Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Precies Bert dat is wat ik ook bedoel. Daarom schrijf ik ook dat er naar verwachting 14 zonnecellen nodig zijn om een 4 cellen NiMH accu enigszins te kunnen laden.
Maar als het niet belangrijk is dat het vliegtuigje ook echt op die zonnecellen zal vliegen kan je natuurlijk het geheel met slechts 10 cellen bouwen. In het eindverslag zal dan duidelijk gemaakt moeten worden dat dit niet voldoende is met natuurlijk de juiste uitleg erbij.
Je kan dan het model wel laten vliegen op de NiMH accu die je met een "normale" lader hebt geladen.
In dat geval is het project mislukt als je er van uit gaat dat je een op zonnecellen vliegend model wilt maken maar als leerproject kan het toch zeer geslaagd zijn! De leraar zal in dat geval ook een goed cijfer geven volgens mij.
Als je toch met de zonnecellen de accu wilt laden dan zou je met een 3,6V accu moeten gaan werken. Het probleem is alleen dat de standaard modelbouw spullen zoals ontvangers en servo's daar niet geschikt voor zijn. Als je goed gaat zoeken kan je wel ontvangers en servootjes vinden die geschikt zijn voor 1 enkele LiPo cel. Het probleem is alleen dat het erg klein spul is dus alleen voor kleine modellen geschikt.
De firma MZK is één van die fabrikanten. De Penta is bijvoorbeeld een prima bruikbare 35MHz ontvanger.