balen alsnog op de Weltmeisterschaft de hele handel moeten slopen en opnieuw ingebouwd.
In een voorgaand schrijven meen je dat je met wedstrijden wilt gaan meevaren, derhalve zal je je ook aan de 'strenge' regels moeten houden.

De nooduit moet in vaarrichting gezet worden, oftewel die lus moet naar achteren. Noodstop uitschakeling

Persoonlijk ben ik wel benieuwd naar de 'hitte ontwikkeling'/efficiency van deze motor:rolleyes:

Succes verder.
Willem

Hallo Willem,

De Duitsers zijn inderdaad notoire mierenn**kers, waar het de regeltjes aangaat, bij de ESH valt dat wel wat mee, anders zou ik al twee jaar illegaal meevaren:

full

Hier zit de lus, nét als bij Arnold, parallel aan de vaarrichting.

Groeten, Jan

@ Willem,

Dan laat ik de nooduit eerst maar zo en dan zie ik het wel.
Op de Arowana ga ik wel een andere nooduit maken dan.

Ook ik ben benieuwd hoe de motor zich houdt, qua temperatuur ben ik nog niet zo bang want er zit een zeer forse koelmantel omheen.
Ik verwacht dat de regelaar het zwakke punt zal worden...............

Zodra het maar een beetje droger wordt zal ie z'n eerste test ondergaan en er zal dan ook beeldmateriaal worden gemaakt.
Dus , afwachten maar.

gr. Arnold

Laatst bewerkt:
@Jan

Tja, ....hoeveel bekers heb je hiermee illegaal gewonnen...zo hoort het niet nee:mrgreen:

hier regent het niet? ....gewoon een rondje varen vandaag dan maar?:cool:

Willem,

Ik weet niet waar je woont maar hier regent het constant en dan hebben we het nog niet over de wind......................
Ik heb mijn hoop dan maar weer gevestigd op morgen:p

Oke,

net 2 min gevaren (maiden)in het bijna donker.....................................................
De Blaze is hierbij vergeleken een eendje!
Ongeloofelijk wat een snelheid!!
Na 2 min waren de lipo de regelaar en de motor iets op temp.
Nu was dat ook door het vaargedrag want ik ben tussen de buien op het kleine plasje hiernaast geweest, daar kun je amper op snelheid komen en dan na de bocht weer volgas hetgeen niet zo goed is voor je lipo en je regelaar.
Ik heb wel wat film maar daar is het behoorlijk donker op en geeft het vaargedrag niet zo goed weer(plus dat de bestuurder iets te enthousiast commentaar geeft)dus dit Durf ik niet te plaatsen
Ik ben echt verbaast over de snelheid, nu ben ik misschien niet wat gewend maar hij ging echt als een raket en het vaargedrag was perfect!!!
Hij vaart net zo als met de lagere snelheid op het filmpje, en op vrij ruw water met harde wind!!
Wel had ik nu het zwaartepunt en de ashoek goed.
Wel wil ik graag nog ff vermelden dat AsTec geweldige service heeft verleent met het vervangen van de motor, dat hoor je wel eens anders toch? Bij deze eens een ander bericht over een internetshop!

grrrrrrrr

gr. Arnold

Ps. na 2 min was de prop wel naar de kl**en.

Dus Jan Kan ik de metalen prop Morgen ophalen??????

Laatst bewerkt:
Toch maar een gesencureerde link naar het filmpje....
De kwaliteit is niet best en het was bijna donker maar toch..........
Hier vaar ik nog niet op volle snelheid want als de boot in plane komt moet ik alweer van het gas(te weinig ruimte!!!!)
Als het morgen af en toe een beetje droog is en ik de metelen prop heb zal ik eens naar een iets groter water gaan waar ik de snelheid kan beoordelen,en het vaargedrag.
Zoals het vanavond ging......hij vaart superstrak zeg!!!
Hier de [URL="
[/URL]

gr. Arnold

begint er al leuk uit te zien...
maar inderdaad een groter water zou wellicht een regelaar kunnen schelen. Telkens opstarten vanuit nul zorgt voor 100++amps...vinden de meeste regelaars niet leuk.

vloedkanaaltje??

Hoi,
Na een minuutje of 2a3 was de regelaar idd handwarm de motor was heel iets op temp en de lipo was ook iets op temp.
Net wat je zegt voor 2 min. ff proberen ok maar dit is funest voor je regelaar.
Morgen haal ik de geslepen en gebalanceerde prop op(42 mm) en mocht het ff een uurtje droog zijn heb ik hier vlakbij nog een watertje waar ik ff volgas een paar minuten kan varen.
vloedkanaal zit er nog niet in ik wil eerst kijken of de boot en de set-up al het werk waard zijn.
Maar tot nu toe.......Perfect!

Update:

Net nog ff weer gevaren , nu met de stock metalen prop(42 mm met klein blad oppv.
Water was best wel ruw en het bootje kreeg de neiging om over de golfjes te stuiteren.
Ik had het zwaartepunt op zo'n 27 cm van de spiegel(boot is 80 cm).
misschien had die met dit weer verder naar voren gemoeten......???
De snelheid lag wel iets lager dan met een 40 mm kunststof prop.

Ik zal maar weer eens 40 mm graupnerprops bestellen....

Verder ben ik er wel achter dat de boot nog lang niet goed vaart dus er valt nog genoeg te testen.
Ook nog een klein filmje gamaakt, moet de strut hier wat naar beneden of lijkt het goed zo?
Hier de [URL="
link naar het filmpje[/URL]

tot zover.

gr. Arnold

Nou zit je te zwanzen hoor Arnold...:rolleyes: , met die 42mm pro moet je juist beter gaan dan met die graupner props.Maar zo'n metalen geeft geen vervorming onder belasting , dus trek je meer stroom.
Ikzelf heb er een Octura X450 aanhangen & nog schreewt de motor het uit van genot.Ben nu bezig een X447 3-blad van Octura te scherpen & te balanceren.Echt een kl*te job.Maar zal dan hopelijk stabieler zijn rond de lengteas.
Loopt je boot niet te nat??
Je kan de onderkant eens schuren in de lengterichting.Zo plakt er water aan je romp & verbeterd de geleidbaarheid enorm.
Ook zou je met je strut kunnen werken.Dus eens iets hoger - lager te plaatsen.
Gewoon testen met de afstellingen & je komt er wel.

Hoi Barry,

Ik weet niet of ik zit te "zwanzen"hoor,
De metalen prop waar ik vanmiddag mee gevaren heb is de stockprop die bij de boot geleverd werd.
Hij is nu wel geslepen en gebalanceerd, maar deze prop heeft een veel kleinere spoed en een veel kleiner bladoppervlak dan de prop die ik de laatste keer heb gebruikt.......................

Ja het afstellen dat moet ik nog wel onder de knie krijgen,
Jij zegt dat de boot misschien te nat loopt, maar als ik de strut naar boven bijstel gaat de boot dan niet nog meer "wippen"over het water????

Ik kan de komende tijd de boel mooi uittesten en zal mijn ervaringen hier vermelden.

gr. Arnold

Laatst bewerkt:
Ach , is dat die botte prop van enige posts terug.......
Dan zou het daar natuurlijk aan kunnen liggen.
Kan je niet een Octura van iemand lenen ??Gewoon om eens te proberen.

Want nu blijft natuurlijk gissen wat het probleem is.

En met zwanzen bedoelen we hier in België "een grap vertellen" hahahahaha.

Back